گوشی ایسوس زنفون 3 زوم

نگاهی نزدیک به گوشی ایسوس زنفون 3 زوم : محصولی برای عاشقان سلفی

کمپانی ایسوس با حضور پر‌رنگ خود در نمایشگاه CES 2017، علاوه بر معرفی گوشی های هوشمند زنفون وی آر (ASUS ZenFone VR) و زنفون 3 زوم (ASUS Zenfone 3 Zoom)، از محصولات متعددی همچون مادربوردهای سری 200، کامپیوتر مخصوص بازی و انواع لپ تاپ ها نیز رونمایی کرد تا سبد محصولاتش کامل باشد. هر کدام از این محصولات، ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارند که بدون شک طرفداران خاص خود را خواهند داشت. اما گوشی ایسوس زنفون 3 زوم با بهره‌گیری از سیستم دوربین دوگانه و دوربین سلفی قدرتمند، یکی از بهترین گوشی های هوشمندی بود که در لاس وگاس معرفی شد. در ادامه می‌خواهیم این اسمارت فون را زیر ذره‌بین ببریم.

این گوشی قدرتمند در واقع برای عکاسی و عکس‌برداری ساخته شده و مهندسان ایسوس نیز تمام تلاش خود را داشته‌اند تا با بهره‌گیری از سیستم دوربین دوگانه و یک دوربین سلفی قدرتمند، آیفون 7 پلاس (Apple iPhone 7 Plus) را هدف قرار دهند.

در نگاه اول، احتمالا حاشیه کم صفحه نمایش گوشی ایسوس زنفون 3 زوم توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. بخش‌های کناری این گوشی نیز طرحی گرد داشته و بخش پشتی نیز به صورت تخت طراحی شده که می‌تواند استفاده از محصول جدید ایسوس را آسان کند.

دوربین گوشی ایسوس زنفون 3 زوم

گوشی ایسوس زنفون 3 زوم

برخلاف بسیاری از محصولات موجود در بازار، دوربین زنفون 3 به عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی این دستگاه محسوب می‌شود. در مورد دوربین دوم، ایسوس از سنسور IMX214 شرکت سونی با دقت 13 مگاپیکسل و گشودگی f/2.0 استفاده کرده تا رضایت عاشقان سلفی را جلب کند. به‌گفته سازندگان، تکنولوژی “SuperPixel” باعث خواهد شد تا حساسیت زنفون 3 زوم در روشنایی روز، تا دو برابر بیشتر از دیگر گوشی‌های مشابه باشد. به‌علاوه عملکرد این گوشی در مکان‌های تاریک نیز در قیاس با دیگر محصولات بازار، عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت.

در مورد سیستم دوربین دوگانه نیز باید بدانید که محصول جدید ایسوس با بهره‌گیری از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز دوآل (که با وجود آن، از 100 درصد پیکسل‌ها برای فوکوس استفاده می‌شود)، به سنسور 12 مگاپیکسلی IMX362 شرکت سونی با گشودگی f/1.7 و تکنولوژی “SuperPixel” مجهز شده که می‌تواند دقت ثبت تصاویر را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. بنابر ادعای ایسوس، حساسیت این سنسور به نور تا 2.5 برابر بیشتر از دوربین آیفون 7 پلاس است.

گوشی ایسوس زنفون 3 زوم

در رابطه با دومین دوربین پشتی نیز سازندگان از سنسوری 12 مگاپیکسلی با فاصله کانونی 59 میلی‌متر و مجموع زوم 12 برابری استفاده کرده‌اند. به‌علاوه زوم 2.3 اپتیکال و دیجیتالی این سنسور، امکان بزرگ‌نمایی بدون افت کیفیت را فراهم می‌کند.

دست کاربران برای استفاده از تنظیمات مربوط به دوربین زنفون 3 زوم نیز باز بوده و حتی امکان تنظیم سرعت شاتر و بالانس نور سفید نیز وجود دارد.

مشخصات فنی گوشی ایسوس زنفون 3 زوم

گوشی ایسوس زنفون 3 زوم

در رابطه با مشخصات فنی نیز این محصول جدید با بهره‌گیری از صفحه نمایشی 5.5 اینچی و فول اچ دی همراه با پنل آمولد و تراکم 404 پیکسل در هر اینچ، تماشای تصاویر و ویدیوهای مختلف را لذت‌بخش می‌کند. به‌علاوه زنفون 3 زوم با مجهز شدن به تراشه اسنپدراگون 625 و 4 گیگابایت حافظه رم، قرار است در سه مدل 32، 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار شود.

معمولا سازندگان برای کاهش ضخامت دستگاه، مجبور به کم کردن ظرفیت باتری می‌شوند که در این مورد، زنفون 3 زوم به یک باتری قدرتمند 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و بسیاری از معادلات را به هم ریخته است. همچنین با اینکه در این گوشی از صفحه نمایشی فول اچ دی استفاده شده، ایسوس مدعی شده که با یک بار شارژ کامل دستگاه، زنفون 3 زوم تا 42 روز در حالت آماده‌باش باقی می‌ماند. در رابطه با پخش ویدیوهای 4K و سرویس‌های آنلاین پخش موسیقی نیز مجصول جدید ایسوس با ثبت زمان‌های 6.4 و 8.5 ساعت، عملکرد کاملا مطلوبی در این زمینه دارد.

گوشی ایسوس زنفون 3 زوم

متاسفانه هنوز قیمت نهایی گوشی ایسوس زنفون 3 زوم مشخص نشده، اما تاریخ رسمی عرضه آن، فوریه پیش رو (اواسط بهمان ماه) اعلام شده است. در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از این گوشی هوشمند را مشاهده کنید:

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه عرضه باتری موبایل و  شارژر موبایل ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*