گوشی ایسوس زنفون ای آر

نگاهی نزدیک به گوشی ایسوس زنفون ای آر ؛ وقتی زندگی مجازی پررنگ‌تر می‌شود

ایسوس با حضور قدرتمندانه در نمایشگاه CES امسال، از دو گوشی هوشمند باریک، سبک و زیبا رونمایی کرد تا هه را به تحسین خود وادارد. یکی از آن‌ها گوشی زفنون زوم (Asus ZenFone Zoom) همراه با دوربین دوگانه قدرتمند بود که میتواند یکی از محبوب‌ترین گوشی های میان رده رو به بالا محسوب شود. اما اصلی‌ترین محصول این شرکت، گوشی ایسوس زنفون ای آر (Asus ZenFone AR) بود که شاید خیلی‌ها انتظار ملاقات با آن را نداشتند.

این گوش قطعا شما را بیشتر از مدل زنفون زوم جذب به خودش کرده است و آن را نیز باید مدیون قابلیت‌های جذابی باشد که شاید نتوان در هر گوشی هوشمند اندرویدی یافت. ما گزارشی در خصوص رونمایی از این گوشی همراه با تصاویری از آن را در خلال برگزاری نمایشگاه سی ای اس 2017 منتشر کردیم، اما قطعا یک نگاه گذرا نمی‌تواند برای درک هرچه بیشتر گوشی جدید شرکت ایسوس کافی باشد. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم نگاه نزدیک‌تری را به گوشی ایسوس زنفون ای آر مجهز به دو تکنولوژی واقعیت مجازی (همراه گوگل دی دریم) و واقعیت افزوده (همراه گوگل تانگو) بیندازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

حس تجربه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده همراه با

گوشی ایسوس زنفون ای آر

گوشی ایسوس زنفون ای آر

هیچ جای زنفون AR شبیه به محصولات دیگر ایسوس نیست که تا به حال دیده بودیم. قاب پشتی این گوشی از متریال بافت مانندی برخوردار است که وقتی در دست می‌گیرید حسی بین چرم و پلاستیک با کیفیت را به شما منتقل می‌کند. به طور کلی احساس خوبیست وقتی این گوشی دستان شما را لمس می‌کند. البته جنس این قاب پشتی کاملا با موتو مود چرم شرکت موتورولا متفاوت است، اما همچنان آن را باید متفاوت از سایر گوشی های فلزی و پلاستیکی بازار دانست.

یک نوار آلومینیومی در اطراف این گوشی باعث شده تا ظاهر آن خیلی نرم و جذاب جلوه کرده و یک ریم پلاستیکی تعبیه شده در بین شیشه جلویی و لبه‌ها باعث شده تا ضخامت این گوشی کاملا مناسب باشد.

قاب پشتی زنفون ای آر مجهز به متریالی جذاب

آن چیزی از گوشی ایسوس زنفون ای آر (Asus ZenFone AR) که مارا جذب خودش می‌کند، همانطور که از نامش پیداست سخت افزار داخلی آن است. این نخستین گوشی هوشمند مجهز به چیپست اسنپدراگون 821 است که برای استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی گوگل تانگو بهینه سازی شده است. شرکت لنوو همراه با گوشی فب 2 پرو (Lenovo Phab 2 Pro) نخستین شرکتی بود که یک گوشی همراه با این تکنولوژی را روانه بازار کرد، اما گوشی جدید ایسوس همراه با دوربین‌های مخصوص تعبیه شده بر روی قاب پشتی خود نه تنها قادر به پشتیبانی از تانگو بوده، بلکه قادر به پشتیبانی از پلتفرم واقعیت مجازی گوگل دی دریم نیز خواهد بود.

این نخستین گوشی هوشمند جهان است که هر دو این تکنولوژی‌ها را به صورت یکجا به همراه دارد و ما بی‌صبرانه منتظر آن هستیم که این قابلیت‌ها را آزمایش کنیم.

گوشی ایسوس زنفون ای آر

پتانسیل بالای گوشی ایسوس زنفون ای آر

در حالی که تانگو هنوز بر روی این گوشی آماده استفاده نشده است، در این جا تصمیمات نرم افزاری هیجان انگیزی گرفته شده است که ارزش صحبت کردن را دارند. ایسوس تنظیمات جداگانه‌ی نوتیفیکیشن را برای زمانی که از واقعیت مجازی دی دریم استفاده می‌کنید به ارمغان آورده است. این تنظیمات بدون شک ایده آل کسانی است که از سایه نوتیفیکیشن آبشاری گوشی های اندرویدی خسته شده‌اند  و علاقه‌مند به تجربه یک گزینه جدید هستند.

گوشی ایسوس زنفون ای آر

این شگفت انگیز است که یک گوشی مجهز به رم 8 گیگابایتی که از پروژه تانگو گوگل پشتیبانی می‌کند، چگونه موفق به کنترل ضخامت کلی گوشی شده، در حالی که پیش از این گوشی لنوو فب 2 پرو موفق به چنین کاری نشده بود. باید دید که آیا این ضخامت کم باعث تولید گرمای بیش از حد داخلی خواهد شد یا خیر!

گوشی ایسوس زنفون ای آر

به هر حال این یک دستاورد بزرگ برای پروژه تانگو است. چرا که ایسوس گوشی هوشمند زیبایی را به ارمغان آورده تا شما علاوه بر استفاده از این تکنولوژی، تمام استفاده‌هایی که از گوشی هوشمند معمولیتان دارید را نیز با آن انجام دهید و هیچگاه از در دست گیری آن احساس خجالت نکنید. به فرض اینکه واقعیت افزوده در این محصول عملکردی بی‌نقصی دارد، گوشی ایسوس زنفون ای آر یک تلفن هوشمند فوق‌العاده است که می‌تواند در آینده‌ای نزدیک حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه عرضه باتری موبایل و  شارژر موبایل ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*