بهترین کراس اورها در سال 2016

معرفی بهترین کراس اورها در سال 2016 ؛ شاسی بلندهای خواستنی

معرفی بهترین‌ها در زمینه‌های مختلف، از چند ماه مانده به انتهای یک سال آغاز شده و حتی تا چند ماه بعد از فرا رسیدن سال جدید ادامه می‌یابد. همانند سال‌های گذشته، صنعت خودروسازی در سال 2016 نیز پیشرفت‌های شگرفی به خود دید و محصولات بسیار ارزشمندی در این سال به بازار عرضه شدند. با گذر زمان نه تنها تکنولوژی‌های به کار رفته در صنعت خودروسازی پیشرفت می‌کنند، بلکه دسته‌بندی‌های بیشتری نیز برای خودروها ایجاد می‌شوند. اس یو وی (SUV)، ام پی وی (MPV) لیفت‌ بک (Lift – Back) را باید نمونه‌هایی از انواع دسته‌بندی اتومبیل‌ها دانست. دسته‌بندی دیگری نیز که از خانواده شاسی بلندها در سال‌های گذشته کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده، کراس اور (Crossover) نام دارد، به همین دلیل در ادامه به معرفی بهترین کراس اورها در سال 2016 خواهیم پرداخت.

مرز میان بهترین کراس اورها در سال 2016 با شاسی بلندهای عادی بسیار کوتاه است

در میان انواع خودروها و دسته‌بندی‌های موجود برای آن‌ها، کراس اور تقریبا عمر زیادی نداشته و تنها چند سال است که در صنعت خودروسازی رایج شده است. در یک دوره زمانی، ماشین‌های مخصوصا کوه و بیابان به محبوبیت بسیار زیادی رسیدند، اما به خاطر محدودیت‌ آن‌ها از نظر ابعاد و مصرف در داخل شهر، خودروسازان تصمیم گرفتند تا با تلفیق چند دسته‌بندی، محصول جدیدی را برای افراد علاقه‌مند به استفاده از ماشین‌های پرتوان در داخل شهر ارائه کنند. در واقع کراس اور بر روی پلتفرم ماشین سواری عادی ساخته می‌شود، در حالی که تمامی خصوصیت‌های ماشین‌های بیابان را دارا بوده و در حالت کلی یک شاسی بلند شناخته می‌شود.

کراس اورها در رده خودروهای اسپرت قرار گرفته و از ظاهر خودروهای شاسی‌ بلند یا همان اس یو وی (SUV) استفاده می‌کنند، به همین دلیل اغلب مرز میان آن‌ها کوتاه بوده و تشخیص وجه تمایز بین کراس اور و اس یو وی کمی مشکل است.

2016 Honda Pilot

بهترین کراس اورها در سال 2016هندا پایلوت را باید یکی از بهترین کراس اورها در سال 2016 دانست که در مقایسه با نسخه پیشین، تغییرات قابل توجهی را به خود دیده است. در نسخه 2016 این شاسی بلند جادار شاهد کنار گذاشتن ظاهر جعبه مانند بیرونی خودرو و جایگزینی آن با ورق‌های فلزی منحنی‌تری هستیم. در هندا پایلوت 2016 شاهد افزایش فضای داخلی خودرو هستیم که سبب می‌شود تا اعضای خانواده احساس راحتی بیشتری در آن داشته باشند.

در ورژن جدید، فاصله بین محور جلو و محور عقب اتومبیل افزایش یافته است تا به این وسیله شاهد فضای داخلی بیشتری باشیم. همچنین این بار ردیف دوم صندلی‌ها با طراحی مجدد به راحتی جمع و باز شده و با حرکت آن‌ها به حالت ریلی، به ساده‌ترین روش ممکن دسترسی به ردیف سوم صندلی‌ها فراهم می‌شود. برای سرگرم نگه‌داشتن کودکان در خودرو، یک سیستم بلوری (Blu-ray) در صندلی‌های پشتی با پشتیبانی از کابل اچ دی ام آی (HDMI) و ورودی‌های ویدیوهای آنالوگ آر سی ای (RCA) فراهم شده تا به این وسیله کودکان به اجرای بازی‌های ویدیویی مورد علاقه خود بپردازند. هندا پایلوت به عنوان یکی از بهترین کراس اورها در سال 2016 ، در حالت استاندارد برای جای دادن 8 نفر طراحی شده که در مقایسه با دیگر شاسی بلندهای بازار حیرت‌انگیز است.

در داشبورد خودرو سیستم موقعیت یابی پیشرفته و جدید گارمین (Garmin) به چشم خورده و در کنار آن پنج پورت یو اس بی (USB) وجود دارند. یک دوربین پشتی نیز در خودرو جاسازی شده است. موتور هوندا پایلوت 2016 دارای 6 سیلندر بوده و توان آن به 280 اسب بخار افزایش یافته است. مصرف سوخت این خودرو در مقایسه با ظرفیت و حجم آن قابل قبول است، به طوری که در عبور و مرور عادی در سطح شهر، به ازای هر 28 الی 30 کیلومتری یک لیتر سوخت و در حین عبور از سطح اتوبان‌ها و داشتن سرعت بالاتر، به ازای 33 الی 35 کیلومتر یک لیتر سوخت مصرف می‌کند. قیمت هوندا پایلوت 30 هزار دلار است.

Tesla Model X 2016

بهترین کراس اورها در سال 2016افرادی که در سال گذشته میلادی به صورت آزمایشی یک سواری کوتاه با تسلا مدل ایکس 2016 داشتند، آن را در زمره بهترین کراس اورها در سال 2016 عنوان کرده و و از آن با نام شگفت‌انگیزترین شاسی بلند یاد کردند. تسلا مدل ایکس طراحی بسیار خیره‌کننده‌ای دارد، هر چند از نظر برخی از صاحب نظران، درب‌های فخرفروشانه آن در جای مناسبی قرار نگرفته‌اند. درون خودرو مملو از آیتم‌های مختلف شده و هر کاربر برای استفاده از امکانات موجود گیج می‌شود. نکته خیره‌‎‌کننده دیگر تسلا مدل ایکس به شتاب اولیه آن مربوط می‌شود، چرا که قادر است تا طی مدت زمان 3.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

عملکرد فوق‌العاده تسلا مدل ایکس 2016 را باید به تکنولوژی‌های به کار رفته در آن نسبت داد. به عنوان نمونه شاهد یک ال سی دی (LCD) در اندازه 17 اینچ درست در وسط داشبورد هستیم که دستورات زیادی را به صورت لمسی دریافت کرده و آن‌ها را به کمک پردازنده تگرا 3 (Tegra 3) مورد پردازش قرار می‌دهد. خوشبختانه اتصال به شبکه موبایل 4G برای این صفحه نمایش لمسی فراهم شده و به کمک اپلیکیشن موبایل تسلا می‌توان کنترل کاملی بر اتومبیل از فواصل دور داشت.

به لطف وجود حالت اتوپایلوت می‌توان تا حد زیادی از کاهش سوانح رانندگی اطمینان حاصل کرد. گفتنی است تسلا موتورز یکی از کمپانی‌های خودروساز پیشرو در صنعت اتومبیل‌های خودران بوده و به پیشرفت‌های زیادی در این حوزه رسیده است، به همین دلیل سعی می‌کند تا حالت اتوپایلوت را به تمامی اتومبیل‌های خود بیاورد. در بین بهترین کراس اورها در سال 2016 فقط موتور خودروی شاسی بلند تسلا مدل ایکس الکتریکی بوده و می‌تواند 6 الی 7 نفر را در درون خود جای دهد. قیمت آن 74 هزار دلار اعلام شده است.

Jaguar F-Pace 2017

بهترین کراس اورها در سال 2016جگوار همواره به عنوان یک خودروساز انگلیسی لوکس محسوب شده و محصولاتش همواره خاص و ویژه بوده‌اند. اگرچه جگوار به تازگی به بازار کراس اورها پای گذاشته است، اما با توجه به سابقه دیرینه و پرافتخار آن می‌توان انتظار داشت که شاسی بلند جدیدش کاربران را از خود ناامید نخواهد کرد. جگوار اف – پیس با وجود داشتن طراحی خاص، قیمت معقول‌تری را در مقایسه با کراس اورهای ساخت دست پورشه (Porsche) و بی ام دبلیو (BMW) تقاضا می‌کند.

در اروپا، جگوار اف – پیس با یک موتور 3 لیتری توربو دیزل و 6 سیلندر عرضه شده و توان آن حدود 300 اسب بخار است. البته در بازار امریکا، جگوار اف – پیس با نسخه اصلاح‌ شده این موتور عرضه می‌شود تا به این وسیله ملاک‌های زیست محیطی را رعایت کرده و آلایندگی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. نسخه آمریکایی دارای یک موتور توربو دیزل 2 لیتری با 4 سیلندر بوده و قدرت آن به 180 اسب بخار کاهش پیدا کرده است.

برخلاف بسیاری از نمایشگرهای اچ یو دی (HUD) که محتویات نمایشگر LCD را برای جلوگیری از حواس‌پرتی راننده و دور شدن نگاه وی از مسیر روبه‌رو به روی شیشه جلو می‌تابانند، جگوار با استفاده از لیزر چهار رنگ، تصاویر واضح و با کنتراست بالایی را به نمایش درمی‌آورد. در این حالت، تمام اطلاعات معمول، اعم از سرعت کنونی، محدودیت سرعت و جهت صحیح حرکت در مقابل راننده به نمایش درمی‌آیند.

بهترین کراس اورها در سال 2016خوشبختانه جگوار اف – پیس نیز به عنوان یکی از بهترین کراس اورها در سال 2016 به صفحه نمایش بزرگ 12 اینچی و دارای قابلیت‌های زیاد در دل داشبورد خود مجهز شده است. صفحه نمایش اف – پیس قادر است تا نقشه‌ را به صورت تمام‌ صفحه نمایش داده و یا آن را به یکی از چهار طرح گرافیکی ممکن تبدیل کند. به لطف پردازنده موجود در سیستم و امکان اتصال به شبکه موبایل 3G، می‌توان تا چهار ویدیو را به صورت همزمان از اینترنت پخش کرد. قیمت جگوار اف – پیس حدود 42 هزار دلار است.

Mazda cx-9 2016

بهترین کراس اورها در سال 2016تجربه استفاده از مزدا سی ایکس – 9 حقیقتا خیره‌کننده است، چرا که لذت سواری با آن حتی با بهترین کراس اورها در سال 2016 قابل مقایسه نبوده و نسبت به دیگر شاسی بلندهای دارای هفت صندلی، به مراتب بهتر عمل می‌کند. موتور 2.5 لیتری توربوشارژ خودرو دارای 4 سیلندر بوده و با داشتن توان 227 اسب بخار، قدرت بسیار خوبی را برای به حرکت درآوردن چرخ‌ها تولید می‌کند.

مصرف سوخت مزدا سی ایکس – 9 واقعا قابل قبول است، به طوری که در عبور مرورهای شهری به ازای هر 33 کیلومتر و در رفت و آمد در شریان‌های اصلی و اتوبان‌ها، به ازای هر 45 کیلومتر یک لیتر می‌سوزاند. اندازه صفحه نمایش خودرو در مقایسه با بهترین کراس اورها در سال 2016 کمی کوچکتر بوده و به 8 اینچ کاهش پیدا کرده است، با این حال کارایی و امکانات آن همچنان در سطح بالایی باقی مانده است. می‌توان به کمک پورت‌های یو اس بی موجود و یا اتصال بدون سیم بلوتوث به این سیستم متصل شده و آن را با استفاده از وسایل هوشمند موبایل همچون گوشی های هوشمند مدیریت کرد. گفتنی است قیمت مزدا سی ایکس – 9 متغیر است، به طوری که از مبلغ پایه 31 هزار دلار شروع شده و بسته به امکانات خودرو ممکن است تا سقف 44 هزار دلار نیز افزایش پیدا کند.

Audi Q5 2018

بهترین کراس اورها در سال 2016همانند اتومبیل جگوار اف – پیس، که در سال 2016 معرفی شده اما عرضه آن به خارج از این سال موکول شد، آئودی کیو 5 نیز بعد از معرفی در سال گذشته، احتمال می‌‎رود تا در میانه‌های سال جاری عرضه شود. کاربرانی که آئودی کیو 5 را در نمایشگاه شهر کابو سن لوکاس کشور مکزیک در سال گذشته از نزدیک مشاهده کردند، انتظار برای عرضه آن در سال بعد را کشنده و طاقت‌فرسا عنوان می‌کنند.

در آئودی کیو 5 به لطف کاهش وزن زیاد و همچنین استفاده از انتقال کلاچ دوگانه، شاهد عملکردی خیره‌کننده هستیم. همچنین طراحی محیط داخلی خودرو کاربران را سخت محو خود می‌کند. موتور این شاسی بلند 2 لیتری و توربوشارژ بوده و با بهره بردن از چهار سیلندر قادر است تا حدود 250 اسب بخار نیرو تولید کند. مصرف سوخت خودرو قابل قبول است، به طوری که در رفت و آمدهای روزانه و متداول شهری، به ازای هر 30 کیلومتر تنها 1 لیتر سوخت می‌سوزاند. علاقه‌مندان به سواری با یکی از بهترین کراس اورها در سال 2016 که نام آئودی را به دوش می‌کشد، می‌بایست مبلغ 40 هزار دلار برای خرید آن پرداخت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*