فولکس واگن ID Buzz

فولکس واگن ID Buzz ؛ مفهومی از آینده‌ی ون های الکتریکی

شرکت خودروسازی فولکس واگن قصد دارد تمرکز بیشتری را بر روی ساخت خودروهای الکتریکی بگذارد. چند ماه پیش، این شرکت در نمایشگاه خودروی پاریس از کانسپت تمام الکتریکی ID رونمایی کرد که در واقع آغازگر مسیر خودروهای الکتریکی فولکس واگن بود. اکنون این خودروساز آلمانی دومین مدل از محصولات الکتریکی سری ID را در نمایشگاه خودروی دیترویت 2017 معرفی کرد. کانسپت فولکس واگن ID Buzz یک ون الکتریکی خودران است که با الهام گرفتن از ون‌‌های ترنسپورتر کلاسیک ساخته شده است.

نسل اول ون ترنسپورتر فولکس واگن در سال 1949 معرفی و به یکی از نمادهای این برند تبدیل شد. اکنون این خودروساز مشهور با الهام گرفتن از ترنسپورتر کلاسیک، کانسپت آینده‌نگرانه‌ای را به نام ID Buzz معرفی کرده است. فولکس واگن ID Buzz ادامه‌دهنده‌ی راه کانسپت Budd-E است که در سال گذشته معرفی شده بود.

فولکس واگن ID Buzz

البته شرکت فولکس واگن در گذشته نیز چنین کانسپت‌هایی را معرفی کرده بود اما هیچ یک از آن‌ها به مرحله‌ی تولید نرسیدند. مینی‌ بوس مفهومی در سال 2001، طرح مفهومی بولی در سال 2011 و کانسپت Budd-E در سال گذشته، همگی به دلیل عدم تقاضای کافی فراموش شدند و شرکت فولکس واگن از ساخت آن‌ها منصرف شد.

در طرح مفهومی فولکس واگن ID Buzz ، توجه کمتری به طراحی ظاهری شده و هدف اصلی سازندگان، بهره‌وری فضای داخلی و نمایش انعطاف‌پذیری پلتفرم MEB بوده است. این طرح مفهومی دارای طول 4.94 متر، عرض 197.6 سانتی‌متر و ارتفاع 16.3 سانتی‌متر بوده و فاصله‌ی بین دو محور آن نیز 3.3 است.

فولکس واگن ID Buzz

برای فولکس واگن ID Buzz یک بسته باتری بزرگ 111 کیلووات ساعتی ارائه شده که نیروی مورد نیاز دو موتور الکتریکی را تامین می‌کند. یکی از این موتورها در جلو و دیگری در محور عقب قرار گرفته و در کل توانایی ارائه‌ی قدرتی به میزان 370 اسب بخار دارند. این ون الکتریکی در مدت 5 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و با یک بار شارژ کامل باتری‌ها می‌تواند مسافت 435 کیلومتر را طی کند. همچنین طبق برنامه قرار است با قرارگیری 4 اسکنر لیزری توکار، سنسورهای مافوق صوت، سنسورهای راداری، دوربین‌های دید جانبی و یک دوربین در بخش جلویی خودرو، این ون الکتریکی تبدیل به یک اتومبیل کاملا خودران شود.

فولکس واگن ID Buzz

در داخل کابین فولکس واگن ID Buzz تجهیزاتی مانند صندلی قابل تنظیم، فرمان جمع‌شونده و صفحه نمایش روبروی راننده به چشم می‌خورند. صندلی‌های عقب نیز از قابلیت تبدیل شدن به تخت خواب برخوردار هستند.

شرکت خودروسازی فولکس واگن، برنامه‌ی ویژه‌ای برای عرضه‌ی خودروهای برقی در سال‌های آینده دارد و 25 درصد محصولات خود را تا سال 2020 به قوای محرکه‌ی برقی مجهز خواهد کرد. اگر همه چیز طبق برنامه‌ی مورد انتظار پیش برود، نسخه‌ی نهایی ID Buzz احتمالا برای عرضه در سال 2020 آماده خواهد شد.

گالری عکس کانسپت فولکس واگن ID Buzz

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*