آپدیت اندروید 7 نوقا

کدام شرکت‌ها زودتر آپدیت اندروید 7 نوقا را منتشر کرده‌اند؟

در حالی که تمام سازندگان گوشی‌های هوشمند اینک آپدیت اندروید 7 نوقا یا بالاتر را دریافت کرده‌اند، ما می‌توانیم سرانجام نتیجه سرعت در اختیار قراردادن این به روزرسانی توسط شرکت‌های مختلف را بسنجیم و ببینیم کدام شرکت زودتر از مابقی این به روزرسانی را در اختیار کاربرانش قرار داده است.

گوگل در تاریخ 22 آگوست اندروید نوقا را منتشر کرد و ال جی وی 20 (LG V20) نخستین گوشی هوشمندی بود که همراه با این سیستم عامل روانه بازار شد. گوشی های گوگل پیکسل پس از آن همراه با اندروید 7.1 وارد بازار شدند، اما بسیاری از گوشی های دیگر نیز موفق به دریافت این به روزرسانی شدند. اما کدام شرکت در ارسال این به روزرسانی برای کاربرانش زودتر عمل کرد؟

ال جی : 78 روز

ال جی در تاریخ 8 نوامبر بود که آپدیت اندروید 7 نوقا را در اختیار کاربران کره‌ای گوشی LG G5 قرار داد. کمتر از دو هفته بعد بود که این به روزرسانی را در تاریخ 20 نوامبر اختیار کاربران نخستین اپراتور مخابراتی آمریکا قرار داد. یک ماه بعد این به روزرسانی در اختیار کاربران شبکه راجرز کانادا قرار گرفت و پس از آن تقریبا به اکثر جهان این به روزرسانی ارسال شد. لازم به ذکر است که نخستین موج دریافت آپدیت نوقا برای گوشی ال جی جی 5 در ایران نیز از تاریخ 13 آذر ماه برابر با سوم دسامبر آغاز شد.

آپدیت اندروید 7 نوقا

ال جی همچنین در عرضه آپدیت اندروید مارشمالو نیز بی نقص عمل کرد و کمتر از دو ماه، موفق شد آن را برای گوشی ال جی جی 4 (LG G4) ارسال کند. با توجه به دو مثال ذکر شده، اگر شما به دنبال یک شرکت هستید که خیلی زود به روزرسانی های اندروید را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد می‌توانید حساب ویژه‌ای بر روی شرکت ال جی و به خصوص گوشی ال جی جی 6 (LG G6)‌ باز کنید.

موتورولا:‌ 88 روز

موتورولا نیز یکی دیگر از شرکت‌هایی است که در ارسال آپدیت های اندروید تعللی نمی‌کند و در آپدیت اندروید 7 نوقا نیز همین روال را در پیش گرفت. کاربران ورایزن دو گوشی موتو زد (Moto Z) و (Moto Z Force) در تاریخ 18 نوامبر و درست 2 روز پس از ارسال سراسری اندروید توسط شرکت ال جی این به روزرسانی را دریافت کردند تا این شرکت با ثبت رکورد 88 روز در رده دوم قرار گیرد. گفتنیست کاربران کانادایی موتو زد نیز 2 روز بعد این به روزرسانی را دریافت کردند.

اچ تی سی : 95 روز

اچ تی سی در گذشته نسبت به به روزرسانی‌ ها عملکرد درخشان‌تری را داشت و بهتر از سایر شرکت‌ها عمل می‌کرد، اما همراه با اندروید نوقا نتوانست جایی جز مکان سوم را از آن خود کند. کاربران نسخه آنلاک گوشی اچ تی سی 10 (HTC 10) در تاریخ 25 نوامبر و کاربران وان ام 9 (HTC One M9) نیز چند روز بعد در تاریخ 5 دسامبر این به روزرسانی را دریافت کردند تا آن‌ها 95 روز پس از عرضه سراسری اندروید نوقا، آن را در اختیار کاربرانشان گذاشته باشند.

سونی : 99 روز

ژاپنی‌ها هرطوری که بود توانستند در کمتر از 100 روز لذت چشیدن طعم نوقا را به زیر زبان کاربران گوشی های هوشمند خود بیاورند. در تاریخ 29 نوامبر بود که کاربران سونی اکسپریا ایکس پرفورمنس (Sony Xperia X Performance) این آپدیت را دریافت کردند. روز بعد این به روزرسانی در اختیار کاربران گوشی های اکسپریا ایکس زد (Sony Xperia XZ) و سپس در تاریخ 16 دسامبر دو گوشی اکسپریا ایکس (Sony Xperia X) و اکسپریا ایکس کامپکت (Sony Xperia X Compact) آپدیت اندروید 7 نوقا را دریافت کردند.

شیائومی : 126 روز

کمتر از یک ماه قبل، شیائومی نسخه چینی MIUI 8 را در تاریخ 26 دسامبر در اختیار می 5 (Xiaomi Mi 5) قرار داد. این شرکت یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها در زمینه عرضه نسخه استوار و پایدار نوقا بود.

وان پلاس : 131 روز

وان پلاس پس از معرفی گوشی وان پلاس 3 تی (OnePlus 3T) در تاریخ 3 دسامبر، این به روزرسانی را در اختیار هر دو گوشی وان پلاس 3 تی و وان پلاس 3 قرار داد.

سامسونگ : 143 روز

سامسونگ سال سختی داشت و نتوانست در عرضه آپدیت اندروید 7 نوقا به خوبی کار کند. 143 روز بعد از عرضه آپدیت نوقا توسط شرکت گوگل، دو گوشی گلکسی اس 7 (Samsung Galaxy S7) و گلکسی اس 7 اج (Samsung Galaxy S7 Edge) قرار داد که کمتر از یک هفته از آن می‌گذرد. به وضوح این شرکت نسبت به تاخیر زیاد در عرضه به روزرسانی های اندروید نگران است. البته این کمپانی کره‌ای سبد محصولات بسیار گسترده‌تری نسبت به تمامی شرکت‌های حاضر در این لیست دارد، اما به طبع منابع بزرگ‌تری را نیز در دست دارد.

هواوی : از بازی خارج شده

هواوی هنوز که هنوز است موفق نشده آپدیت اندروید 7 نوقا را در اختیار هیچ یک از دستگاه‌هایش قرار دهد؛ هرچند آن‌ها گوشی میت 9 (Huawei Mate 9) را چند ماه پیش همراه با اندروید نوقا روانه بازار کردند. بر اساس آن چه که گفته می‌شود، طی هفته جاری گوشی آنر 8 (Huawei Honor 8) نخستین محصول این کمپانی است که این به روزرسانی را دریافت خواهد کرد.

آپدیت اندروید 7 نوقا

نتیجه گیری

آپدیت اندروید  7 نوقا هنوز در اختیار بسیاری از کاربران قرار نگرفته است

با نگاهی به لیست بالا، به وضوح می‌توان گفت که ال جی، موتورولا، اچ تی سی و سونی موفق شده‌اند در کمتر از 100 روز این به روزرسانی را در اختیار کاربرانشان قرار دهند. هرچند که انتشار آپدیت‌ها تنها بخشی از یک داستان است. بسیاری از شرکت‌ها این به روزرسانی را تنها در اختیار پرچمداران خود قرار می‌دهند و در اینجا سر کاربران گوشی های قدیمی‌تر و میان رده بی کلاه می‌ماند. آن چه که مهم است، هنوز هم هیچ شرکتی نتوانسته عملکردی درخور شان کاربرانش را داشته باشد و امیدواریم به زودی اتفاقات دیگری بیفتد تا جمعیت بیشتری از کاربران گوشی های هوشمند سالانه بتوانند طعم تازه ترین نسخه‌های سیستم عامل موبایلی گوگل را بچشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خاک بر سر هواوی با این همه ادعا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. هواوی حز اولین شرکت هایی بود که نسخه بتا اندروید 7 رو داده. شما بتای بعضی شرکت هارو نوشتید مال هواوی رو ننوشتید مثل شیائومی