مشکل صدای گوگل پیکسل به سخت افزار آن مربوط می‌شود

مشکل صدای گوگل پیکسل به سخت افزار آن مربوط می‌شود

غول موتورهای جستجو و کمپانی مادر آن یعنی الفابت، چندی قبل با عرضه‌ی گوشی گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) رسما وارد میدان بزرگ تولیدکنندگان تلفن های همراه هوشمند شد. دوربین قدرتمند و عملکرد مناسب این دیوایس‌ها تا به الان توانسته است رضایت تعداد زیادی از کاربران را جلب کند، اما گویا مشکل صدای گوگل پیکسل یکی از آن نواقص پنهانی بوده که رفته رفته در حال آشکار شدن است.

این مشکل برای اولین بار و بعد از گزارشی که مارک باکمن (Mark Buckman) منتشر کرد، فاش شد. در واقع او برای آشکار کردن این موضوع، آزمایشی را به طور کامل بر روی ۵ گوشی گوگل پیکسل ایکس ال و البته گوگل پیکسل همسرش انجام داد و نتایج را در قالب ویدیو منتشر کرد. مشکل صدای گوگل پیکسل و البته مدل پیکسل ایکس ال که تحت عنوان “static distortion” شناخته شده، باعث می‌شود که هنگام افزایش میزان ولوم صدا، کیفیت و ثبات اصوات پخش شده به شدت کاهش پیدا کند و با ایجاد لرزش‌های پراکنده، شفافیت صدا از بین برود.

او برای این که بهتر این موضوع را متوجه شویم، نرم افزار کیبورد Perfect Piano را بر روی گوگل پیکسل ایکس ال به اجرا درآورد و مشاهده کردیم که در ولوم‌های بالا، کیفیت صدا و شفافیت آن به شدت کاهش پیدا می‌کند و کاربران عملا قادر به استفاده از قابلیت‌های این اپلیکیشن و برنامه‌های مشابه نخواهند بود. در ادامه آقای باکمن همین نرم افزار را بر روی نکسوس ۶ که توسط موتورولا و تحت نظارت گوگل تولید شده است، به اجرا درآورد و تفاوت صدای کاملا محسوس بین این دو گوشی هوشمند، مشکل صدای گوگل پیکسل را بیش از پیش برایمان روشن کرد.

مشکل صدای گوگل پیکسل تمام دیوایس‌های تولید شده را شامل نمی‌شود

گوگل بعد از انتشار این گزارش، به مارک باکمن پیشنهاد بازگردانی مبلغ پرداخت شده برای خریداری گوشی مشکل‌دار او را ارائه داد تا با این کار عملا مشخص شود که مشکل صدای گوگل پیکسل مربوط به سخت افزار این محصول می‌شود و از طریق به‌روزرسانی نرم افزاری قابل برطرف شدن نیست. روز سیزدهم ژانویه نیز سرویس پشتیبانی گوگل با ارسال پیامی که تصویر آن را در زیر مشاهده می‌کنید، این موضوع را رسما تایید و اعلام کرد که در حال حاضر به کاربران غرامت مالی پرداخت نخواهد شد و آنها در عوض می‌توانند با استفاده از طرح وارانتی، نسبت به تعویض دیوایس مشکل‌دار با یک نسخه‌ی بدون مشکل اقدام کنند:

مشکل صدای گوگل پیکسل به سخت افزار آن مربوط می‌شود

البته اگر شما و دیگر کاربران این اسمارت فون‌ها با مشکل صدای گوگل پیکسل دست و پنجه نرم می‌کنید، آقای باکمن بر روی کانال یوتیوب خود راه‌ حلی را برای برطرف کردن مشکل static distortion ارائه کرده است که البته برای استفاده از آن باید با فلش کردن رام‌های سفارشی‌سازی‌ شده بر روی گوشی هوشمندتان آشنا باشید.

گفتنی است که اگر شما عزیزان گجت نیوزی هم به این مشکل برخورده‌اید، بهتر است که با مراجعه به یک نمایندگی رسمی گوگل و یا فروشگاهی که گوشی خود را از آنجا خریده‌اید، نسبت به تعویض و رفع این ایراد آزاردهنده‌ی گوگل پیکسل ایکس ال و گوگل پیکسل اقدام نمایید. البته احتمال دارد که گوگل در آینده بتواند راه حل جامعی برای این مشکل ارائه دهد و آن را از طریق یک به‌روزرسانی نرم افزار نیز رفع نماید؛ در ضمن هنوز جزییات بیشتری در رابطه با این مشکل و دلیل آن از سوی مقامات رسمی گوگل اعلام نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*