گوگل پلاس

گوگل همچنان مرگ گوگل پلاس را رد می‌کند؛ سه آپدیت جدید در راه است

جمع گسترده‌ای از کاربران شبکه های اجتماعی مدتهاست که گوگل پلاس (+Google) را ترک کرده‌اند، اما غول تکنولوژی کالیفرنیایی همچنان به ایجاد تغییرات و آپدیت این پلتفرم پایبند است.

دانیل باکلی (Danielle Buckley) مدیر تولید گوگل پلاس روز سه‌شنبه در یک پست وبلاگی خبر از سه تغییر بزرگ در این شبکه اجتماعی داد. این شبکه به صورت خودکار قرار است کامنت‌های بی‌کیفیت (که همان اسپم‌ها هستند) زیر پست‌ها و تصاویر را پنهان کند؛ ترکیب‌بندی پست‌ها و تصاویر تنظیم خواهد شد تا فضای خالی کمتری قابل نمایش باشد؛ و در انتها پس از اینکه اخیرا قابلیت ساخت رویداد و دعوت دوستان برای عضو شدن در آن حذف شده بود، بار دیگر به این شبکه اجتماعی اضافه خواهد شد.

علاوه بر این گوگل پلاس (+Google)، حالت کلاسیک را نیز دیگر به خود نخواهد دید. پس از آن که گوگل نوامبر 2015 از طراحی جدید این شبکه اجتماعی با تمرکز بر کلکسیون‌ها و ارتباطات دست جمعی رونمایی کرد، حالت کلاسیک نیز همچنان در دسترس کاربران بود

 

گوگل پلاس

کمپانی گوگل سال 2011 میلادی بود که از شبکه اجتماعی گوگل پلاس به عنوان یک رقیب جدی برای فیس بوک رونمایی کرد و در همان سال بود که مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) مدیرعامل فیس بوک در جمعی خودمانی از آغاز فعالیت این شبکه اجتماعی ابراز نگرانی کرده بود. اما گوگل پلاس هیچگاه نتوانست خطری برای فیس بوک به وجود بیاورد. یک تحلیل در ژانویه 2015 نیز منتشر شد که نشان داد تنها 4 الی 6 میلیون کاربر فعال در شبکه اجتماعی گوگل پلاس مشغول فعالیت هستند، در حالی که 2.2 میلیارد پروفایل در این شبکه ایجاد شده است. گوگل همچنین این شهر ارواح را از دیگر سرویس‌های خود نیز خارج کرده است. از سال 2015 تا به حال دیگر این یک ضرورت نیست که حتما با اکانت گوگل پلاس خود در زیر ویدیوهای یوتیوب (YouTube) نظر بگذارید.

باکلی در این پست وبلاگی نوشته است:

این که ما می‌خواهیم با حالت کلاسیک +Google خداحافظی کنیم، بدین معنا نیست که ما بر روی یک حالت جدید کار کنیم. هدف ما این است تا گوگل پلاس را به بهترین جا برای ارتباط با حول و حوش چیزهایی که شما دوست دارید تبدیل کنیم. بنابراین بازخوردتان را به ما منتقل کنید، ما آن‌ها را می‌شنویم.

تعداد نامشخص کاربران فعال گوگل پلاس

مشخص نیست این شبکه اجتماعی در حال حاضر چه تعداد کاربر فعال دارد، اما آنچه که از گفتن آن مطمئنیم در جنگ بین شبکه های اجتماعی و پلتفرم های پیام رسان نظیر فیس بوک، توییتر و اسنپ چت، شبکه اجتماعی گوگل جایگاهی نخواهد داشت. با تمام این تفاسیر گوگل با اعلام این تصمیم نشان داده است که هنوز تسلیم نشده و همچنان به دنبال جذب کاربر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. تو ابن که متاسفانه همه چیز فیلتره