واردات موبایل

97 درصد واردات موبایل در کشور به صورت قاچاق انجام می‌شود

رئیس فدراسیون واردات ایران در نشست اتاق بازرگانی و صنایع و معادن با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که بازار واردات موبایل ، 1.5 برابر خودروهای وارداتی در کشور ارزش دارد. وی همچنین از قاچاقی بودن 97 درصد گوشی های تلفن همراه موجود در بازار کشور خبر داد.

فرهاد احتشام‌زاد، رئیس فدراسیون واردات ایران در نشستی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد که بخش خصوصی، رتبه‌ی هشتم را در درآمدزایی دولت از مالیات دارد و به دلیل شفاف و نظام‌مند بودن این بخش، هر ساله مورد کنترل قرار گرفته و دولت می‌تواند در بخش مالیات از این محل درآمدزایی کند.

احتشام‌زاد در ادامه افزود:

یکی از اصلی‌ترین مشکلات بخش واردات به انجمن موبایل ایران مربوط می‌شود. در حال حاضر 97 درصد واردات موبایل در کشور به صورت قاچاق انجام می‌‌شود و تنها 3 درصد از گوشی های تلفن همراه به صورت رسمی وارد بازار می‌شوند.

ارزش واردات موبایل در ایران نزدیک به 3 میلیارد دلار است

به گفته‌ی رئیس فدراسیون واردات ایران، ارزش واردات موبایل در کشورمان بین 2.5 تا 3 میلیارد دلار است؛ بنابراین، این بازار 1.5 برابر واردات خودرو ارزش دارد. وی همچنین با اشاره به طرح رجیستری موبایل، از عدم اجرای این طرح پس از یک سالی که از این موضوع گذشته انتقاد کرد. احتشام‌زاد تاکید کرد که باید راه‌کارهایی در این زمینه اجرا شود تا فعالان اقتصادی ضرر نکنند؛ چرا که وقتی توان بخش خصوصی کاهش پیدا کند، به ضرر دولت هم هست.

رئیس هیات‌مدیره‌ی اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ نیز در این نشست بر اهمیت آی تی در مدرن‌سازی و فرایند اتوماسیون صنایع تاکید کرد و گفت:

بنگاه‌های اقتصادی و صنایع همواره به دنبال افزایش بهره‌وری در سود و ارتقای توان فناوری اطلاعات در تولید و خدمات خود هستند. طبق آمار سازمان تجارت جهانی، سرانه‌ی درآمد جهانی خدمات و محصولات آی تی تقریبا 3.8 تریلیون دلار است که یک چهارم آن به ایالات متحده‌ آمریکا با بیش از 135 هزار موسسه‌ مربوط می‌شود. این رقم حدود 7.1 درصد تولید ناخالص آمریکا را دربرمی‌گیرد.

موسسه‌ی جهانی مکنزی برآورد کرده است که تا سال 2020 میلادی، 940 میلیون نفر از جمعیت جهان، معادل یک تریلیون دلار خرید آنلاین انجام می‌دهند. همچنین طبق آمار این موسسه، از سال 2014 میلادی، فروش آنلاین به طور مستمر 15 درصد رشد داشته است.

واردات موبایل

بابک عابدین در ادامه عنوان کرد که در کشور ما توان بومی‌سازی و صادراتی کردن صنایعی مانند چاپ و بسته‌بندی، تولید سخت‌افزارها و نرم‌افزارهایی مانند سیستم مدیریت اطلاعات، سیستم‌های اتصال شبکه‌های خطوط تولید، حساب‌داری خاص و سیستم‌های هوشمند کنترل کیفیت وجود دارد. IT نیز از جمله صنایعی است که می‌توان به راحتی در بازارهای مصرف برای آن بازاریابی و بازارسازی کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*