Lineage OS به طور رسمی کارش را از ادامه‌ی مسیر سیانوژن مود آغاز کرد

Lineage OS به طور رسمی کارش را از ادامه‌ی مسیر سیانوژن مود آغاز کرد

سیانوژن مود (CyanogenMod) دیگر به طور رسمی به کار خود پایان داده است، اما کاربران محبوب ترین رام سفارشی سیستم عامل اندروید نیازی به نگرانی ندارند، زیرا این پلتفرم Lineage OS است که جایگزین سیانوژن مود شده است و بعد از تغییر لوگوی این سیستم عامل که چندی پیش انجام گرفت، حالا آغاز فعالیت رسمی آن از جایی که سیانوژن مود به کار خود پایان داده بود، به طور رسمی آغاز شده است.

طبق آپدیت جدیدی که در روند توسعه‌ی این رام توسط تیم سازندگانش صورت گرفته است، حالا توسعه‌ی Lineage OS با سرعت بسیار بیشتری برای عرضه‌ی عمومی در حال پیشرفت است و منابع و افراد شخص ثالث زیادی برای برطرف کردن موانع موجود بر سر راه انتشار این نسخه اعلام آمادگی کرده‌اند.

طبق اعلام رسمی این گروه، بیلدهای نهایی Lineage OS برای آن دسته از دیوایس‌هایی که قابلیت دریافت اندروید مارشملو و اندروید نوقا را داشته باشند، همین آخر هفته و یا طی ساعات آینده، برای دانلود آماده خواهد شد و نام این دیوایس ها در صفحه‌ی دانلود سایت رسمی این رام قرار داده می‌شود؛ در واقع این دیوایس‌ها همان‌هایی هستند که قابلیت دریافت نسخه‌های CM13 و CM14.1 سیانوژن مود را نیز داشتند.

البته برنامه‌ریزی همیشگی این گروه برای عرضه‌ی یک کاندیدا در هر هفته نیز به همان شکل قبلی ادامه خواهد داشت و بعد از مشخص شدن نام کاندیدا، یک کلید امنیتی اختصاصی برای تایید هویت آن نیز عرضه خواهد شد. در ضمن باید این نکته را هم بدانید که با وجود این که Lineage OS بر پایه‌ی سیانوژن مود توسعه یافته و به نوعی نسخه‌ی جدید این رام محسوب می‌شود، اما هم در ظاهر و هم در هسته‌ی فنی دارای تفاوت‌هایی خواهد بود.

به طور مثال Lineage OS به طور پیشفرض دسترسی به سطح روت را نخواهد داشت و در عوض، یک فایل زیپ جداگانه به همراه آن عرضه می‌شود که کاربر با انتقال و نصب آن (تنها برای یک بار) دسترسی به سطوح ریشه‌ای را براش این رام فراهم خواهد کرد. همچنین لازم است بدانید که بیلدهای Lineage OS به طور مستقیم با سیانوژن مود سازگاری ندارند و این به معنای آن است که اگر در حال حاضر یک رام از سیانوژن مود را بر روی دیوایس اندرویدی خود نصب کرده‌اید، قبل از نصب نسخه‌های جدید Lineage OS لازم است که دیوایستان را به طور کامل از وجود سیانوژن مود پاک کرده و یک نصب مجدد انجام دهید.

به زودی امکان آپدیت از سیانوژن مود به Lineage OS به طور مستقیم فراهم می‌شود

Lineage OS به طور رسمی کارش را از ادامه‌ی مسیر سیانوژن مود آغاز کرد

البته قرار است طی گذشت دو ماه از شروع روند توسعه‌ی این رام جدید، توسعه‌دهندگان آن نسخه‌ای آزمایشی را روانه‌ی بازار کنند که کاربران بتوانند از آن برای انتقال اطلاعات خود از نسخه‌های قبلی سیانوژن مود بهره ببرند. در واقع اگر این امر محقق شود، کاربران می‌توانند این رام جدید را به طور مستقیم بر روی نسخه‌های CM13 یا CM14.1 سیانوژن نصب کنند؛ هرچند که در حال حاضر این موضوع هنوز عملی نشده است و تیم توسعه‌دهنده‌ی این رام نیز به شدت توصیه می‌کنند که حتما قبل از نصب رام جدید، سیانوژن مود را از روی دیوایس خود حذف کنید.

اگر شما عزیزان گجت نیوزی تا به حال با اخبار دنیای رام های سفارشی اندروید همگام نبوده‌اید، باید به طور خلاصه بدانید که تشکیلات Cyanogen Inc که مسئولیت توسعه‌ی رام‌های سیانوژن مود را بر عهده داشت، انتهای سال میلادی گذشته رسما به کار خود پایان داد. اما بعد از این اتفاق و طی یک عملیات شجاعانه، حالا Lineage OS مسئولیت جانشینی سیانوژن مود را بر عهده گرفته است تا طعم چشیدن نسخه‌های جدید پلتفرم موبایل گوگل را برای کاربران دیوایس‌های مختلف فراهم کند.

حالا احتمالا بعد از خواندن این مطلب علاقه‌مندید که هرچه سریع‌تر لیست دیوایس‌های پشتیبانی شده و لینک‌های دانلود این رام جدید را مشاهده کنید. اما باید بدانید که در حال حاضر هنوز این اتفاق عملی نشده است و تیم توسعه‌دهندگان اعلام کرده‌اند که در «آینده‌ی بسیار نزدیک» این لیست‌ها آماده و نسخه‌های نهایی عرضه خواهد شد. البته اگر نمی‌توانید تا آن زمان صبر داشته باشید، می‌توانید به این سایت مراجعه و نسخه‌های غیر رسمی از این رام را دریافت کنید؛ البته توجه داشته باشید که این نسخه‌ها غیر رسمی هستند و حتما قبل از نصب آنها بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود لازم است که از نحوه‌ی انجام این عملیات و تاثیری که آنها بر روی دیوایس شما می‌گذارند، کاملا مطمئن و مطلع باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*