استفاده از پورت یو اس بی در اتوبوس

آیا استفاده از پورت یو اس بی در اتوبوس های شهری به امری متداول تبدیل می‌شود؟

از قرار معلوم ژاپن تصمیم دارد نسل بعدی شهرهای هوشمند را به دنیا معرفی کند. شهر توکیو مدتی است که تست پورت یو اس بی (USB) بر روی تنها یک اتوبوس را در مرکز شهر آغاز کرده‌ است. گفتنی است هنوز از سوی مسئولین مربوط به سازمان‌های حمل و نقل، هیچ صحبت رسمی در این باره نشده است. از طرفی آزمایش استفاده از پورت یو اس بی در اتوبوس ، تنها بر روی یک اتوبوس صورت می‌گیرد که در حالت کلی آن‌چنان هیجان‌انگیز نیست. نکته جالب در مورد اقدام صورت گرفته در شهر توکیو این است که استفاده از پورت یو اس بی در اتوبوس ، راهکار متداولی در سال 2017 به شمار نمی‌رود!

استفاده از پورت یو اس بی در اتوبوس های شهری هنوز برای تکنولوژی زود است!

اکنون در شهرهای انگشت شماری در سراسر جهان همانند سنگاپور و لندن، شاهد استفاده از پورت یو اس بی در اتوبوس ها هستیم، به طوری که این اقدام از چند سال اخیر به صورت آزمایشی آغاز شده و تنها بر روی چند دستگاه اتوبوس به صورت کنترل شده در حال انجام است. در نظر داشته باشید با وجود میلیاردها گوشی هوشمند در سراسر جهان که هم برای تجدید قوا و کسب مجدد انرژی و هم برای نقل و انتقال داده به کابل یو اس بی نیازمندند، اکنون پورت یو اس بی به عنوان بخشی استاندارد در ناوگان اتوبوسی شهرهای مختلف محسوب نمی‌شود.

البته همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، برخی شهرها در این حوزه قدم برداشته و در حال متداول کردن استفاده از پورت یو اس بی در اتوبوس های شهری هستند. به عنوان نمونه‌ای دیگر، شاهدیم که شهر نیویورک آمریکا، در حال توسعه ناوگان اتوبوس تکنولوژی دوست جدیدی است تا به این وسیله کمی از استرس موجود در زمان رفت و آمدهای متداول روزانه بکاهد.

استفاده از پورت یو اس بی در اتوبوس

خوشبختانه نیویورک دیگر تنها شهری نخواهد بود که در تلاش است تا استفاده از پورت یو اس بی در اتوبوس های شهری را به صورت امری عادی در بیاورد. واقعیت این است که گوشی های هوشمند تقریبا از سال 2009 به صورت وسیله‌ای عادی و متداول درآمده‌اند، به همین دلیل در هواپیماها، اتومبیل‌ها و حتی تاکسی‌ها شاهد استفاده از پورت یو اس بی به صورت روزافزون هستیم. اکنون نوبت آن شده تا استفاده از پورت یو اس بی در اتوبوس ها را شاهد باشیم، چرا که در مقایسه با دیگر وسایل نقلیه، حجم بیشتری از مردم را تحت تاثیر خود قرار خواهند داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*