گلکسی اس ۸ تمام ظرفیت تولید اسنپدراگون ۸۳۵ را می‌بلعد؛ سهمی برای ال جی جی ۶ باقی نخواهد ماند!

گلکسی اس ۸ تمام ظرفیت تولید اسنپدراگون ۸۳۵ را می‌بلعد؛ سهمی برای ال جی جی ۶ باقی نخواهد ماند!

ال جی جی ۶ (LG G6) و گلکسی اس ۸ (Galaxy S8) دو اسمارت فون هیجان‌انگیزی هستند که بسیاری از کاربران دنیای اندرویدی منتظر رونمایی از آنها و تصمیم برای خریدشان هستند. انتظار می‌رود که اولین رونمایی از این دو گوشی قدرتمند مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ (Snapdragon 835) در اواخر ماه فوریه و در جریان کنگره جهانی موبایل (MWC 2016) در بارسلون اسپانیا صورت بگیرد، اما خبری که دقایقی پیش منتشر شده است، نشان می‌دهد که این فرضیه عملی نخواهد شد.

خبرگزاری معتبر فوربز به تازگی گزارش جدیدی را منتشر کرده است که از یک حقیقت مهم پرده برمی‌دارد؛ حقیقتی که تا به حال توسط هیچکدام از کارشناسان و تحلیلگران به آن اشاره نشده بود. طبق این گزارش که اطلاعات آن از یک منبع ناشناس مطلع از داخل صنعت گوشی های هوشمند به دست آمده است، ال جی جی ۶ به پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز نخواهد بود و در کمال تعجب، این پردازنده‌ی نسل قبلی اسنپدراگون ۸۲۱ است که به عنوان مغز متفکر این محصول ایفای نقش خواهد کرد.

چرا پرچمدار ال جی از قدرت اسنپدراگون ۸۳۵ محروم خواهد بود؟

مقصر اصلی این ماجرا، دیگر هموطن ال جی، یعنی کمپانی سامسونگ است! در واقع این غول کره‌ای که قصد دارد گلکسی اس ۸ خود را به بهترین مشخصات سخت افزاری بازار گوشی‌های هوشمند مجهز کند، تمام ظرفیت تولید پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ را برای خود رزرو کرده است و به همین دلیل، دیگر تولیدکنندگان دنیای گوشی‌های هوشمند که ال جی نیز در میان آنها قرار می‌گیرد، مجبور به استفاده از پردازنده‌های دیگری شده‌اند.

در واقع نفوذ سامسونگ در این بازار و حجم بالای سفارش‌های این برند کره‌ای به حدی است که تمام سازندگانی که قصد دارند محصول پرچمدار خود را قبل از ماه آوریل معرفی کنند، مجبور هستند که به سراغ دیگر گزینه‌های موجود در بازار چیپست‌ها بروند و اسنپدراگون ۸۳۵ برای آنها به محصولی نایاب تبدیل شده است. نشریه‌ی فوربز در ادامه‌ی این گزارش مدعی شده است که سامسونگ گلکسی اس ۸ خود را در تاریخ ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۶) در کشور کره‌ی جنوبی روانه‌ی بازار کند و به همین دلیل، تمام ظرفیت فاز اول تولید این پردازنده توسط کوالکام، برای این کمپانی ذخیره خواهد شد.

ال جی جی ۶ تنها قربانی اعمال قدرت سامسونگ نخواهد بود!

گلکسی اس ۸ تمام ظرفیت تولید اسنپدراگون ۸۳۵ را می‌بلعد؛ سهمی برای ال جی جی ۶ باقی نخواهد ماند!

جالب است بدانید که کوالکام برای توسعه و طراحی اسنپدراگون ۸۳۵ از سامسونگ کمک گرفته است و این برتری، به کمپانی کره‌ای اطمینان داده است که هیچ مشکلی برای تامین قطعات سخت افزاری اصلی برای تولید نسل بعدی پرچمداران خود نخواهد داشت. علاوه بر ال جی، دیگر کمپانی‌هایی که طی ماه‌های آینده احتمالا از محصولات بالا‌رده‌ی خود رونمایی خواهند کرد، از جمله اچ تی سی، سونی، شیائومی و حتی نوکیا، احتمالا با این محدودیت مواجه خواهند بود و باید از همین حالا به فکر جایگزینی برای تراشه‌ی اصلی گوشی‌های خود باشند.

به علاوه باید این نکته را هم در نظر بگیریم که ال جی چندی پیش اعلام کرد که گوشی جی ۶ با ارائه‌ی قابلیت‌هایی نظیر مقاومت در برابر نفوذ آب و نمایشگر غول‌پیکر با رزولوشن ۲۴۴۰ در ۱۵۶۰ پیکسلی، یکی از ایده‌آل‌ترین محصولات دنیای گوشی های هوشمند خواهد بود؛ اما حالا آیا به نظر شما، این پرچمدار کره‌ای با مجهز شده به یک پردازنده‌ی ضعیف‌تر از گلکسی اس ۸، می‌تواند هنوز هم آن «ایده‌آل بودن» را در خود داشته باشد؟!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. همیشه ال جی با سامسونگ از اخرین تکنو لوژی استفاده نمیکنن،فقط بعضی جاها،چون درسال دوتا پرچم دار دارن

  2. باشه بهش میگم،چطور سال های قبلی کم نمیومد،من فن هیچ شرکتی نیستم ولی مطمعا باشد اس8 از اخرین نسخه ها استفاده نمیکنه،رم۶گیگ، در کل تمام عیار نیس

  3. به گروه خون سامسونگ سامسونگ نمی خوره 20 درصد سهم سامسونگه وبس این حرفا مصرف داخلی بیش نیس

    • داداش فازت چیه؟ من نمیدونم شما چطوری سایت های ایرانی ای رو که در مورد تکنولوژی مطلب میذاررن به طرفداری محکوم میکنین؟ یا میگن مصرف داخلی داره؟ بابا این صاحب سایت ها هیچ مطلبی از خودشون نمیذارن، همش ترجمه است، تازه بعضی جا خق مطلب رو ادا نمیکنن یا مطن اصلی رو تغیر میدن، در کلاینت حرف خودشون نیست:-\