نرم افزارهای شبیه به فتوشاپ برای اندروید

معرفی 6 مورد از بهترین نرم افزارهای شبیه به فتوشاپ برای اندروید

با توجه به افزایش رزولوشن و کیفیت صفحات نمایش، افزایش قدرت پردازنده‌ها و همچنین ظریف و دقیق‌تر شدن صفحات نمایش لمسی گوشی‌ ها، ویرایش تصاویر در ابعاد گسترده و همچنین به صورت حرفه‌ای در مقایسه با گذشته، شکل کاربردی‌تری در گوشی های اندرویدی به خود گرفته است. اگرچه مدتی قبل شرکت ادوبی (Adobe) به طور رسمی اپلیکیشن‌های موبایل خود نظیر ادوبی فتوشاپ اکسپرس (Adobe Photoshop Express) و یا ادوبی فتوشاپ میکس (Adobe Photoshop Mix) را برای استفاده کاربران بر روی پلتفرم اندروید معرفی کرد، اما ممکن است برخی کاربران به دنبال نرم افزارهای شبیه به فتوشاپ برای اندروید به منظور جایگزینی با آن‌ها باشند.

در نظر داشته باشید جستجوی نرم افزارهای شبیه به فتوشاپ برای اندروید ، به معنای ناکارآمد بودن اپلیکیشن‌های رسمی ارائه شده توسط خود ادوبی نیست، چرا که هر کدام از آن‌‌ها تاکنون بالغ بر 50 میلیون بار دانلود شده‌اند که البته با در نظر گرفتن محبوبیت همگانی فتوشاپ چیز عجیبی نیست. تنها هدف معرفی چند مورد از نرم افزارهای شبیه به فتوشاپ برای اندروید ، آشنایی بیشتر با دیگر ابزارهای ویرایش تصویر قدرتمند است.

Photo Editor Pro

قیمت : رایگان

برخلاف عبارت “پرو” (Pro) در جلوی نام این اپلیکیشن که کاربران را به یاد ابزارهای پولی می‌اندازد، فوتو ادیتور پرو کاملا رایگان است. با وجود رایگان بودن بیشتر ابزارهای ادوبی فتوشاپ، کاربران اندروید استقبال بیشتری از Photo Editor Pro کرده‌اند. این برنامه ابزارهای مفید زیادی داشته و ابعاد مختلف ویرایش تصویر را پوشش‌ می‌دهد. به عنوان نمونه برای ویرایش مناسب و ساده تصویر، می‌توانید از ابزارهای قدرتمند آن برای تغییر روشنایی و کنتراست، عوض‌کردن گرمای عکس و میزان اشباع‌شدگی آن و یا افزایش و کاهش دقت و محوشدگی استفاده کنید.

اگر کاربری تمایل داشته باشد تا به عکس خود پیش از ارسال در شبکه‌های اجتماعی کمی رنگ و بوی شادی و تفریح ببخشد، می‌تواند از صدها استیکر، قاب، فیلتر و همچنین افکت‌های مختلف موجود در اپلیکیشن Photo Editor Pro استفاده کند. در بین نرم افزارهای شبیه به فتوشاپ برای اندروید ، وجود یک ابزار درونی قدرتمند به منظور اضافه کردن متن‌های شاد و طنز به تصاویر را باید از دیگر نکات متمایزکننده Photo Editor Pro عنوان کرد.

نرم افزارهای شبیه به فتوشاپ برای اندرویداز نقطه نظر سرعت عملکرد، ایراداتی نیز به Photo Editor Pro وارد است. به عنوان نمونه، یافتن تصاویر مورد نظر به منظور ویرایش‌کردن می‌توانست آسان‌تر باشد، چرا که اکنون برای این کار کاربر مجبور است تا یک به یک در میان تمامی تصاویر خود به دنبال عکس مورد نظر بگردد. با انتخاب عکس، زمان مورد نیاز به منظور بارگذاری، مشکل دیگری است که کاربران را درگیر خود می‌کند. تمامی ابزارها اعم از موارد لازم به منظور ویرایش و یا اعمال افکت، در یک ردیف در انتهای صفحه نمایش داده می‌شوند. به محض اعمال هر افکت، در همان لحظه می‌توانید تغییر ایجاد شده را مشاهده کنید.

نتیجه‌گیری : بهترین ویرایشگر تصویر در حالت کلی برای شرایط مختلف

 

AirBrush: Easy Photo Editor

قیمت : رایگان

نمی‌توان این حقیقت را کتمان کرد که فتوشاپ به حدی در دنیای ویرایش تصویر قدرت و نفوذ دارد، که سال‌هاست تبدیل به یک “فعل” شده و اکثرا فرآیند دگرگونی یک عکس را با واژه فتوشاپ خطاب می‌کنند. به عنوان نمونه زیاد جمله “این عکس فتوشاپ شده است” را می‌شنویم! در هر صورت فتوشاپ (نسخه کامپیوتر) بیشتر در زمانی کاربرد دارد که می‌خواهیم تصویری را به طور 180 درجه‌ای تغییر دهیم تا شباهت بسیار کمی با حالت اورجینال خود داشته باشد. اگر دوست دارید تا عکس‌های سلفی خود را “فتوشاپ” کنید، برنامه ایربراش: ایزی فوتو ادیتور شدیدا به شما پیشنهاد می‌شود.

نرم افزارهای شبیه به فتوشاپ برای اندرویدبا استفاده از AirBrush: Easy Photo Editor می‌توانید به راحتی موهای زائد را از گوشه و کنار تصویر حذف کرده و علاوه بر پاک‌کردن لکه‌های موجود بر روی صورت، درخشندگی خاصی به لبخندهای خود ببخشید. خوشبختانه تمامی این موارد به هیچ عنوان زمانبر نبوده و به سادگی کشیدن انگشت از یک سوی صفحه به سوی دیگر انجام می‌گیرد. یکی از بخش‌های آزاردهنده AirBrush: Easy Photo Editor، نبود امکان گرفتن عکس‌های سلفی به صورت مستقیم، در درون خود اپلیکیشن است. اگر کاربری دوست‌دارد تا یک عکس سلفی ویرایش‌شده را در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری کند، می‌بایست ابتدا با استفاده از دوربین اصلی گوشی، تصویر را ثبت کرده و بعد از ورود به اپلیکیشن، آن را انتخاب و ویرایش کند.

ابزارهای فتوشاپ‌کردن عکس به سه دسته‌بندی زیبایی (Beauty)، آرایش (Makeup) و فیلتر (Filter) تقسیم می‌شوند. ابتدا ابزار مورد نظر را انتخاب کرده و سپس انگشت خود را بر بالای قسمتی که تصمیم دارید تا افکت را به آن اعمال کنید، ببرید. خوشبختانه‌ دموهایی ویدیویی وجود دارند تا به صورت تصویری، نحوه استفاده از هر ابزار را به صورت جداگانه توضیح دهند.

نتیجه‌گیری : بهترین اپلیکیشن برای سلفی، تصاویر پروفایل و فتوشاپ‌کردن تصاویر لحظه‌ای

 

Photo Editor

قیمت : رایگان

اپلیکیشن فوتو ادیتور یکی دیگر از نرم افزارهای شبیه به فتوشاپ برای اندروید بوده و البته ارتباطی با اپلیکیشن معرفی شده در بالا با نام Photo Editor Pro ندارد. در نظر داشته باشید در بین تمامی این اپلیکیشن‌ها، Photo Editor شباهت بیشتری با ابزارهای ارائه شده با نام فتوشاپ از سوی ادوبی دارد.

تمامی آیتم‌های پیش‌فرض برای ویرایش تصویر به سادگی یافت می‌شوند؛ رنگ، میزان اشباع‌شدگی، کنتراست، روشنایی و دیگر موارد این‌چنینی و پایه‌ای از جمله مواردی هستند که می‌توان با استفاده از Photo Editor آن‌ها را تغییر داد. علاوه بر این موارد، می‌توان گاما تصویر را تصحیح کرده و تغییرات جزیی و حرفه‌ای را در رنگ اشیای موجود در عکس اعمال کرد. همچنین این امکان وجود دارد تا نور پس‌زمینه تصویر را ویرایش کرده و زاویه دید آن را دگرگون کرد. رفع قرمزی چشم را باید از دیگر امکانات پایه‌ای Photo Editor دانست. در نهایت می‌توان از تصاویر ویرایش‌شده، در قالب فرمت‌های مختلفی همچون JPEG ،PNG ،GIF ،WebP و PDF خروجی گرفت. امکان ویرایش کیفیت عکس‌های JPEG علاوه بر ویرایش متادیتای فایل‌های EXIF، IPTC و XMP نیز وجود دارد.

نرم افزارهای شبیه به فتوشاپ برای اندرویددر زمان استفاده از این اپلیکیشن، حرفه‌ای بودن آن کاملا مشهود است. در Photo Editor هیچ خبری از تصاویر کودکانه یا گرافیک‌های زرق و برق‌دار به منظور حرفه‌ای جلوه‌ دادن اپلیکیشن نیست. همه ابزارها در سر جای خود مستقر شده و به راحتی یافت می‌شوند. وقتی در داخل اپلیکیشن یک عکس را انتخاب کردید، تمامی ابزارهای ویرایش به طور منظم در پایین صفحه به نمایش درمی‌آیند. اگر نیاز به ایجاد یک فایل PDF، GIF و یا ZIP دارید، می‌توانید به منوی ابزارها (Tools) در صفحه اصلی مراجعه کنید.

نتیجه‌گیری : اپلیکیشنی مناسب برای کاربران حرفه‌ای به منظور تجربه امکانات پایه‌ای فتوشاپ بر روی اندروید

 

Snapseed

قیمت : رایگان

توسعه‌دهندگان و پشتیبانان اپلیکیشن Snapseed در مواقع همان تیم موفقی هستند که مسئولیت شرکت نرم افزاری بسیار موفق و معروف Nik Software را بر عهده دارند. اگرچه در حوزه ابزارهای ویرایش تصویر و مخصوصا در بین نرم افزارهای شبیه به فتوشاپ برای اندروید ، Snapseed اپلیکیشنی تازه‌وارد محسوب می‌شود، اما در مدت زمانی کوتاه از زمان عرضه خود محبوبیت زیادی را نزد کاربران کسب کرده است.


مجددا تمامی ابزارهای پایه ویرایش تصویر پشتیبانی می‌شوند. داشتن برخی ویژگی‌های منحصریه‌فرد همچون موارد زیر، Snapseed را از سایر رقبا متمایز می‌کند:

  • توسعه فایل‌های خام (RAW): این امکان وجود دارد تا فایل‌های RAW را درون Snapseed باز کرده و علاوه بر ویرایش، خروجی آن‌ها را نیز در قالب فرمت‌های متداول تصویر همچون JPEG گرفت. در نظر داشته باشید تمامی عکاسان حرفه‌ای به صورت RAW عکس‌برداری می‌کنند تا به این وسیله علاوه بر جذب نور بیشتر در تصاویر خود، دستانشان را برای ویرایش عکس باز بگذارند.
  • ویرایش انتخابی: کاربر می‌توان هشت نقطه مختلف را بر روی عکس انتخاب کرده و به این وسیله تغییرات خود را اعمال کند. الگوریم به کار رفته در Snapseed تمامی این تغییرات را در سرتاسر عکس به صورت متعادل اعمال می‌کند.
  • حذف خودکار: یکی از گلایه‌های اصلی کاربران، وجود اشیا و مخصوصا افراد اضافی در عکس‌هایشان است. به کمک ابزار Healing در این اپ می‌توان بدون خراب‌ کردن عکس اورجینال، شخص مورد نظر را از تصویر حذف کرد.

از جمله دیگر دلایل محبوبیت Snapseed، فیلترهای آن است. بیش از 25 فیلتر در این اپلیکیشن یافت می‌شوند که از جمله محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به Drama ،Grunge و Vintage اشاره کرد. برخلاف برخی دیگر از نرم افزارهای شبیه به فتوشاپ برای اندروید ، امکان ثبت تصویر از داخل محیط اپلیکیشن وجود ندارد و کاربر می‌بایست ابتدا تصویر را ثبت و سپس آن را در Snapseed باز کند. باز کردن تصاویر بسیار سریع صورت گرفته و هیچ مکثی در آن مشاهده نمی‌شود.

نتیجه‌گیری : بهترین اپلیکیشن موجود برای کاربران تازه‌کاری که تصمیم دارند تا ویرایش تصاویر خام را بدون دست و پنجه نرم‌ کردن با ابزارهای اضافی تجربه کنند

 

Pixlr

قیمت : رایگان

Pixlr را در بین نرم افزارهای شبیه به فتوشاپ برای اندروید باید به عنوان اپلیکیشنی دارای قدمت یاد کرد که در جامعه کاربران اندروید پیشینه بلندی دارد. ادعا می‌شود که Pixlr با ترکیب بیش از دو میلیون افکت، پوشش و فیلترهای مختلف رایگان، ابزارهای حرفه‌ای قدرتمندی را برای کاربران فراهم کرده است.


به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم Pixlr باید به ابزار ادغام تصاویر (Collage) آن اشاره کرد که به کاربر اجازه می‌دهد تا تصاویر خود را کنار یکدیگر بچیند. دیگر ویژگی منحصربه‌فرد این اپلیکیشن به توانایی آن در لایه‌بندی تصاویر اختصاص دارد که سبب می‌شود تا بتوان عکس‌ها را به صورت بسیار حرفه‌ای روی یکدیگر سوار کرد. افکت‌های شبیه به فتوشاپ موجود در Pixlr کاربران را شگفت‌زده می‌کند. به عنوان نمونه می‌توان عکس را به صورت نقاشی با مداد، طرح با جوهر و یا یک پوستر درآورد.

وقتی اپلیکیشن را برای نخستین بار باز می‌کنید، سه حق انتخاب “دوربین” (Camera)، “عکس‌ها” (Photos) و “ادغام” (Collage) به شما داده می‌شوند. وقتی تصاویر را داخل Pixlr باز می‌کنید، ابزارها در پایین صفحه در قالب چند منو مشاهده می‌شوند، به این معنی که دسترسی پیدا کردن به هر ابزار به راحتی و سرراستی دیگر افزارهای شبیه به فتوشاپ برای اندروید نیست، اما با چند بار کار کردن با اپلیکیشن، محل قرارگیری هر آیتم را به خوبی به خاطر می‌سپارید.

نتیجه‌گیری : پیروز قطعی میدان در مسابقه افکت‌های ویژه که متاسفانه تنها ایراد آن کمبود ابزارهای گوناگون ویرایش تصویر است

 

Photo Mate R3

قیمت : 8.99 دلار / امکان استفاده رایگان به صورت تستی

همانند Snapseed، اپلیکیشن فوتو میت آر 3 از تصاویر RAW پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب، در بین نرم افزارهای شبیه به فتوشاپ برای اندروید ، Photo Mate R3 را باید دومین گزینه مناسب برای کاربران تازه‌کار اما دوست‌دار فعالیت حرفه‌ای در زمینه ویرایش تصاویر، دانست.

مثل همیشه، مجموعه‌ای از ابزارهای ویرایش برای کاربران در رده‌های مختلف وجود دارند، اما افراد حرفه‌ای، ویژگی‌های متمایزکننده Photo Mate R3 همچون منحنی‌ها، تنظیم بر اساس لایه و همچنین ابزار Lasso موجود در آن همانند فتوشاپ را بیشتر دوست خواهند داشت. از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نرم افزار، امکان مقایسه ریز به ریز جزئیات تصاویر در کنار یکدیگر است تا به این وسیله بهترین موارد را انتخاب کرده و مابقی را حذف کرد. به کمک دیگر ابزارهای تخصصی موجود در Photo Mate R3 می‌توان مشکلاتی اعم از وجود سایه روشن در تصویر، اعوجاج و خطاى رنگى را رفع کرد.

نرم افزارهای شبیه به فتوشاپ برای اندرویددر نهایت باید به تابع کتابخانه فوق‌العاده Photo Mate R3 اشاره کرد. کاربر می‌تواند با استفاده از چند قطعه از اطلاعات همچون متادیتا، روزنه دوربین، ایزو (ISO)، رتبه‌های سفارشی، برچسب‌ها و کلمات کلیدی به فیلتر بپردازد. همچنین کاربر قادر است تا تمامی این اطلاعات ذکر شده را به تصویر مورد نظر خود وارد کرده و یا از آن حذف کند.

اگر درباره چگونگی کارکردهای سیستم فایل اندروید اطلاعات کافی ندارید، Photo Mate R3 اپلیکیشن مناسبی برای شما نیست. برای باز کردن تصاویر، شما می‌بایست با استفاده از فایل منیجر درونی خود اندروید فایل مورد نظر را پیدا کنید. این، پایان کار نیست و حتی بعد از یافتن عکس، تا پیش از رفتن به منوی Develop در تنظیمات، امکان اجرای فرآیند ویرایش وجود ندارد. عمق ابزارهای ویرایش و ارائه آن‌ها به خوبی صورت گرفته، اما متاسفانه راهنمای استفاده از ابزارها در ضعیف‌ترین حالت ممکن قرار دارد. امکان استفاده رایگان از Photo Mate R3 تنها برای 72 ساعت امکان‌پذیر است.

نتیجه‌گیری : ابزاری قدرتمند برای متخصصان باتجربه که اپلیکیشن “Photo Editor” را دوست ندارند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. به منظور ثبت نام در سایت