افزایش امنیت وای فای خانگی

ویکی گجت: 4 راه موثر برای افزایش امنیت وای فای خانگی

وای فای خانگی شما احتمالا پرسرعت، قوی و مبتنی بر یک مودم گران قیمت است، اما آیا آن از امنیت کافی برخوردار است؟ حتی پس از این که شما دستگاه ها و کامپیوترهای مختلف متصل به شبکه داخلی اینترنتتان را تحت مدیریت خود قرار گرفتید، شما همچنان نیازمند آن هستید تا امنیت وای فای خانگی خود را بهبود ببخشید و از عدم اتصال افراد سودجو به آن اطمینان حاصل کنید.

افزایش امنیت وای فای با 4 راه ساده

1 – روتر خود را تنظیم و آپدیت کنید

افزایش امنیت وای فای خانگی

اگر تا به حال هیچگاه وارد صفحه تنظیمات مودمتان نشده‌اید، حالا دیگر موقعش فرا رسیده است. شما باید در ابتدا کتابچه راهنمای آن را مطالعه کنید تا با بخش های مختلف آن آشنا شوید و از ISP (سرویس ارائه کننده اینترنت) خود اطلاعات مربوط به اتصال اینترنتی را بگیرید. اول از هر چیزی نام کاربری و رمز عبور مربوط به صفحه لاگین تنظیمات مودمتان را تغییر دهید. این نخستین گام برای افزایش امنیت وای فای خانگی شما است.

تنظیمات موجود، بسته به نوع روتر شما متفاوت خواهد بود، اما حداقل اغلب روترهای موجود در بازار از رفتار یکسانی برخوردارند و می‌توانید به راحتی هر ورود و خروج مشکوکی را از طریق آن مشاهده کنید. شما همچنین باید همیشه فریمور مربوط به مودمتان را به روز نگه دارید و در صورت نیاز آن را آپدیت کنید. این یک اصل بسیار مهم برای بهبود امنیت اتصال شبکه خانگی شما است، چرا که هر یک از آپدیتهای فریمور با خود، بهبودهای امنیتی را نیز به همراه خواهند داشت.

2 – به طور منظم رمزهای عبور خود را عوض کنید

افزایش امنیت وای فای خانگی

آیا به یاد میاورید چه کسانی رمز عبور وای فای شما را دارند؟ اقوام نزدیک شما، پستچی، همسایه کناری و یا هر کس دیگری؟ ما نمی‌خواهیم این افراد را متهم به سرقت پهنای باند شما کنیم، اما این یک اتفاق خوب است که مردم بتوانند در شرایطی که از اینترنت بی بهره هستند، از اینترنت افراد دیگر استفاده کنند.

یک پسورد ساده با جابجایی چند حرف و عدد قابل دستیابی است، بنابراین شما باید مطمئن باشید که رمز عبور انتخابی شما به قدری پیچیده باشد که هرکسی نتواند با کمترین دردسر به آن متصل شده و از پهنای باند شما استفاده کند.

3 – نام وای فای خود را از دید همگان خارج کنید

افزایش امنیت وای فای خانگی

تمامی کسانی که در فاصله‌ای نزدیک با وای فای شما هستند (نظیر همسایگان)، می‌توانند نام آن را در لیست گزینه های موجود برای اتصال مشاهده کنند؛ اما شما مجبور نیستید به این کار ادامه دهید. در اینجا راهی هست که می‌تواند وای فای شما را از دید دیگران مخفی کند؛ این بدان معناست که شما باید SSID و رمز عبور را حتما بدانید تا بتوانید به مودمتان متصل شوید.

وقتی شما رمز عبورتان را عوض می‌کنید، هیچ زحمتی نخواهد داشت تا رمز عبور جدید را به یک تبلت و یا تلویزیون وارد کنید، اما وقتی نیازمند وارد کردن SSID باشید، این قضیه کمی زمانبر است و خیال شما را بابت نفوذ کمتر افراد به شبکه راحت‌ می‌کند.

4 – وای فای را گاهی اوقات خاموش کنید

افزایش امنیت وای فای خانگی

شما قطعا ساعاتی از روز خود را به نوشیدن و خوردن در کنار خانواده و همچنین نشستن جلوی تلویزیون می‌پردازید؛ بنابراین چقدر خوب که در این زمان‌ها روتر خود را خاموش کنید. البته اگر در این شرایط تلویزیون هوشمند خود را به اینترنت متصل نخواهید کرد و کاری با اینترنت ندارید.

با این کار هم شما کمی به روتر پرکارتان استراحت داده‌اید، و اینکه با کمتر دیده شدن شبکه شما در بین شبکه های فعال، افراد سودجو را نیز بیش از پیش از اینترنت وای فایتان دور خواهید کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام خدمت جناب کریمی، میشه لطفا راجع به مورد سوم بیشتر توضیح بدید! اصلا ssid رو کجا وارد کرد؟