مهمترین گوشی های mwc 2017

نگاهی به مهمترین گوشی های MWC 2017 که انتظار آمدنشان را می‌کشیم

اگر پیگیر اخبار دسته گوشی های هوشمند گجت نیوز بوده باشید، بدون شک در جریان هستید که کنگره جهانی موبایل برای بیست و نهمین سال متوالی قرار است در بازه زمانی 27 فوریه تا 2 مارس (نهم تا سیزدهم اسفند ماه) برگزار شود. از سال 2006 تاکنون محل برگزاری این نمایشگاه در بارسلونا اسپانیا است. امسال نیز پیش‌بینی می‌شود که محصولات جدیدی برای اولین بار در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گیرد و در همین راستا نیز ما در ادامه قصد داریم فهرستی از مهمترین گوشی های MWC 2017 را پیش از آغاز به کار رسمی این نمایشگاه مرور کنیم.

سامسونگ

مهمترین گوشی های mwc 2017

در حالی که سامسونگ هر ساله یکی از فعال‌ترین شرکت‌های حاضر در نمایشگاه MWC 2017 بوده، با این حال منابع نزدیک به این شرکت کره‌ای فاش کرده‌اند که امسال پرچمدار جدید سامسونگ در این نمایشگاه رونمایی نخواهد شد. اگر این شایعات حقیقت داشته باشد، احتمالا باید پس از اتمام این نمایشگاه منتظر رونمایی از نسل بعدی گوشی‌های گلکسی در خلال رویدادی در اواخر اسفند یا اوایل فروردین در شهر نیویورک ایالات متحده باشیم.

با توجه به سابقه‌ سامسونگ در چند سال اخیر، احتمال می‌دهیم که رویداد اصلی رونمایی از گلکسی اس 8 (Galaxy S8) در شهر نیویورک آمریکا برگزار شود و کشورهایی دیگر در قاره‌ اروپا که احتمالا انگلستان یکی از آن‌هاباشد، نیز میزبان برگزاری این رویداد بسیار هیجان‌انگیز باشند. البته علی رغم غیبت گلکسی اس 8، سامسونگ به احتمال زیاد حین برگزاری نمایشگاه مذکور از دیگر محصولات جدید خود همچون تبلت گلکسی تب اس 3 (Galaxy Tab S3)، نمایشگرهای قابل انعطاف موبایلی و حتی سری 2017 گلکسی جی 7 (Galaxy J) و گلکسی ای (Galaxy A)  رونمایی خواهد کرد.

ال جی

مهمترین گوشی های mwc 2017

ال‌ جی طبق روال گذشته در نظر دارد گوشی پرچمدار جدید خود را طی روند برگزاری نمایشگاه MWC 2017 در معرض دید عموم قرار دهد. اگر روال بر اساس شایعات از پیش درز کرده پیش برود، گوشی پرچمدار جدید ال جی، جی 6 (LG G6) نام‌گذاری شده که از یک نمایشگر 5.7 اینچی QHD+ با نسبت ابعاد 18:9 بهره می‌برد و ظاهرا دیگر خبری از طراحی ماژولار در این محصول نخواهد بود. ال جی جی 6 بدون شک یکی از مهمترین گوشی های MWC 2017 خواهد بود که بسیاری از طرفداران این برند انتظار رونمایی از آن رو می‌کشند.

همچنین شایعاتی نیز در رابطه با احتمال به کار گیری باتری غیر قابل تعویض در گوشی ال جی جی 6 که بدون شک یکی از مهمترین گوشی های MWC 2017 بوده شنیده میشود، هرچند که عده‌ای نیز معتقدند ال جی پرچمدار بعدی خود را همچنان به باتری قابل تعویض تجهیز خواهد کرد. قابل پیش‌بینی است که گوشی ال جی جی 6 نیز همچون دیگر پرچمداران 2017 به تراشه اسنپدراگون 830 و 6 گیگابایت حافظه رم تجهیز گردد. البته برخی نیز بر این باورند که شرکت سازنده برای جا نماندن از قافله حتی ممکن است نسخه‌ای پیشرفته‌تر این گوشی که به 8 گیگابایت حافظه رم مجهز شده را هم به بازار عرضه کند. از دیگر ویژگی‌های احتمالی سخت افزاری پرچمدار بعدی شرکت ال جی می‌توان به 32 گیگابایت حافظه داخلی در کنار قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و برخورداری از درگاه یو اس بی_سی اشاره کرد.

البته ال جی علاوه بر جی 6، از چند محصول جدید دیگر خود همچون دو ساعت هوشمند مبتنی بر اندروید ویر 2 در این نمایشگاه پرده خواهد برداشت. شرکت کره‌ای ساعت ال جی واچ استایل (LG Watch Style) را با یک نمایشگر دایره‌ای 1.2 اینچی با رزولوشن 360 در 360 پیکسل، 512 مگابایت حافظه‌ی رم، 4 گیگابایت فضای‌ ذخیره‌سازی داخلی، یک باتری با ظرفیت شارژ دهی 240 میلی‌آمپر ساعتی، برخورداری از استاندارد سطح IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، سنسور اندازه‌گیری ضربان قلب، چیپ ان اف سی و  جی پی اس راهی بازار خواهد کرد.

سونی

مهمترین گوشی های mwc 2017

علی رغم آنکه شرکت ژاپنی سونی وضعیت نابسامانی را در بازار گوشی همراه سپری می‌کند، با این حال گمان می‌رود که این شرکت با دستی پر در نمایشگاه MWC 2017 حاضر شود. سونی قصد دارد کنفرانس خبری خود را در همان روز اول نمایشگاه، یا به عبارتی در تاریخ 9 اسفند ساعت 11 ظهر به وقت ایران برگزار کند.بدون شک شرکت سونی لااقل یک نماینده در فهرست مهمترین گوشی های MWC 2017 خواهد داشت.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که سونی قصد دارد از 5 گوشی هوشمند جدید رونمایی کند که یکی از آن‌ها در رده پرچمداران بوده و دارای کدنام Sony Yoshino است. پرچمدار آینده کمپانی سونی یک گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر 5.5 اینچی با وضوح 4K یا 3840 در 2160 پیکسل است. این موبایل اندرویدی از چیپست اسنپدراگون 835 کمپانی کوالکام قدرت خواهد گرفت و با یک رم 4 یا 6 گیگابایتی LPDDR44 همراه خواهد شد. دیگر اسمارت فون احتمالی که سونی در نمایشگاه MWC 2017 از آن رونمایی می‌کند، مدل جدید اکسپریا ایکس ای (Sony Xperia XA) است. تاکنون چند رندر از این محصول به بیرون درز کرده که خبر از صفحه نمایشی با حاشیه‌های کم، پورت USB-C و خوشبختانه جک 3.5 میلی‌متری هدفون می‌دهد.

اچ تی سی

مهمترین گوشی های mwc 2017

در حالی که شرکت اچ تی سی همه ساله در کنگره نمایشگاه موبایل بارسلونا حضور یافته، با این حال امسال به نظر نمی‌رسد که شاهد معرفی محصولات انقلابی و خارق العاده از سوی این شرکت تایوانی در نمایشگاه MWC 2017 باشیم. هرچند برخی منابع از احتمال معرفی گوشی میان رده One M10 و یک گجت پوشیدنی (شاید ساعت هوشمند) مبتنی بر نسخه 2 اندروید ویر از سوی این شرکت تایوانی سخن به میان آورده‌اند.

نوکیا

مهمترین گوشی های mwc 2017

غول از خواب بیدار شده فنلاندی تا پیش از این به طور رسمی تایید کرده که در کنگره جهانی موبایل از محصولات جدید خود رونمایی خواهد کرد. نوکیا 6 یک میان رده از سوی شرکت فنلاندی بود که در هفته‌های اخیر در بازار چین عرضه شد، از این رو به احتمال زیاد محصول بعدی نوکیا قسمت بالا و پرچمداران بازار را هدف خواهد گرفت.

گوشی پرچمدار جدید نوکیا (نوکیا پی 1) که بر پایه پلتفرم گوشی شارپ آگوس ایکس ایکس 3 (Sharp Aquos Xx33) طراحی شده و دارای نمایشگری بدون حاشیه کناری است،  از سخت افزار و قدرتمندتری نظیر چیپست اسنپدراگون 835، رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 2566 گیگابایتی بهره می‌برد. علاوه بر این یک دوربین 22.6 مگاپیکسلی در قسمت پشتی آن قرار دارد که انتظار می‌رود تحت لیسانس شرکت Zeiss تولید شده باشد. این در حالیست که بدنه گوشی پرچمدار نوکیا به لطف تاییدیه IP57 ضد آب و ضد گرد و غبار است. از دیگر مشخصات گوشی اندرویدی نوکیا پی 1 باید به نمایشگر 5.3 اینچی همراه با محافظ گوریلا گلس 5، اسکنر اثر انگشت در قسمت راست گوشی و یک باتری با وضوح 3500 میلی‌آمپر ساعتی همراه با قابلیت‌های شارژ سریع اشاره کرد. بدون شک پرچم داری بدی نوکیا هم یکی از مهمترین گوشی های MWC 2017 خواهد خواد بود.

موتورولا

مهمترین گوشی های mwc 2017

کمپانی موتورولا که تحت مالکیت برند لنوو به تولید گوشی‌های هوشمند می‌پردازد، به طور رسمی تایید کرده که کنفرانسش در نمایشگاه MWC 2017 را در تاریخ یکشنبه 8 اسفند ماه برگزار خواهد کرد. شنیده می‌شود که موتورولا در این مراسم از گوشی موتو جی 5 (Moto G5) رونمایی خواهد کرد که احتمالا کماکان قابلیت ماژولار بودن را یدک می‌کشد. اگر شایعات به واقعیت تبدیل شود، این گوشی مجهز به تازه‌ترین سیستم عامل موبایلی شرکت گوگل، اندروید 7 نوقا است. علاوه بر این می‌توان به حضور یک نمایشگر 5.5 اینچی Full HD بر روی قاب جلویی اشاره کرد. در زیر قاب این گوشی موبایل میان رده نیز شاهد حضور یک چیپست اسنپدراگون 625 همراه با یک باتری با ظرفیت 3080 میلی‌آمپر ساعت خواهیم بود.

هواوی

مهمترین گوشی های mwc 2017

هواوی نیز با دستی پر به نمایشگاه MWC 2017 خواهد آمد، به طوری که احتمالا این شرکت از پرچمدار جدید خود با نام پی 10 (Huawei P10) در این نمایشگاه رونمایی می‌کند. انتظار می‌رود تا در هواوی P10 شاهد همان بدنه تمام فلزی به کار رفته در P9، به همراه یک شیشه شفاف محافظ بر روی دوربین دوگانه پشتی گوشی باشیم. گفته می‌شود حسگر اثر انگشت به کار رفته در هواوی P10، از نوع التراسونیک خواهد بود، به این معنی که در انجام کار خود بسیار سریع‌تر و همچنین دقیق‌تر در مقایسه با قبل ظاهر می‌شود.

همچنین هواوی P10 به یک صفحه نمایش 5.5 اینچی از نوع امو ال ای دی (AMOLED) با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل مجهز شود که در مقایسه با صفحه نمایش 5.2 اینچی از نوع ال سی دی (LCD) هواوی P9 با رزولوشن فول اچ‌دی (1920 در 1080)، یک جهش بسیار قابل توجه محسوب می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به پردازنده کرین 960 (Kirin 960) که دارای چهار هسته کورتکس – ای 73 (Cortex-A73) و دیگری دارای چهار هسته کورتکس – و چهار هسته‌ای 53 (Cortex-A53) است در کنار 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم، دوربین دوگانه و 256 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. هواوی واچ 2 (Huawei Watch 2) نیز دیگر محصول حائز اهمیت هواوی است که قرار است با بهره گیری از اندروید ویر 2، نمایشگری با اندازه 1.44 اینچ و پشتیبانی از اتصالات Cellular در نمایشگاه MWC 2017 معرفی شود.

بلک بری

مهمترین گوشی های mwc 2017

شاید بتوان تنها محصول جدید برند بلک بری که توسط شرکت TCL در نمایشگاه MWC 2017 معرفی خواهد شد را گوشی بلک بری مرکوری (BlackBerry Mercury) دانست. این محصول به صفحه نمایشی 4.5 اینچی لمسی با وضوح تصویر 1620 در 1080 پیکسل مجهز بوده و در قسمت پایین آن کلیدهای خازنی ناوبری تعبیه شده است. پشت فضای فیزیکی خالی میان کلیدها، سنسور اثر انگشت این گوشی هوشمند قرار گرفته که به واسطه آن، امکان انجام دستورهای حرکتی و کنترل منوهای گوشی با حرکت دست وجود خواهد داشت. گوشی بلک بری Mercury که برای اولین بار طی روند برگزاری نمایشگاه CES 2017 در معرض دید عموم قرار گرفت، دارای تراشه اسنپدراگون 821، 4 گیگابایت حافظه رم و دوربین دوگانه 18 و 5 مگاپیکسلی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. چطوریه همه دارن ازچیپست835استفاده میکنن به جز الجی؟؟

    • بخاطر اینکه تمامی تولیدی اولیه چیپست 835 رو سامسونگ واسه خودش ورداشته چون وظیفه تولیدش رو خودش بر عهده داره از این موقعیتش داره استفاده یا سواستفاده میکنه الجی بخاطر اینکه پرچمدارش با تاخیر روانه بازار نشه میخواد اینکار رو بکنه کاری که بقیه نکردن تمام پرچمدار های شرکت های بزرگ باید منتظر باشن تا اول s8 عرضه بشه بعد اونا از تولید جدید 835 بهره ببرن

  2. ای کاش این اطلاعات در مورد پرچمدار نوکیا درست باشه?????