حذف برنامه های ایرانی از اپ استور

اپل برنامه های ایرانی را از اپ استور حذف کرد؛ مشکل در تحریم های بانکی

اگر آخرین اخبار صحت داشته باشد، به نظر می‌رسد که اپل در رفتاری ناشایست و بی خردانه اقدام به حذف برنامه های ایرانی از اپ استور کرده است که همگی مبتنی بر استارتاپ های داخل کشور بوده‌اند. این کمپانی هنوز هیچ نظر رسمی در مورد این خبر منتشر نکرده است و آن را تایید یا تکذیب نکرده است. این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که اپل در سپتامبر گذشته پس از ماه‌ها تحریم کاربران ایرانی خود، اقدام به بازگشایی فروشگاه اپلیکیشن های اپ استور به صورت محدود بر روی این کاربران کرده بود.

حذف برنامه های ایرانی از اپ استور مرتبط با تحریم‌های بانکی ایران

این گزارش از آنجا سرچشمه می‌گیرد که تنها چند روز قبل «اپلیکیشن دیجی کالا» از اپ استور اپل حذف شد. گفتنیست که اپلیکیشن دیجی کالا یکی از محبوب‌ترین برنامه های ایرانی پلتفرم آی او اس بوده که میلیون‌ها یوزر اقدام به دانلود آن کرده بودند. البته این شرکت باید دلیل خوبی برای انجام کارش داشته باشد؛ چرا که آن‌ها پس از ماه‌ها تحریم و اعمال محدودیت‌های بلند مدت برای توسعه دهندگان ایرانی، تنها چند ماه پیش بود که بار دیگر درب های فروشگاه اپلیکیشن های خود را بر روی این افراد باز کرده بودند. هرچند اپ استور در ایران فاقد نسخه اختصاصی است، اما بسیاری از کمپانی های ایرانی ناچارا از طریق خارج از کشور اقدام به ثبت برنامه های خود هرچند با انواع و اقسام محدودیت‌های ناجوانمردانه می‌کردند. این گزارش همچنین اشاره می‌کند که اپل بیانیه‌ای را به استارتاپ های ایرانی که در تلاش برای آپلود برنامه های خود در فروشگاه اپلیکیشن های اپل هستند ارسال کرده است. متن این بیانیه را در زیر می‌توانید بخوانید.

متاسفانه اپ استور برای محدوده کشور ایران در دسترس نخواهد بود. علاوه بر این، برنامه های تهسیلات معاملاتی (جابجایی پول) برای تجارت ها و یا اشخاص مبتنی بر ایران ممکن است خلاف مقررات تحریم های ایران (31CFR بخش 560) باشد. به همین دلایل، ما نمی‌توانیم اپلیکیشن های شما را در این لحظه بپذیریم. لطفا پس از یک بار دوره کردن قوانین تجارت بین‌الملل و تجدید نظر در برنامه خود، اپلیکشنتان را ارسال کنید.

حال پس از گذشت چند روز از اعلام ممنوعیت ورود مهاجران ایرانی به خاک آمریکا، اینک نوبت به تحریم توسعه دهندگان و حذف برنامه های ایرانی از اپ استور اپل رسیده است تا این کشور همچنان بر روی تحریم‌های ناجوانمردانه خود مهر تاییدی بزند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. اپل توی اکثر کشورهای مطرح نمایندگی داره و اپل نمی تونه همچین حرکتی رو با اونا انجام بده ، چون اونا سهم خودشون رو از گرفتن نمایندگی اپل دارند سالانه پرداخت می کنند . ایران چطور ؟ اپل توی ایران نمایندگی نداره و تمام دستگاهاش و گوشی هاش به طور قاچاق وارد کشور میشه ، ما نمایندگی فروش اپل رو از آمریکا نگرفتیم بعد توقع داریم باهامون محترمانه رفتار بشه

    عجبااااااااا.
    این حق طبیعی شرکت اپل هستش.

  2. کار خوبی کردن
    باید یاد بگیریم رو پای خودمون باشیم
    اینا میخوان نشون بدن که ما همیشه محتاجشون هستیم
    ما همه چیزو دور میزنیم بعد اینو نمیتونیم…. هنر نزد ایرانیان است و بس
    یجور دورشون میزنیم که دیگه همه چیزو مفت میدن
    جوونای هکر دست به کار بشید.ماشاالله
    راستی یادم رفت،کشور دوست ما چین خخخخخخ زودتر دست بکار میشه کپی برابر اصل میزنه از لج شرکت اپل که ایرانیارو اذیت میکنه

  3. عجب مسخره بازیه
    اونا هنوز نمیفهمن که امریکا رو ایرانیا میچرخونن اگه این روالشون باشه که زود دهنشون سرویس میشه و دوماً.
    تحریم تحریم رَآه نندازین که امکان داره فردا سامسونگ إعلام کنه که دیگه به ایران گوشی وارد نمی کنه و گوگل هم ایران رو تحریم کنه . و سوماً
    سه سیستم عامل أصلی یعنی ios،اندرویدو ویندوزفون هم امریکایی هستش به نظر شما کدوم رو تحریم کنیم.

  4. واقعا خنده دار که میگین تحریم کنید مشکل از چیزه دیگس خودتونم میدونید پس خواهشا خودتونو گول نزنید

  5. بنظرم بایداینقدر اطلاع رسانی کنیم..که کل مردم ایران اپل روتحریم کنن..این همه گوشی های خوب.الجی سامسونگ.سونی.پیکسل ها.هوآوی…

    • مشکل از اپل نیست، تمام شرکتهای امریکایی ایران رو تحریم کردن که گوگل هم شاملش میشه.
      مشکل از قوانین و نحوه‌ی تحریم‌هاست که به دولت امریکا برمیگرده.
      اگه ما هم بخایم تحریم کنیم باید کل محصولات امریکایی رو تحریم کنیم که حتی شامل سامسونگ هم میشه چون سامسونگ و امثالش از سیستم‌عامل اندروید گوگل و اپلیکیشن‌های گوگل بهره میبرن و استفاده‌ی ما از این اپلیکیشن‌ها باعث سوددهی برای گوگل میشه.

      پس در مجموع این کار یک توهم تحریم امریکاست! ما درواقع خودمون رو بدتر از این تحریم میکنیم چون تا وقتی که بازار چین و هند و پاکستان و اروپا و اعراب و… هست بازار ایران به چشم نمیاد چون از نظر جمعیتی و توان مالی وضعیت اون کشورها به مراتب از ما بالاتره. شاید بگی مردم پاکستان و چین و هند وضعیت مالی خوبی ندارن اما خب چون جمعیت بالایی دارن از نظر کمیتی نسبت به ایران توان مالیشون بالاتره اما اگه درصدی حساب کنی شاید توان مالی کمتری داشته باشن اما شرکت‌ها روی درصد جمعیت عمل نمیکنن و تعداد براشون اهمیت داره.

      تحریم از هر نظر فقط به ضرر ماست…

  6. یه مثل فوق العاده ی شمالی هست که میگه:

    گی با ونه دله

  7. اقا
    اگه واقعا تو رگ های ما خون ایرانی هست
    باید غرور مون رو نشون بدیم و از ایفون استفاده نکنیم

    من خودم امروز ایفون رو فروختم و سامسونگ خریدم خیلی راضیم

  8. خاک تو سر ما
    اولین جمله ای ک تو ذهنمون میاده.,واقعا مشکل از کجاست؟

  9. این جنگ سرد تا کجا میخواد ادامه پیدا کنه؟؟؟خسته شدیم از بس واسه رسیدن به ساده ترین و دردسترس ترین برنامه ها و امکانات چه در این مورد و چه خیلی چیزای دیگه باید صده ها ترفند بکار ببریم.کسایی که فقط شعار میدن بهتر نیست از وادار کردن دیگران در پذیرش افکارشون ,کمی دوری کنند.

  10. غیرت دارین گوشی اپل رو نگیرن .کجا رفته این غیرت این همه گوشی قوی و با کیفیت بهتر از اپل ریخته ,چسبیدین به اپل این امریکایی ها به هر طریق میخوان ایران رو تحریم کنن شمام تحریم کنین وسلام

  11. خخخخ
    ما ایرانیا خیلی باحالیم خداوکیلی این حرکت و برا ژاپن میزدن مطمئن باشید خود ژاپنی ها خرید گوشی های اپل و تحریم میکردن ولی تو ایران چی؟
    ملت پول میدن ی گوشی میخرن که شرکت سازندش ادم حسابشون نمیکنه.

  12. از ماست که بر ماست

  13. گل بود به سبزه نیز آراسته شد!!