مورد انتظارترین گجت های سال 2017

معرفی مورد انتظارترین گجت های سال 2017

2015 یکی از بهترین سال‌ها برای تکنولوژی و محصولات هوشمند بود. اما در سال 2016 این تجربه دوباره برای کاربران تکرار نشد و همه‌چیز آرام‌تر از قبل، پیش رفت. این موضوع مخصوصا در زمینه گوشی های هوشمند به خوبی دیده می‌شد. امسال شاهد هیچ نوآوری قابل توجهی نبودیم و سازندگان بیشتر از اینکه به ظاهر دستگاه توجه داشته باشند قدرت سخت افزاری آنها را افزایش دادند. از سوی دیگر تبلت ها نیز اوضاع خوبی نداشتند و فروش آنها به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرد. ولی حالا زمان آن رسیده تا باز هم شاهد معرفی محصولات بزرگ و هوشمند باشیم. درادامه نیز به بررسی مورد انتظارترین گجت های سال 2017 خواهیم پرداخت.

اما چرا سال 2017 برای دوست‌داران حوزه فناوری و گجت ها جذاب خواهد بود؟ امسال بسیاری از شرکت‌های بزرگ تلاش دارند تا با معرفی محصولات خلاقانه و قدرتمند دنیای گجت ها را حسابی تکان دهند. همچنین به‌لطف پیشرفت تکنولوژی و افزایش کارایی محصولات مختلف، تقاضا برای گجت های پوشیدنی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

پیش از معرفی مورد انتظارترین گجت های سال 2017 توجه داشته باشید که برخی از تصاویر و اطلاعات موجود در این لیست، غیر رسمی بوده و احتمال تغییر آنها وجود دارد.

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

واچ استایل (LG Watch Style) و واچ اسپرت (LG Watch Sport)

تاریخ احتمالی معرفی: 9 فوریه 2017 (21 بهمن 95)

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

ال جی واچ استایل

زمان زیادی تا معرفی اندروید ویر 2.0 باقی نمانده به‌نظر اولین ساعت های هوشمند ال جی واچ اسپرت و ال جی واچ استایل اولین گجت هایی خواهند بود که به صورت پیش‌فرض به نسل دوم این سیستم عامل مجهز خواهند شد. همچنین تعامل نزدیک ال جی و گوگل با یکدیگر ما را به یکپارچه بودن این محصولات با دستیار مجازی گوگل اسیستنت (Google Assistant) امیدوار کرده است.

براساس شایعات موجود، واچ استایل با اندازه‌ای کوچکتر، 250 دلار و واچ اسپرت با اندازه بزرگتر، 350 دلار قیمت خواهد داشت. البته نباید تصور کنید که تفاوت این دو ساعت هوشمند تنها در اندازه نمایشگر آنهاست، بلکه واچ اسپرت همراه با جی پی اس، سنسور ضربان قلب، NFC و LTE در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

ال جی جی 6 (LG G6)

تاریخ احتمالی معرفی: 26 فوریه (8 اسفند) در کنگره جهانی موبایل 2017

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

ال جی با معرفی گوشی ماژولار جی 5 (LG G5)، تلاش کرد تا با طرح مفهومی خود، صنعت تلفن های همراه را دگرگون کند. اما فروش پایین این گوشی در نهایت باعث شکست آن شد. به همین جهت انتظار می‌رود گوشی جدید ال جی جی 6 با همان طراحی قدیمی و همیشگی پیش روی کاربران قرار گیرد.

بسیاری از افراد بر این باورند که پرچمدار آینده ال جی به صفحه نمایشی با رزولوشن 1440×2880 با نسبت تصویر 2:1 تجهیز و همراه با استاندارد ضد آب تولید خواهد شد. به‌علاوه، استفاده از سیستم دوربین دوگانه برای قسمت پشتی و ماژولی برای ترکیب دوربین سلفی و اسکنر عنبیه چشم دور از انتظار نخواهد بود. پیشگام بودن ال جی در صنایع مختلف باعث شده تا همواره محصولات این شرکت مورد توجه کاربران قرار داشته باشد. به همین جهت، جی 6 نیز یکی از مورد انتظارترین گجت های سال 2017 محسوب می‌شود.

نوکیا پی 1 (Nokia P1)

تاریخ احتمالی معرفی: فوریه/مارس (اسفند 95) در کنگره جهانی موبایل 2017

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

بازگشت دوباره نوکیا به عرصه گوشی های هوشمند همراه با شرکت اچ ام دی گلوبال (HMD Global)، یکی از بهترین اخباری بود که در سال 2016 شنیدیم. حالا حضور این کمپانی فنلاندی در کنگره جهانی موبایل 2017 نیز تایید شده تا علاقه‌مندان به این برند قدیمی، بیشتر از این در انتظار گوشی های نوکیا نباشند.

البته ما هنوز نمی‌دانیم که دقیقا چه محصول یا محصولاتی در بارسلون معرفی خواهند شد، اما به‌نظر پرچمدار این شرکت که بر اساس گوشی هوشمند Sharp Aquos Xx3 طراحی شده، پی 1 نام خواهد داشت. همچنین این احتمال وجود دارد که محصول جدید نوکیا به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 835 مجهز شود. هرچند، اخیرا اطلاعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد تمام ظرفیت‌ها برای این تراشه توسط سامسونگ پر شده و شاید هیچ تراشه‌ای برای محصول جدید نوکیا باقی نماند!

به هر صورت، نوکیا پی 1 با 6 گیگابایت حافظه رم، دوربین 22.6 مگاپیکسلی و 256 گیگابایت حافظه داخلی، یکی از مورد انتظارترین گجت های سال 2017 خواهد بود.

بلک بری مرکوری (BlackBerry Mercury)

تاریخ احتمالی معرفی: فوریه/مارس (اسفند 95) در گنگره موبایل 2017

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

کمپانی چینی تی سی ال (TCL) که در حال حاضر تمام حق و حقوق مربوط به برند بلک بری را خریداری کرده، به اندازه‌ای متواضع بود که در نمایشگاه CES 2017، نسخه اولیه از محصول جدید خود را به نمایش آورد.

محصول جدید بلک بری با اسم رمز «مرکوری»، همراه با کیبورد فیزیکی و قدیمی خود می‌تواند بسیاری از طرفداران این برند را خوشحال کند. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی و جزئیات سخت افزاری این گوشی در دست نیست و به‌نظر در نمایشگاه بارسلون، اطلاعات کاملی از آن در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. ویژگی‌های فوق‌العاده خوب مرکوری باعث شده تا در لیست مورد انتظارترین گجت های سال 2017 جای بگیرد.

هواوی پی 10 (Huawei P10)

تاریخ احتمالی معرفی: 26 فوریه (8 اسفند) در کنگره جهانی موبایل 2017

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

شاید کاربران کشور آمریکا با نام شرکت هواوی چندان آشنا نباشند، اما این شرکت چینی با رسیدن به جایگاه سومین تولیدکننده بزرگ تلفن های همراه در دنیا، بازار بسیاری از کشورها را قبضه کرده است!

انتظار می‌رود محصول جدید این شرکت یعنی پی 10 همراه با سیستم دوربین دوگانه و بدنه فلزی، یکی از بهترین محصولاتی باشد که در کنگره جهانی موبایل 2017 پیش روی کاربران قرار می‌گیرد. اما آیا باز هم می‌توانیم شاهد یکه‌تازی هواوی در بازار تلفن های همراه برخی کشورها باشیم؟

نسل جدید گوشی اکسپریا سونی (Sony Xperia 2017 Edition)

تاریخ احتمالی معرفی: فوریه/مارس (اسفند 95) در کنگره جهانی موبایل 2017

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

بخش موبایل شرکت سونی وضع خوبی ندارد و همین موضوع نیز باعث شد تا این شرکت از کانون توجه رسانه‌های مختلف فاصله بگیرد. اما به لطف اطلاعاتی که اخیرا در رابطه با برنامه‌های این کمپانی ژاپنی برای کنگره جهانی موبایل 2017 لو رفته است، می‌توانیم در انتظار ورود پر قدرت سونی به اسپانیا باشیم.

بنابر اطلاعات موجود، شرکت سونی با دستی پر به MWC 2017 می‌آید که گل سرسبد آنها با اسم رمز “Yoshino”، پرچمدار بعدی آنها خواهد بود. اگرچه هنوز هیچ چیزی به صورت رسمی تایید نشده، اما این احتمال وجود دارد که محصول جدید سونی به نمایشگری 5.5 اینچی و 4K در کنار تراشه اسنپدراگون 835 و چهار یا شش گیگابایت حافظه رم مجهز شود.

سامسونگ گلکسی تب اس 3 (Samsung Galaxy Tab S3)

تاریخ احتمالی معرفی: 26 فوریه (8 اسفند) در کنگره جهانی موبایل 2017

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

چندی پیش بود که یکی از مدیران شرکت سامسونگ به صورت رسمی از عدم معرفی گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) در کنگره جهانی موبایل 2017 خبر داد. اما به‌نظر بزرگ‌ترین نمایشگاه موبایل دنیا محل مناسبی برای معرفی نسل جدید تبلت های سری گلکسی تب اس است.

همواره اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری مربوط به تبلت های سامسونگ تا حد زیادی مخفی باقی می‌مانند و این موضوع در سال‌های اخیر نیز به وفور دیده شده است. در مورد محصول جدید این شرکت نیز ما تنها می‌دانیم که بسیاری از مشخصات فنی گلکسی تب اس 3 همانند گلکسی اس 7 (Samsung Galaxy S7) خواهد بود. اما آیا این تبلت می‌تواند مورد انتظارترین گجت های سال 2017 باشد؟

آیپد ایر 3 (Apple iPad Air 3) و آیپد پرو 2 (Apple iPad Pro 2)

تاریخ احتمالی معرفی: مارس 2017 (فروردین 96)

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

اگر به یاد داشته باشید، اکتبر سال 2015 دیگر خبری از کنفرانس مخصوص آیپد نبود و درعوض، مدیران در ماه مارس 2016، آیپد پرو جدید را در کنار آیفون اس ای (Apple iPhone SE) معرفی کردند. سال گذشته نیز ما امیدوار بودیم تا مدیران با برگزاری مراسمی در ماه سپتامبر یا اکتبر، از آیپد پرو 3 رونمایی کنند، اما باز هم شاهد چنین اتفاقی نبودیم. اگرچه برخی از افراد اعتقاد دارند که اپل به دنبال توقف تولید محصولات سری آیپد ایر است، اما هیچ چیزی به صورت رسمی تایید نشده و ما هنوز منتظر معرفی نسل جدید این تبلت هستیم.

به‌گفته تحلیلگران، امسال سه مدل جدید از تبلت های اپل معرفی خواهند شد: یک تبلت 9.7 اینچی که جایگزین آیپد ایر 2 و محصول رده پایین اپل خواهد بود؛ تبلت 10.5 اینچی آیپد پرو که جای نسخه قبلی 9.7 اینچی را خواهد گرفت و یک تبلت آیپد پرو کاملا جدید با نمایشگر 12.9 اینچی. با توجه به برنامه‌های سال گذشته اپل، شاید ماه مارس امسال با این تبلت های جدید آشنا شویم. اما اگر قرار بر معرفی هم‌زمان این تبلت ها نباشد، احتمال رونمایی از آنها در نیمه دوم سال نیز وجود خواهد داشت. آیا محصولات جدید اپل جزو مورد انتظارترین گجت های سال 2017 خواهند بود؟

سامسونگ گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 اج (Samsung Galaxy S8 Edge)

تاریخ احتمالی معرفی: 29 مارس 2017 (9 فروردین 96)

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

اگرچه به این زودی‌ها نمی‌توان فاجعه گلکسی نوت 7 (Samsung Galaxy Note 7) و مشکلاتی که این شرکت کره‌ای داشت را فراموش کرد، اما حالا فرصت بسیار خوبی‌ست تا سامسونگ تمام اشتباهات سال گذشته را جبران کند. به‌نظر سازندگان با به تعویق انداختن معرفی محصول جدید خود، در درجه اول به فکر امنیت دستگاه بوده‌اند تا آبروی از دست‌رفته را مجددا بازگردانند. برخلاف دیگر محصولات موجود در لیست مورد انتظارترین گجت های سال 2017 ، تاکنون شایعات بسیاری در رابطه با پرچمدار آینده سامسونگ منتشر شده و ما تقریبا با آن آشنا هستیم.

براساس اطلاعات موجود، احتمالا گلکسی اس 8 اواخر ماه مارس معرفی شود و خبری از رونمایی آن در نمایشگاه بارسلون نخواهد بود. شایعات نشان می‌دهند که مدل اصلی از گلکسی اس 8 به نمایشگری 5.8 اینچی و نسخه خمیده یعنی اس 8 اج نیز به نمایشگری 6.2 اینچی مجهز می‌شود. همچنین هر دو محصول جدید از سنسورهای حساس به فشار در صفحه نمایش استفاده می‌کنند. همان‌طور که در تصاویر نیز مشاهده می‌کنید، احتمالا بخش زیادی از قسمت جلویی گوشی از صفحه نمایش پوشیده شود که در این صورت، نسل جدید سری گلکسی اس اندازه‌ای برابر با گوشی گلکسی اس 7 خواهند داشت و نباید تصور کنید که با دستگاهی بسیار بزرگ رو به رو هستید.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی های هوشمند نیز می‌توان به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 835، دستیار مجازی و اختصاصی “Bixby”، داک مخصوص “DeX” و سنسور اثر انگشت در بخش پشتی اشاره کرد.

شیائومی می 6 (Xiaomi Mi 6)

تاریخ احتمالی معرفی: بهار 2017

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

شیائومی می 6 قرار است باز هم موفقیت‌های قبلی این شرکت با معرفی می 5 (Xiaomi Mi 5) را تکرار کند. هرچند، این‌بار قرار است سه مدل مختلف از این گوشی هوشمند با نام‌های Standard و Youth در کنار Premier پیش روی کاربران قرار گیرد. تفاوت اصلی این گوشی ها نیز در بخش سخت افزاری و توان پردازشی آنها خواهد بود. با این‌حال شایعات نشان می‌دهند که هر سه نسخه از می 6 به نمایشگرهای 2K مجهز خواهند شد. “Mi 6 Premier” نیز به عنوان قوی‌ترین نسخه احتمالا همراه با صفحه نمایشی OLED و با دو طرف منحنی پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت.

فراموش نکنید که حالا شیائومی، به عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ تلفن های هوشمند در دنیا شناخته می‌شود و دور از انتظار نیست که یکی از مورد انتظارترین گجت های سال 2017 توسط این کمپانی چینی معرفی شود. همچنین تصاویر قرارگرفته، به گوشی می 5 اس (Xiaomi Mi 5s) مربوط هستند.

مایکروسافت سرفیس پرو 5 (Microsoft Surface Pro 5)

تاریخ احتمالی معرفی: بهار 2017

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

بدون شک نسل جدید تبلت های سری سرفیس مایکروسافت، یکی از مورد انتظارترین گجت های سال 2017 خواهد بود که برخلاف رسم همیشگی و معرفی در ماه اکتبر، احتمالا بهار 2017 پیش روی کاربران قرار می‌گیرد. البته ما برای چنین ادعایی، دلیل خوبی نیز داریم.

مایکروسافت قصد ارائه دو آپدیت نرم افزاری بزرگ برای ویندوز 10 دارد؛ آپدیت “Creators Update” با تمرکز روی سیستم واقعیت مجازی، یکپارچگی با نرم افزارهای شخص ثالث و ابزارهای سه‌بعدی، ماه آوریل از راه خواهد رسید و یک آپدیت بزرگ مخصوص ویندوز موبایل نیز تا نیمه دوم سال در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. اگر تصور کنیم که امسال مایکروسافت به شایعات پایان داده و گوشی سرفیس (Surface Phone) خود را معرفی کند، بهترین زمان همراه با آپدیت نرم افزاری مایکروسافت است. همین موضوع می‌تواند بهترین موقعیت برای معرفی سرفیس پرو 5 همراه با به‌روزرسانی “Creators Update” باشد.

تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که سرفیس پرو 5 همراه با نسخه بهبودیافته از قلم هوشمند سرفیس پن (Surface Pen)، به نمایشگری 4K و پورت یو اس بی نوع سی مجهز می‌شود. همچنین پردازنده نسل جدید و قدرتمند “Kaby Lake” شرکت اینتل مسئول پردازش اطلاعات در این تبلت خواهد بود.

اچ تی سی اوشن (HTC Ocean)

تاریخ احتمالی معرفی: بهار 2017

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

بخش موبایل شرکت اچ تی سی نیز همانند سونی، وضعیت خوبی ندارد و حتی برخی از اپراتورها، فروش آخرین محصول این کمپانی تایوانی را نیز متوقف کردند. به همین جهت آینده‌ای سراسر ابهام پیش روی این شرکت قرار دارد.

با این‌حال سازندگان امید خود را از دست نداده و در سال جاری قصد معرفی چند محصول جدید و کاملا متفاوت را دارند. پرچمدار امسال شرکت اچ تی سی احتمالا «اوشن» نام داشته و احتمالا چندین نسخه مختلف از آن روانه بازار خواهد شد. همچنین ویدیوی تبلیغاتی این گوشی که چندی پیش منتشر شد، برخی از نوآوری‌های این گوشی را به تصویر کشید که به‌نظر ترکیب آنها با دستیار مجازی گوگل (Google Assistant)، آن را به یکی از مورد انتظارترین گجت های سال 2017 تبدیل خواهد کرد.

وان پلاس 5 (OnePlus 5)

تاریخ احتمالی معرفی: تابستان 2017

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

اگر بخواهیم از شرکتی سخن بگوییم که در سال 2016 و حوزه تلفن های همراه سبب شگفتی شد، بدون شک آن شرکت وان پلاس خواهد بود. اگرچه این شرکت سابقه خوبی در زمینه تولید محصولات ارزشمند و قدرتمند دارد، اما گوشی های وان پلاس 3 (OnePlus 3) و وان پلاس 3 تی (OnePlus 3T) با گوشی های دیگر تفاوت داشتند. هر دو این گوشی های هوشمند امکانات مختلفی مثل سیستم شارژ فوق سریع، سخت افزار قدرتمند، طراحی زیبا و ضخامتی پایین را با قیمتی کمتر از 450 دلار در اختیار کاربران قرار دادند.

به‌گفته سازندگان این گوشی چینی، امسال خبری از وان پلاس 4 نخواهد بود و از عدد “5” برای آن استفاده خواهد شد. در این صورت شاید نیاز باشد تا با یک جهش بزرگ، خود را برای معرفی یکی از مورد انتظارترین گجت های سال 2017 آماده کنیم.

سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8)

تاریخ احتمالی معرفی: آگوست 2017 (اواسط تابستان)

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که بعد از شکستی که سامسونگ با عرضه فبلت گلکسی نوت 7 داشت، تولید این محصولات را به صورت کامل متوقف خواهد کرد. اما مدیر بخش موبایل شرکت سامسونگ، دی جی کوه (D.J. Koh) آب پاکی را روی دست این دسته از افراد ریخت و به تمام شایعات مبنی بر توقف تولید محصولات سری گلکسی نوت پایان داد. به‌علاوه گلکسی نوت 8 قرار است در نهایت ایمنی، همراه با ویژگی‌های بسیار بهتر و خلاقانه‌تر پیش روی کاربران قرار گیرد.

به‌گفته یکی از مقامات رسمی سامسونگ، نسل جدید گلکسی نوت با بهره‌گیری از صفحه نمایشی 4K و پشتیبانی از قابلیت‌های پیشرفته واقعیت مجازی، با هدست گیر وی آر (Samsung Gear VR) سازگاری کامل خواهد داشت. به‌علاوه این احتمال وجود دارد که گلکسی نوت 8 با پشتیبانی از قلم هوشمند اس پن (S Pen)، دومین دستگاهی باشد که به دستیار مجازی سامسونگ یعنی Bixby مجهز می‌شود. اما آیا این موارد، گلکسی نوت 8 را به یکی از مورد انتظارترین گجت های سال 2017 تبدیل می‌کنند؟

تبلت های سری فایز آمازون (Amazon Fire Tablets)

تاریخ احتمالی معرفی: سپتامبر 2017 (اواخر تابستان)

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

معمولا شرکت آمازون، نسل جدید تبلت های خود را سپتامبر هر سال پیش روی کاربران قرار می‌دهد. سال گذشته آمازون فایر اچ دی 8 (Amazon Fire HD 8) با حافظه داخلی و رم بیشتر در کنار یک باتری قوی‌تر روانه بازار شد، اما خبری از معرفی نسل جدید تبلت های آمازون فایر 7 (Amazon Fire 7) و فایر اچ دی 10 (Amazon Fire HD 10) که سال 2015 معرفی شدند، نبود. به همین جهت احتمال معرفی نسل جدید این محصولات در ماه سپتامبر وجود خواهد داشت.

بدون شک تبلت های شرکت آمازون با قابلیت‌های بسیار و قیمت پایین خود نیز یکی از مورد انتظارترین گجت های سال 2017 خواهند بود.

اپل واچ 3 (Apple Watch 3)

تاریخ احتمالی معرفی: سپتامبر 2017 (اواخر تابستان)

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

اگرچه اپل واچ را می‌توان یکی از پرفروش‌ترین ساعت های هوشمند این روزها در نظر گرفت، اما هنوز جا برای پیشرفت و بهبود عملکرد آن وجود دارد. در حال حاضر شارژدهی پایین ساعت های هوشمند اپل در کنار سخت افزار نه‌چندان قدرتمند، از مواردی هستند که مهندسان باید تمرکز اصلی خود را روی آنها قرار دهند.

از دیگر اطلاعات موجود در رابطه با اپل واچ 3 می‌توان به پشتیبانی از سیم کارت، بندهای ماژولار و سنسورهای پیشرفته‌تر اشاره کرد. احتمالا نسل جدید ساعت هوشمند اپل در کنار آیفون 8 (Apple iPhone 8)، اواخر تابستان معرفی شوند.

اپل آیفون 8 (Apple iPhone 8)

تاریخ احتمالی معرفی: سپتامبر 2017 (اواخر تابستان)

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

از زمان معرفی آیفون 6 (Apple iPhone 6)، شرکت اپل رقابت با دیگر سازندگان تلفن های همراه را به شکل جدی‌تری در پیش گرفت. اما 2017، دهمین سالگرد معرفی گوشی های آیفون بوده و انتظارها از اهالی کوپرتینو بسیار بالاست.

در حال حاضر بیشتر از 7 ماه از معرفی آخرین گوشی آیفون می‌گذرد و شاید رونمایی از آیفون 8 کمی دیر به نظر برسد. اما امسال با همیشه تفاوت دارد و سازندگان تلاش دارند تا آیفون 8 را با امکاناتی منحصر به فرد روانه بازار کنند.

آیفون 8 با بهره‌گیری از نمایشگری تمام‌شیشه‌ای، خمیده و اولد، سیستم دوربین دوگانه و امکاناتی جذاب، یکی از مورد انتظارترین گجت های سال 2017 خواهد بود.

گوگل پیکسل 2 (Google Pixel 2)

تاریخ احتمالی معرفی: اکتبر 2017 (اوایل پاییز 96)

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

سال گذشته شرکت گوگل با کنار گذاشتن برند نکسوس و معرفی گوشی های پیکسل (Google Pixel) و پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL)، فروش بسیار بالایی را تجربه کرد به گونه‌ای که موجودی محصولات این شرکت در فروشگاه اختصاصی گوگل و بست بای (BestBuy) ظرف مدت زمان کوتاهی تمام شد. به همین دلیل، معرفی نسل دوم از این گوشی هوشمند دور از انتظار نخواهد بود.

اطلاعاتی که اخیرا در مورد پیکسل 2 منتشر شده، از تلاش مهندسان گوگل برای توسعه سیستم سخت افزاری به‌خصوص در رابطه با دوربین و بهبود عملکرد آن در نور پایین خبر دارند. همچنین شایعات نشان می‌دهند که گوگل در حال آزمایش نسخه‌های مختلف پیکسل 2 با تراشه‌های شرکت کوالکام و اینتل بوده و هنوز تصمیمی برای تولید آن به صورت ضد آب ندارد.

برخلاف محصولات سال گذشته، احتمالا امسال شاهد معرفی نسخه ارزانتر این گوشی با نام پیکسل 2 بی (Google Pixel 2B) نیز خواهیم بود، محصولی که احتمالا در بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه خواهد درخشید.

مایکروسافت سرفیس فون (Microsoft Surface Phone)

تاریخ احتمالی معرفی: اکتبر 2017 (اوایل پاییز 96)

مورد انتظارترین گجت های سال 2017

آخرین دستگاه در لیست مورد انتظارترین گجت های سال 2017 ، یکی از مرموزترین آنها نیز هست. شایعات و اخبار مربوط به سرفیس فون بیش از 4 سال است که دست به دست می‌چرخد و هنوز کسی از زمان معرفی یا طراحی نهایی این دستگاه خبر ندارد. شاید تنها منبع معتبر، مصاحبه سال گذشته مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت یعنی ساتیا نادلا (Satya Nadella) با “Australian Financial Review” باشد. طی این مصاحبه، نادلا اعلام کرد که مایکروسافت در حال توسعه یک تلفن هوشمند منحصر به فرد و متفاوت از محصولات امروزی است.

از آن زمان تاکنون تنها اطلاعاتی که از این گوشی منتشر شده، به یکی از پتنت‌های مایکروسافت مربوط می‌شود. اطلاعات موجود، دستگاهی تاشونده با یک لولای انعطاف‌پذیر را نشان داده و همان‌طور که انتظار دارید، کارایی تبلت ها و گوشی های موبایل را خواهد داشت.

اگر واقعا مایکروسافت چنین برنامه‌ای برای سرفیس فون داشته باشد، باید در عرضه آن کمی عجله کند چراکه شرکت‌های بزرگ دیگر همچون ال جی و سامسونگ نیز وارد این حوزه شده و به دنبال معرفی گوشی های تاشو هستند.

تصور می‌کنید محصول دیگری هم می‌تواند در مورد انتظارترین گجت های سال 2017 جای بگیرد؟ فراموش نکنید ما گجت هایی را معرفی کردیم که امسال معرفی می‌شوند. شاید این روزها اخبار بسیاری در مورد محصولات هوشمند و مختلف دیگری نیز به گوش برسد که می‌توانستند در این لیست جای بگیرند، اما آیا واقعا آنها هم امسال روانه بازار خواهند شد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*