انتشار تصاوير بي نظير انفجارهاي خورشيدي توسط ناسا

از اينجا که ما هستيم (زمين) خورشيد بسيار آرام و بي تلاطم ديده مي شود.اما واقعيت اين است که آرامش و سکون از ويژگي هاي است که خورشيد هيچ گاه به خود نديده است و اگر نگاهي به تصاوير جديد منتشر شده ناسا از انفجار هاي سطح خورشيد بياندازيد اين واقعيت را به خوبي درک خواهيد کرد.

ستاره شناسان نام اين پديده را CME گذاشته اند.CME  در درواقع به انفجارهاي بزرگ سطح خورشيد گفته مي شود که همواره با پرتاب مواد مذاب تا فواصلي بسيار طولاني همراه است.
در تاريخ 31 آگوست سال جاري (6 روز پيش) دانشمندان ناسا موفق به ثبت تصاويري از جديد ترين CME خورشيدي شدند.در بزرگترين افجاري که رخ داد يک زبانه خورشيدي با سرعت 900 مايل يا 1448 کيلومتر بر ساعت به سمت فضا پرتاب شد و خوشبختانه مسير حرکت آن به سمت زمين نبود چرا که اگر مسير اين زبانه خورشيدي به سمت زمين بود فقط خداوند قادر به نجات زمين مي بود ، اما اين اتفاق مي تواند براي ماهواره هايي که در مدار هستند بسيار خطر ناک باشد همانطور که تاثير اين اتفاق بر مگنتوسفر زمين (حوزه مغناطيسي زمين و ذرات و فضاي داخل اين حوزه را مگنتوسفر زمين مي ناميم) عامل تشکيل شفق قطبي در شب  مي باشد.

تصاوير انفجاري هاي خورشيدي و همچنين شفق قطبي تشکيل شده بعد از اين اتفاق توسط ناسا در صفحه فليکر مرکز هوا و فضاي گودارد به اشتراک گذاشته شد.


منبع : mashable

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*