بهترین لپ تاپ های جایگزین مک بوک ایر

بهترین لپ تاپ های جایگزین مک بوک ایر ؛ ضخامت کم و زیبایی نقطه مشترک این لپ تاپ ها

مک بوک ایر اپل (Apple MacBook Air) محصولی سنگین، ضخیم، بسیار پرقدرت و خیلی به‌روز نیست. این لپ تاپ با اندازه‌ی مناسب خود همراه با سخت افزاری شایسته و ترکیبی گسترده از پورت ها به یکی از کاربر پسندترین لپ تاپ های جهان در طول سال‌های اخیر تبدیل شده است. اما همانطور که می‌دانید ظاهرا اپل دیگر قصد ندارد این لپ تاپ را به روز کرده و نسل جدیدی از آن را روانه بازار کند. به همین خاطر در این مقاله به دنبال آن هستیم تا به معرفی بهترین لپ تاپ های جایگزین مک بوک ایر بپردازیم. بدون شک این لپ تاپ های جایگزین می‌توانند از هر نظر حتی نسبت به این کامپیوتر برتر هم باشند. در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین لپ تاپ های جایگزین مک بوک ایر

Dell XPS 13 – مدل 2016

بهترین لپ تاپ های جایگزین مک بوک ایر

ایکس پی از 13 دل، یکی از بهترین لپ تاپ های جایگزین مک بوک ایر از جنس ویندوز مایکروسافت

اگر قصد دارید از پلتفرم macOS Sierra به ویندوز 10 مهاجرت کنید، لپ تاپ ایکس پی اس 13 کمپانی دل یکی از بهترین لپ تاپ های جایگزین مک بوک ایر اپل خواهد بود. این لپ تاپ نیز همانند مک بوک ایر از بدنه‌ای فلزی و جذاب بهره می‌برد و بسیاری از درگاه‌های مورد نیاز کاربران را نیز در اختیارشان قرار خواهد داد. این لپ تاپ به پردازنده های نسل هفتمی Intel Core i3/i5/i7 مجهز شده است و رزولوشن نمایشگر آن نیز نسبت به لپ تاپ باریک اپل برتری دارد. چنین سخت افزار قدرتمندتری در Dell XPS 13 نویدبخش قدرت و سرعت بالاتر نسبت به لپ تاپ مک بوک ایر مجهز به پردازنده نسل پنجمی Intel Core i5/i7 است. از نظر نمایشگر نیز گفتنی است که مک بوک ایر تنها در یک نسخه با رزولوشن 1440×900 پیکسل عرضه می‌شود؛ این درحالی‌ست که نسخه پایه ایکس پی اس 13 ارائه‌کننده وضوح 1920×1080 پیکسل بوده و مدل صفحه لمسی آن با وضوح 3200×1800 پیکسل QHD نیز به فروش می‌رسد. لپ تاپ دل ارائه کننده 2 درگاه USB 3.0، یک درگاه USB نوع C، اسلات کارت SD و همچنین یک جک هدفون است.

ایکس پی اس 13 مدل 2016 با قیمت 800 دلار به فروش می‌رسد که برای خرید نسخه Core i5 آن نیز باید 1000 دلار بپردازید.

MacBook Pro 13inch – مدل 2015

بهترین لپ تاپ های جایگزین مک بوک ایر

اگر قصد خرید یک لپ تاپ با سبک و سیاق مک بوک ایر را دارید و در عین حال استفاده از سیستم عامل مک را به ویندوز ترجیح می‌دهید، نسخه 2015 مک بوک پرو اپل می‌تواند یکی از بهترین لپ تاپ های جایگزین مک بوک ایر به حساب آید. نسخه 13 اینچی این لپ تاپ مجهز به نمایشگر رتینا است که نسبت به مک بوک ایر با بهبودهایی همراه بوده است، البته از برخی ویژگی‌های بیگانه در نسل جدید مک بوک پرو بهره نمی‌برد. از همه مهم‌تر این که شما هنوز هم می‌توانید لذت داشتن یک محصول اپل را تجربه کنید.

مک بوک ایر اپل قد بلندتر، عریض‌تر و ضخیم‌تر از مدل 2015 مک بوک پرو (MacBook Pro) است. هرچند لپ تاپ مدل پرو 15 درصد سنگین‌تر از مدل ایر است، اما آن ارائه‌کننده نمایشگری با وضوح 2560×1600 پیکسل، یک ترک پد مجهز به فورس تاچ، یک پردازنده سریع‌تر و کارت گرافیک بهتر است که قطعا ارزش چنین افزایش وزنی را داشته است. این لپ تاپ بر خلاف مدل 2016 مک بوک پرو که تنها دارای 2 درگاه USB نوع C بوده و از گزینه‌های ارتباطی متعددی شامل 2 درگاه USB 3.0، یک درگاه اچ دی ام آی و دو درگاه تاندربولت 2 برخوردار است. در اینجا همچنین یک پورت شارژ جذاب به نام MagSafe نیز وجود خواهد داشت. البته لازم به ذکر است که درگاه های تاندربولت 2 تا حدودی منسوخ شده‌اند و شما با این لپ تاپ هیچ درگاه USB نوع C نخواهید داشت؛ گفتنی‌ست که این مدل از مک بوک های اپل با قیمت 1299 دلار به بالا به فروش می‌رسد.

MacBook 12inch

بهترین لپ تاپ های جایگزین مک بوک ایر

اگر می‌خواهید یک مک بوک کوچک و جمع و جور بخرید که قابل رقابت با مک بوک ایر باشد، می‌توانید بر روی لپ تاپ 12 اینچی کوپرتینویی‌ها حساب ویژه‌ای باز کنید. هرچند این مک بوک از نمایشگر کوچکتر و درگاه‌های کمتری برخوردار است، اما جدیدتر بوده، کوچک‌تر شده و نمایشگر آن وضوح بالاتری را ارائه می‌کند.

نکته مهمی که در خصوص این لپ تاپ وجود دارد، مجهز بودن آن به تنها یک درگاه USB نوع C است که آن هم برای شارژ استفاده می‌شود. این بدان معناست که شما نیازمند آداپتورهای مختلفی هستید تا بتوانید دیگر وسایل ارتباطی خود را با کابل به این لپ تاپ متصل کنید. لازم به ذکر است که این لپ تاپ از پردازنده‌های کم‌مصرف Intel M3/M5/M7 استفاده می‌کند؛ هرچند سرعت آن‌ها کمتر از پردازنده Core i5/i7 به کار رفته در مک بوک ایر اپل است. با تمام این تفاسیر مک بوک 12 اینچی اپل با آغاز قیمت 1299 دلاری خود، همچنان یکی از بهترین لپ تاپ های جایگزین مک بوک ایر است.

Asus Zenbook 3

بهترین لپ تاپ های جایگزین مک بوک ایر

لپ تاپ زنبوک 3 ایسوس بیشتر به مک بوک 12 اینچی اپل نزدیک است تا مک بوک ایر، اما آن کاملا سبک و جمع و جور به نظر می‌رسد و می‌تواند قدرت عالی را به همراه داشته باشد. وزن این لپ تاپ تنها 950 گرم (هم وزن بسیاری از تبلت های بازار) است، از پردازنده نسل هفتمی Intel Core i5/i7، رم 8 یا 16 گیگابایتی، حافظه 512 گیگابایتی SSD و همچنین بلندگوهایی قدرتمند استفاده می‌کند.

وضوح نمایشگر این لپ تاپ 1920×1080 پیکسل است که کمی بیشتر از مک بوک ایر خواهد بود. هرچند که متاسفانه زنبوک 3 تنها از یک درگاه USB نوع C بهره می‌برد، اما ایسوس همراه این محصول یک آداپتور را نیز ارائه خواهد کرد که می‌توان به لطف آن یک درگاه USB نوع C، یک درگاه HDMI و یک درگاه USB 3.0 در اختیار داشت. گفته می‌شود که نسخه پایه این لپ تاپ مجهز به پردازنده Core i5 و 8 گیگابایت رم با قیمت 1000 دلار به فروش می‌رسد. مدل قدرتمندتر آن مجهز به پردازنده Core i7 و رم 16 گیگابایتی نیز با قیمت 1600 دلار به فروش می‌رسد.

HP Spectre x360

بهترین لپ تاپ های جایگزین مک بوک ایر

اچ پی اسپکتر ایکس 360 یک لپ تاپ/ تبلت هیبریدی بسیار عالی است. همانطور که می‌دانید این دسته از کامپیوترهای هیبریدی به شدت در حال رسیدن به محبوبیت هستند و باید اسپکتر ایکس 360 را یکی از بهترین آن‌ها بدانیم که با این رنج قیمت، گزینه‌ای ایده‌آل برای جایگزینی لپ تاپی نظیر مک بوک ایر است. این لپ تاپ برای نخستین بار سال 2015 عرضه شد و نسخه 2016 آن نیز همراه با یک پردازنده نسل هفتمی Intel Core آپگرید شده عرضه می‌شود. نمایشگر 360 درجه‌ای این محصول، وزن 1 کیلو و 300 گرمی آن، دو درگاه USB نوع C و یک درگاه USB 3.0 از دیگر قابلیت‌هایی‌ست که این لپ تاپ با قیمت 1049 دلار به کاربرانش ارائه می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*