سفر به دور دنیا با ترکیب بیش از 3 هزار اسکرین شات از گوگل مپس

تماشا کنید: سفر به دور دنیا با ترکیب بیش از 3 هزار اسکرین شات از گوگل مپس !

سفر به دور دنیا برای تمام مردم جهان یک آرزوی بزرگ محسوب می‌شود و معمولا به دلیل هزینه‌ی بسیار بالا و وقت زیادی که برای اجرایی شدن این سفر به آنها نیاز است، معمولا اکثرشان هم به این آرزو نمی‌رسند. اما در عصری هستیم که فناوری و ارتباطات حرف اول و آخر را می‌زنند و اگر در دنیای واقعی امکان رسیدن به این آرزو وجود ندارد، پس باید به سراغ راه حل مجازی‌اش برویم!

به تازگی ویدیویی در یوتیوب منتشر شده است که دقیقا بر روی همین موضوع تمرکز دارد. در این ویدیو که با سرعت بالایی تهیه شده است، بیش از ۳ هزار و ۳۰۵ تصویر اسکرین شات از سرویس گوگل مپس (Google maps) در کنار یکدیگر قرار داده شده است تا یک کلیپ کامل به دست بیاید. بنابراین اگر آماد‌ه‌ی سفری هیجان انگیز و البته مجازی، به دور دنیا هستید، کمربندهایتان را سفت ببندید و با ما در ویدیوی زیر همراه شوید تا از جذاب‌ترین مناطق دیدنی در سراسر کره‌ی زمین، آن هم تنها در ۲ دقیقه و سی ثانیه دیدن کنیم:

ویدیوی سفر مجازی به دور دنیا چگونه ساخته شده است؟

متیو ارکندیس (Matteo Archondis) خالق این ویدیوی جذاب است که در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین ویدیوهای یوتیوب در فضای مجازی محسوب می‌شود. او دو روز کامل را صرف ساخت آن کرده و در جریان این دو روز، تعداد بسیار زیادی اسکرین شات را از گوگل مپس تهیه کرده است. او این کار را توسط ابزارهای مخصوص توسعه‌دهندگان مرورگر کروم به انجام رسانده و سپس مدت زمان زیاد دیگری را نیز صرف حذف آیتم‌ها، علائم و اعداد و نوشته‌های بر روی نقشه‌ها کرده است.

سفر به دور دنیا با ترکیب بیش از 3 هزار اسکرین شات از گوگل مپس

در نهایت نیز با ساختن یک سناریو و تدوین تمام فریم‌ها به صورت هماهنگ، او جلوه ای را ایجاد کرده است که با تماشای این ویدیو احساس قطع شدن نخواهید کرد و در واقع سفر دور دنیای خود را به شکلی روان و سریع، تجربه خواهید کرد. جالب است بدانید که تدوین و کنار هم قرار دادن بیش از چند هزار اسکرین شات مختلف برای ساخت این کلیپ ۲ و نیم دقیقه‌ای، حدود یک هفته زمان برده است و این سفر مجازی، چندان هم بدون دردسر و کم‌هزینه نبوده است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*