بهترین نرم افزارهای شبیه ساز پی اس پی برای اندروید ؛ تجربه‌ی موبایلی کنسول قابل حمل سونی!

بهترین نرم افزارهای شبیه ساز پی اس پی برای اندروید ؛ تجربه‌ی موبایلی کنسول قابل حمل سونی!

کنسول پی اس پی سونی (Sony PSP) به مدت هفت سال است که در بازارهای جهانی حضور دارد و در شرایطی که بسیاری از کنسول های گیمینگ دستی دیگر بعد از یک سال، شکست می‌خورند و تولیدشان متوقف می‌شود، اما این گجت توانسته است طرفداران زیادی برای خود دست و پا کند. مدل‌های متعددی از این کنسول روانه‌ی بازار شده و سونی نیز بسیاری از بازی‌ های محبوب کنسول پلی استیشن را برای آن پورت کرده است. خرید این بازی ها نیز از طریق حساب کاربری پلی استیشن نتورک امکان‌پذیر است و درست مشابه کنسول‌های خانگی این برند ژاپنی، کاربران پی اس پی قادر هستند بعد از خرید بازی‌ها، از امکاناتی نظیر آپدیت‌های رایگان و البته بازی های رایگان ماهانه برای سرویس پلاس بهره‌مند شوند. اما اگر در هر صورتی نمی‌توانید این کنسول را خریداری کنید و همچنان علاقه‌مند به تجربه‌ی بازی های فوق‌العاده‌ی آن هستید، در مطلب امروز راه حل ویژه‌ای برایتان آماده کرده‌ایم و قصد داریم با معرفی بهترین نرم افزارهای شبیه ساز پی اس پی برای اندروید ، امکان انجام این بازی ها بر روی گوشی های هوشمند و تبلت های اندرویدی را برایتان محقق کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

قبل از شروع معرفی این نرم افزارها بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که با وجود اجرا شدن این نرم افزارهای شبیه ساز بر روی دیوایس‌های قدرتمند اندرویدی، توقع اجرای تمام و کمال و بدون نقص بازی ها را نداشته باشید. برای بهترین تجربه‌ی ممکن، باید کنسول پی اس پی را خریداری کرده و بازی های اورجینال آن را بعد از تهیه، بر روی کنسل خود نصب کنید تا بهترین تجربه‌ از حیث سرعت اجرا و جلوه‌‌های گرافیکی را در اختیار داشته باشید.

بنابراین بعد از ذکر نکات بالا، به سراغ معرفی این نرم افزارهای شبیه‌ساز (Emulator) می‌رویم و امیدواریم که با دریافت و نصب آنها بتوانید بازی‌‌های جذاب کنسول دستی سونی را تجربه کنید:

بهترین نرم افزارهای شبیه ساز پی اس پی برای اندروید

۱- نرم افزار شبیه ساز AwePSP

قیمت: رایگان

بهترین نرم افزارهای شبیه ساز پی اس پی برای اندروید ؛ تجربه‌ی موبایلی کنسول قابل حمل سونی!

این شبیه‌ساز یکی از سرراست ترین و آسان‌ترین نرم افزارهای شبیه ساز پی اس پی برای اندروید است و برای استفاده از آن کافی است که بعد از نصب، یکی از بازی های مورد علاقه‌ی خود را دانلود کرده و سپس به انجام بازی مشغول شوید. هیچ تنظیمات پیچیده‌ای وجود ندارد و البته ممکن است که بسته به مشخصات سخت افزاری دیوایس شما و بازی مورد نظر، مشکلاتی در اجرا و پردازش گرافیکی وجود داشته باشد.

در این شبیه‌ساز شما به امکانات استاندارد نظیر قابلیت ذخیره‌ی پیشرفت در بازی‌ها، تعداد زیادی از فایل‌های مختلف برای نصب بازی‌های پی اس پی و البته تنظیمات مربوط به کنترلر سخت افزاری، دسترسی خواهید داشت. این نرم افزار مطمئنا نمی‌تواند در برابر دیگر گزینه‌های داخل این لیست، به عنوان بهترین امولاتور کنسول دستی سونی شناخته شود، اما اگر به دنبال نصب بی‌دردسر بازی ها و تجربه‌ی آسان و سریع آنها هستید، مطمئنا اپلیکیشن AwePSP یکی از بهترین گزینه‌های موجود است؛ استفاده از تمام امکانات این برنامه به طور کامل رایگان است و این نیز یکی از برتری‌های این نرم افزار ساده محسوب می‌شود.

 

۲- نرم افزار Emulator Pro for PSP

قیمت: رایگان

بهترین نرم افزارهای شبیه ساز پی اس پی برای اندروید ؛ تجربه‌ی موبایلی کنسول قابل حمل سونی!

نرم افزار Emulator Pro for PSP دومین شبیه‌سازی است که به سراغ آن می‌رویم. در این اپلیکیشن یک قابلیت ویژه وجود دارد که در دیگر نرم افزارهای مشابه دیده نمی‌شود و آن هم این است که لیستی از تمام بازی‌های پی اس پی که به طور کامل با این نرم افزار سازگار هستند، قبل از دانلود به شما نمایش داده خواهد شد. بنابراین میتوانید مطمئن باشید که حجم اینترنت خود را برای دانلود یک بازی که اصلا قابلیت اجرا شدن بر روی دیوایس شما را ندارد، هدر نمی‌دهید.

از لحظا قدرت پردازشی، این نرم افزار نیز بهترین اپلیکیشن شبیه‌ساز پی اس پی برای اندروید محسوب نمی‌شود و احتمالا در اجرای بازی‌های سنگین، به مشکلات اجرایی متعددی برخورد خواهید کرد. اما محیط کاملا ساده و برخورداری از تنظیمات مختصر و نه چندان پیچیده، به این اپلیکیشن کمک می‌کند که به راحتی توسط کاربران مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و اگر به دنبال یک تجربه‌ی ساده از دنیای بازی‌های PSP هستید، حتما این نرم افزار را امتحان کنید.

 

۳- نرم افزار شبیه ساز PPSSPP

قیمت: رایگان (۵.۹۹ دلار برای نسخه‌ی بدون تبلیغات)

بهترین نرم افزارهای شبیه ساز پی اس پی برای اندروید ؛ تجربه‌ی موبایلی کنسول قابل حمل سونی!

نوبت به معرفی برترین گزینه‌ی لیست بهترین نرم افزارهای شبیه ساز پی اس پی برای اندروید می‌رسد و اپلیکیشن PPSSPP با اختلاف زیادی از سایر رقبا، به عنوان برترین ابزار برای این قابلیت معرفی شده است. در واقع اگر سه فاکتور مهم آسان بودن در استفاده توسط کاربران، سازگاری با اکثر بازی‌های پی اس پی و دیوایس های مختلف اندرویدی و عملکرد قدرتمند در بحث پردازشی و گرافیکی را مد نظر قرار دهیم، این نرم افزار می‌تواند امتیاز بسیار بالایی را به نام خود ثبت کند.

از لحاظ عملکرد عالی، این نرم افزار به گونه‌ای موفق شده است تجربه‌ای عالی از بازی‌های کنسول‌های دستی بر روی اسمارت فون‌ها و تبلت‌های اندرویدی را فراهم کند که بسیاری از توسعه‌دهندگان دیگر، اپلیکیشن‌های خود را با شباهت بسیاری زیادی از روی آن کپی کرده و روانه‌ی بازار کرده‌اند. این نرم افزار برای استفاده رایگان است، اما برای حذف کامل تبلیغات باید یک پرداخت ۵.۹۹ دلاری نیز داشته باشید که البته با توجه به پشتیبانی کامل و مرتب سازندگان و ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های مرتب، می‌توانید اطمینان داشته باشید که چنین خریدی ارزش آن را خواهد داشت که از تمام امکانات این برنامه بدون نمایش تبلیغات آزاردهنده لذت ببرید

 

۴- نرم افزار شبیه ساز RetroArch

قیمت: رایگان

بهترین نرم افزارهای شبیه ساز پی اس پی برای اندروید ؛ تجربه‌ی موبایلی کنسول قابل حمل سونی!

RetroArch یکی از شبیه سازهای پی اس پی برای اندروید با قابلیت‌هایی منحصر‌به‌فرد است که قابلیت اجرای تعداد زیادی از بازی‌های این پلتفرم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این نرم افزار از سیستم Libretro استفاده میکند که به پلاگین‌های مختلف اجازه می‌دهد در قالب نرم افزارهای شبیه‌ساز، ایفای نقش کنند. در واقع بازی‌های عرضه شده برای اکثر کنسول‌های بازی از SNES گرفته تا کنسول دستی سونی، با استفاده از این شبیه ساز قابل اجرا بر روی اندروید هستند و شما تنها لازم است که پلاگین مربوطه را جست و جو و نصب کنید.

این نرم افزار به طور کاملا رایگان عرضه شده و مشابه تقریبا تمام شبیه‌ساز‌های دیگر، مشکلاتی در زمینه‌ی سازگاری و اجرای کامل بازی‌ها بر روی آن نیز به چشم می‌خورد. البته یکی از مشکلات این برنامه که می‌تواند به عنوان نقطه‌ی قوت آن نیز تلقی شود، پیچیدگی بالا و امکان استفاده برای مصارف حرفه‌ای‌تر است که با تمام این اوصاف، ارزش یک بار امتحان کردن را حتما دارد.

 

۵- نرم افزار شبیه ساز UltraPSP

قیمت: رایگان

بهترین نرم افزارهای شبیه ساز پی اس پی برای اندروید ؛ تجربه‌ی موبایلی کنسول قابل حمل سونی!

در انتهای لیست معرفی بهترین نرم افزارهای شبیه ساز پی اس پی برای اندروید به نرم افزار UltraPSP می‌رسیم که در واقع یکی از ابزارهای ساخته شده بر مبنای اپ PPSSPP بوده است. برخلاف اکثر ابزارهای کپی شده از روی PPSSPP، نرم افزار UltraPSP رابط کاربری زیبایی دارد و عملکرد قابل قبولی را نیز از خود به نمایش می‌گذارد. سازگاری این برنامه با بازی‌های کنسول پی اس پی به حدی است که حتی عده‌ای از کاربران گزارش داده‌اند که بازی‌هایی که برای اجرا بر روی PPSSPP نیز مشکل داشته‌اند، بدون هیچ کم و کاستی بر روی آن نصب و اجرا شده‌اند.

پشتیبانی از قابلیت‌های آنلاین بازی‌های تحت شبکه، امکان سفارشی‌سازی رابط کاربری و تنظیمات داخل بازی و البته زیبایی و سادگی این نرم افزار، باعث می‌شود که نام UltraPSP را نیز در این لیست بیاوریم. با توجه به رایگان بودن این نرم افزار، حتما پیشنهاد می‌کنیم که اگر به دنبال یک ابزار شبیه سازی رایگان برای سیستم عامل اندروید هستید، آن را قبل از رقبای دیگر امتحان کنید.

 

در انتها لازم این نکته را خاطرنشان کنیم که موارد بالا از میان ده‌ها اپلیکیشن شبیه‌ساز با قابلیت‌‌های مختلف انتخاب شده‌اند و معیارهایی نظیر رایگان بودن، راحتی استفاده، سازگاری با تعداد بیشتری از بازی‌های کنسول پی اس پی و امتیازات کاربران در فروشگاه‌های نرم افزاری، برای انتخاب آنها در نظر گرفته شده است. اگر شما نیز اپلیکیشن مشابهی را می‌شناسید که امکانات بهتر و جذاب‌تری از موارد داخل این لیست دارد، حتما آن را در قسمت نظرات با ما و دیگر عزیزان گجت نیوزی به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید. من awe psp رو نصب کردم و فایل iso ی god of war رو هم دانلود کردم و اجرا کردم ولی فوق العاده اهسته بود بازی ینی کلا لگ بود تیکه تیکه فرم ها میرفتن جلو.تنظیمات گرافیکی رو پایین ترین حد گذاشتم فرقی نکرد . گوشیم huawei honor 6 هست رم سه گیگ پردازنده هشت هسته ای… تو هیچ بازی full hd مشکلی نداره نمیدونم مشکل کجاست..