ام جی Roewe E50

رونمایی از خودرو تمام الکتریکی ام جی Roewe E50 در تهران

شرکت ام جی پارس به عنوان نمایندگی خودروساز انگلیسی، شرکت MG در ایران مشغول فعالیت است و اخیرا خط تولید اتومبیل‌های این شرکت را در شهر تبریز راه‌اندازی کرده است. این شرکت با حضور در نمایشگاه خودرو تهران (تهران اتو شو) از یک خودرو الکتریکی جذاب به نام ام جی Roewe E50 رونمایی کرد. هرچند شرکت ام جی پارس هنوز قصد این خودرو در ایران را نداشته و تنها از آن رونمایی کرده است تا در صورت مورد استقبال عموم قرار گرفتن، تولید انبوه آن را آغاز کرده و این خودروی جمع و جور زیبا را به خیابان‌های کلانشهرهای ایران بفرستد. به همین بهانه قصد داریم نگاه نزدیکتری به این خودرو انگلیسی داشته باشیم.

ام جی Roewe E50

ام جی Roewe E50 یک خودرو تمام الکتریکی است که توسط شرکت چینی Roewe یکی از زیر مجموعه‌های ام جی تولید شده است. برای نخستین بار در سال 2012 و در نمایشگاه خودرو بیجینگ بود که از طرح مفهومی این خودرو پرده برداری شد تا آماده‌ی حضور در جاده‌ها شود. این خودرو در کشور چین با قیمت 2500 پوند به فروش می‌رسد و در سایر کشورها نیز می‌توانید آن را با قیمت 7000 پوند خریداری کنید. هرچند در حال حاضر مشخص نیست با ورود به بازار ایران، خودرو تمام الکتریکی ام چی Roewe E50 چه قیمتی را به خود خواهد دید.

عملکرد بسیار در محدوده پیمایش ام جی Roewe E50

این خودرو از یک موتور الکتریکی با توان تولید 71 اسب بخار و باتری 18 کیلووات ساعتی برخوردار است. به ادعای شرکت ام جی، خودروی تمام الکتریکی این شرکت قادر است محدوده‌ای نزدیک به 200 کیلومتر را در هر بار شارژ با نهایت سرعت 128 کیلومتر بر ساعت طی کند. باتری این خودرو برای شارژ کامل نیازمند مدت زمان چند ساعت است، اما شما با استفاده از یک سوکت استاندارد می‌توانید تنها با 30 دقیقه شارژ، این خودرو را مهیای طی کردن مسافتی بالغ بر 140 کیلومتر کنید. همچنین شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت خودرو ام جی Roewe E50 نیز چیزی در حدود 14.6 ثانیه است که چندان هم نمی‌تواند برای یک خودرو تمام‌الکتریکی رده پایین کم باشد.

فضای داخلی این خودرو بر خلاف سایر اتومبیل‌های شرکت ام جی لوکس و چشم نواز نیست، اما به خاطر داشته باشید که این یک اتومبیل ارزان قیمت است که با هدف بازار خاصی از اتومبیل ها روانه بازار خواهد شد. تریم داخلی این اتومبیل متشکل از دو رنگ سفید و مشکی است، یک سیستم سرگرمی – ناوبری و کنترل آپشن‌ها با نمایشگر لمسی بر روی داشبورد جلویی و همچنین کلیدهای کنترل صوتی بر روی فرمان از جمله دیگر قابلیت‌های کابین داخلی اتومبیل تمام‌الکتریکی شرکت ام جی هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. قیمت این خودرو 7 هزار پوند چه خبره یعنی با یه حساب سرانگشتی هر پوند 5000 تومان میشه 35 میلیون که با این شرایط نابسامان بازار تا 50 میلیونم قیمتش میره بالا که اصلا خریدش به صرفه نیست مطمعنا بازار فروشی تو ایران نخواهد داشت.