کنسول دستی سونی

پتنت‌های کنسول دستی سونی منتشر شد؛ رقیب نینتندو سوییچ در راه است؟

برای کسانی که علاقه‌مند به کنسول دستی سونی پلی استیشن ویتا (PS Vita) بودند، این می‌تواند یک امیدواری بسیار شیرین باشد. سونی اخیرا پتنت‌هایی مربوط به یک کنسول دستی را به ثبت رسانده است که در طراحی آن نشانه‌هایی از کنسول موفق و قدرتمند نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) به چشم می‌خورد. “NeoGAF” نام کاربری شخصی است که این پتنت‌ها را رویت کرده است. هرچند وی در سال 2015 آن‌ها را مشاهده کرده است، اما تا به امروز هیچگاه میلی برای انتشار عمومی پتنت‌های شرکت ژاپنی سونی نداشته است.

کنسول دستی سونی

پتنت به ثبت رسیده از نسل جدید کنسول دستی سونی

مشخص نیست که آیا این پتنت‌ها مربوط به نسخه شیک و مدرن شده‌ی کنسول دستی سونی PS Vita هستند یا خیر، اما آن چه که به نظر می‌رسد طراحی شیک شده و اصولی‌تر این کنسول دستی احساس ارگونومیک بهتری را به مخاطبینش القا خواهد کرد. این دستگاه همانند یک تبلت است که در واقع یک کنترلر به آن متصل می‌شود. این دقیقا می‌تواند شبیه به گیم پد Razer Edge Pro Gaming باشد که کمپانی ریزر آن را برای تبلت ها عرضه کرده است؛ هرچند این پتنت‌ها ممکن است محصولی یک تکه را به ما نشان بدهند که هیچ کدام از اعضای موجود در تصویر، قابل جداسازی از بدنه نخواهند بود.

با تمام این تفاسیر، این می‌تواند نویدبخش آینده ی درخشانی برای طرفداران پر و پا قرص کنسول دستشی سونی باشد؛ به خصوص این که رهبر تیم استودیوهای جهانی سرگرمی سونی، Shuhei Yoshida در سال 2015 رسما تایید کرده بود ظهور تلفت های هوشمند به هیچ عنوان نمی‌تواند کنسول های دستی را تحت شعاع خود قرار دهد.

در حالی که کنسول پی اس ویتا یکی به شدت نزد برخی از مخاطبین و گیمرها محبوب است، اما هیچگاه نتوانست فروش موفقیت آمیزی را تجربه کند. از سال 2011 که فروش کنسول دستی سونی در ژاپن آغاز شد، جمعا 15.25 میلیون دستگاه از این کنسول به فروش رسید. بدون شک اگر بخواهیم میزان فروش این کنسول دستی با کنسول دستی قدیمی‌تر کمپانی سونی به نام پلی استیشن پورتابل (PSP) با فروشی بالغ بر 80.82 میلیون دستگاه را مقایسه کنیم، این می‌تواند شکست بزرگی برای ژاپنی‌ها به حساب آید. این کنسول حتی در مقایسه با کنسول نینتندو 3DS و فروشی بالغ بر 63.82 میلیون دستگاه نیز هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

آیا نسل جدید کنسول دستی سونی عرضه می‌شود؟

اگر سونی قصد عرضه این کنسول دستی را داشته باشد، باید آن را رقیبی جدی برای کنسول ترکیبی خانگی/دستی شرکت نینتندو به نام Nintendo Switch بدانیم تا بار دیگر سونی با حضور پررنگ‌تر و قدرتمندانه‌تر به رقابت با دیگر کنسول ساز ژاپنی پرداخته و دنیای کنسول های دستی را زیبا‌تر از پیش ببینیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*