کیبورد گوشی خود را در چه حالتی قرار می‌دهید؟ (نظرسنجی)

[نظرسنجی] آیا از کیبورد گوشی خود در حالت افقی استفاده می‌کنید؟

در هنگام استفاده از کیبورد گوشی موبایل، کاربران به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول گروهی هستند که که گوشی خود را در حالت افقی گرفته و از همه امکانات آن به صورت یک‌جا استفاده می‌کنند، و دسته دوم، کاربرانی هستند که حالت عمودی را ترجیح می‌دهند. شما از کدام دسته هستید؟

کمی قبل‌تر، زمانی که صفحه نمایش اکثر گوشی های موبایل 3.5 تا 4 اینچی بود، بسیاری از کاربران جهت نوشتن پیام‌های طولانی استفاده از کیبورد گوشی در حالت افقی را به دلیل گسترده بودن آن و استفاده از شست هر دو دست خود، ترجیح می‌دادند. حال که متوسط صفحه نمایش اسمارت فون ها به 5 اینچ رسیده، اوضاع کمی فرق کرده است.

کیبورد گوشی در حالت افقی و عمودی مزایا و معایب خاص خود را دارد

گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ اگرچه محتویات را بزرگتر نشان می‌دهد، اما امکان جای دادن هر دو انگشت شست در حالت عمودی صفحه نمایش کمی دشوار است؛ مخصوصا اگر بخواهیم پیامی طولانی بنویسیم و به این دو انگشت حیاتی نیاز داشته باشیم! از طرف دیگر، نمایشگرهای بزرگتر، کیبورد گوشی را در حالت افقی، بزرگتر و حتی عریض‌تر از حالت عادی می‌کند. حتی در برخی  رابط‌های کاربری، با در هم ریختگی حروف و گیج شدن کاربر روبرو خواهیم شد. با این حال، کاربران زیادی استفاده از این حالت را ترجیح داده و حتی با تمرین زیاد، کمی دستشان روان‌تر نیز شده است.

حال سوال این است؛ شما جزو کدام دسته‌اید؟ چت کردن در حالت افقی را ترجیح می‌دهید یا دوست دارید در همان حالت عمودی گوشی به تبادل پیام بپردازید؟ ضمن شرکت در نظرسنجی، لطفا دلیل خود را در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. با درود
    از اونجایی که بیشتر گوشی‌ها دارای نمایشگر بزرگ‌ هست و یا کاربران از تبلت استفاده میکنن، دیگه کمتر نیاز به تغییر حالت عمودی به افقی احساس میشه.
    از طرفی تعداد کلمات برای تایپ به ندرت به بیشتر از ده کلمه میرسه به همین خاطر بعید میدونم کسی بخواد گوشی‌شو افقی کنه.

  2. من دیگه اصلا افقی نمیکنم مگه اینکه مجبور باشم

  3. من چون صفحه گوشیم 6 اینچی هست هیچ نیازی به این کار پیدا نمیکنم. اما گوشی قبلیم چون پنج اینچی بود برای نوشتن متن این کار رو انجام میدادم