اپل پارک

تماشا کنید: اپل پارک، نام رسمی مقر جدید اپل خواهد بود

از قرار معلوم اپل در مراحل پایانی ساخت مرکز جدید خود قرار دارد، مرکزی که تفاوت بارزش را باید در طراحی آن شبیه به سفینه‌های فضایی دانست. در مطلب گذشته به میزان پیشرفت این پروژه 5 میلیارد دلاری اشاره کرده و تصاویری را از فرآیند عظیم ساخت مقر جدید اپل منتشر کردیم. اپل روز گذشته اعلام کرد که این مرکز 175 هکتاری، اپل پارک (Apple Park) نام داشته و ظرفیت آن 12 هزار نفر است. خوش‌بختانه این مرکز تک‌منظوره نیست و اپل کاربردهای فراوانی را برای آن در نظر گرفته است؛ برای تصور عظمت اپل پارک، کافی است یادآوری کنیم هر هکتار برابر مربعی با ضلع 100 متری است.

اپل پارک یک مرکز چند منظوره برای کارمندان و همچنین کاربران است

اپل پارک به محلی برای کار و همچنین مرکزی برای بازدیدکنندگان شامل فروشگاه اپل تبدیل شده و علاوه بر آن‌ها دارای کافه عمومی، یک مرکز تناسب اندام به مساحت 9 هزار متر مربع برای کارمندان، مرکزی برای تحقیق و توسعه (R&D) و همچنین یک تالار کنفرانس هزار نفری است که به یاد موسس این شرکت، سالن استیو جابز نام گرفته است. گفتنی است انتقال به محل جدید حدود 6 ماه زمان نیاز خواهد داشت.

 

اپل پارک

سالن استیو جابز

اپل در این مرکز حدود 450 هزار متر مربع آسفالت و بتن را به زمین‌های چمن تغییر داده و 9 هزار درخت مقاوم در برابر خشک‌سالی در آن کاشته است. نیروی مورد نیاز پارک اپل به طور کامل با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود. به این منظور شاهد به کار بردن پنل‌های خورشیدی سقفی 17 مگاواتی در اپل پارک هستیم. علاوه بر خاص بودن اپل پارک در بسیاری از موارد، اکنون آن را باید یکی از بزرگترین تاسیسات انرژی خورشیدی در کل دنیا دانست.

اپل پارکاپل پارک بزرگترین ساختمان در دنیاست که به صورت طبیعی تهویه می‌شود، به این معنی که برای نه ماه سال به هیچ گرمایش و تهویه مطبوعی نیاز نخواهد داشت. در نظر داشته باشید اگرچه این مقر در کالیفرنیای همیشه آفتابی واقع شده، اما تهویه طبیعی آن با توجه به وسعتش خارق‌العاده به نظر می‌‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*