انتشار بتای چهارم آی او اس 10.3 ، واچ او اس 3.2 و مک او اس سیرا 10.12.4 از سوی اپل

انتشار بتای چهارم آی او اس 10.3 ، واچ او اس 3.2 و مک او اس سیرا 10.12.4 از سوی اپل

اپل به روند جالبی در سال‌های اخیر دست پیدا کرده است و آن هم عرضه‌ی همزمان آپدیت های پلتفرم های نرم افزاری خود است. در واقع اپل به روزرسانی های سیستم عامل آی او اس برای آیفون، آیپد و آیپاد را همزمان با نسخه های جدید واچ او اس برای اپل واچ و مک او اس برای کامپیوترهای مک خود منتشر می‌کند و لحظاتی پیش نیز این روند با انتشار نسخه‌ی بتای چهارم آی او اس 10.3 (iOS 10.3)، واچ او اس 3.2 (watchOS 3.2) و مک او اس سیرا 10.12.4 (macOS Sierra 10.12.4) ادامه پیدا کرد.

نسخه‌ی آزمایشی چهارم سیستم عامل آی او اس 10.3 اپل، قابلیت‌های جدیدی را به ارمغان می‌آورد و کاربرانی که دارای حساب توسعه‌دهنده‌ی اپل هستند، به همراه آن دسته از کاربرانی که در طرح تست نسخه‌ی بتای عمومی این کمپانی ثبت نام کرده‌اند، قادر به دریافت و نصب آن بر روی دیوایس‌های خود خواهند بود. امکاناتی نظیر اضافه شدن گزینه‌ی “Find My AirPods” به نرم افزار Find My iPhone برای یافتن محل ایرپادهای وایرلس اپل، قابلیت Wi-Fi Calling برای دیوایس‌هایی که از طریق iCloud و بر روی شبکه‌ی Verizon به یکدیگر متصل شده‌اند و البته یک پیام یادآور جدید هنگام باز کردن اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی با این مضمون که آنها ممکن است عملکرد کاملی نداشته باشند و یا در آی او اس ۱۱، حتی اجرا هم نشوند، از جمله تغییرات اضافه شده به این نسخه‌ی از پلتفرم موبایلی اپل خواهند بود.

تغییرات بتای چهارم واچ او اس 3.2 و مک او اس سیرا 10.12.4 کدام‌ها هستند؟

در بتای چهارم واچ او اس 3.2 شاهد تغییراتی از جمله اضافه شدن حالتی تحت عنوان theater mode با عملکردی مناسب هستیم. هنگامی که ساعت هوشمند خود را بر روی این حالت قرار می‌دهید، تمام صدا‌ها قطع خواهند شد و هنگامی که مچ دست خود را بالا می‌آورید، نمایشگر دیوایس روشن نخواهد شد. در واقع این حالت برای محیط‌های تاریک و آرامی نظیر سینما، تئاتر و جلسات اداری و ارائه‌های رسمی کاربرد دارد و باعث می‌شود که حواس خود کاربر و دیگران از موضوع پرت نشود؛ البته همچنان دریافت نوتیفیکیشن‌ها از طریق لرزش به کاربر اطلاع داده می‌شود و با فشردن دکمه‌ی چرخنده‌ی دیجیتالی در کنار نمایشگر و یا تپ کردن بر روی صفحه‌ی ساعت، می‌توان نمایشگر آن را روشن کرد و به طور عادی از قابلیت‌هایش استفاده نمود.

حضور SiriKit بر روی ساعت هوشمند اپل و تغییراتی در نحوه‌ی نمایش آیکون‌های قرار گرفته در کنترل سنتر نیز تعدادی دیگر از تغییرات نسخه‌ی چهارم بتای واچ او اس 3.2 محسوب می‌شوند.

انتشار بتای چهارم آی او اس 10.3 ، واچ او اس 3.2 و مک او اس سیرا 10.12.4 از سوی اپل

اما در نهایت می‌رسیم به یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های نرم افزاری اپل که در واقع سیستم عامل کامپیوترهای مک این کمپانی را تشکیل می‌دهد. نسخه‌ی بتای چهارم مک او اس سیرا 10.12.4 سرانجام قابلیت Night Shift برای فعال‌سازی حالت مخصوص کار در شب و محیط‌های تاریک و اعمال تم تیره بر روی تمام قسمت‌های رابط کاربری را به این سیستم عامل اضافه می‌کند.

در نسخه‌ی چهارم این ورژن از مک او اس سیرا کاربران قادر خواهند بود نتایج به دست آمده در مسابقات ورزش کریکت را از سیری دریافت کنند. APIهای PDFKit بهبود یافته‌اند و قادر به ارائه‌ی پشتیبانی بهتر برای فایل‌های پی دی اف در آن دسته از نرم افزارهایی هستند که این API‌ها را شناسایی می‌کنند؛ همچنین اپ استور مک نیز از این پس قادر به پشتیبانی از تاچ بار (Touch Bar) اضافه شده به مک بوک‌های جدید اهالی کوپرتینو خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*