هواوی پی 10 و پی 9

از انقلاب پی 9 تا گوشی بهبودیافته هواوی پی 10 : هیچوقت دست به ترکیب تیم برنده نزن!

هواوی پی 9 (Huawei P9) همراه با طراحی شیک و مینیمالیستی، عملکردی مناسب، قیمت عالی و دوربین دوگانه برند معتبر لایکا بر روی قاب پشتی خود یکی از شگفتی‌های سال گذشته بود. این گوشی از هر نظر عالی به نظر می رسد و با تهیه عکس هایی باکیفیت، عاشقان عکاسی موبایلی را خیره و مبهوت خود می‌کند. حالا این گوشی عالی، بهبودیافته‌تر شده است. گوشی هواوی پی 10 (Huawei P10) با همراه داشتن تمامی خصوصیت‌های مثبت نسل قبلی، اینک امکانات بیشتری را نیز برای ارائه در چنته دارد که تا بتوانیم آن را یک گوشی فوق‌العاده برای سال 2017 بدانیم. در ادامه به تقابل این دو نسل با یکدیگر خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

طراحی

هواوی پی 10 و پی 9

هواوی پی 10 از بدنه‌ی براقی بهره می‌برد تا به لطف آن، طراحی آن زیبا و دلنشین باشد. ما نمی‌توانیم آن را یک طلایه‌دار یا یک پیشگام بدانیم، اما هر چه که هست P10 زیبا به نظر می‌رسد. در دست گرفتن آن نیز حس خوبی به کاربرانش می‌دهد. درست همانند نسل قبلی، هواوی پی 10 نیز با ترکیبی از شیشه و فلز طراحی شده است. تمامی رنگ‌های آن از نمای پشتی فلت و استانداردی برخوردار است، اما نسخه آبی این گوشی حاوی یک بافت ویژه و خاص است که نمای آن را زیباتر کرده است.

هواوی پی 10 و پی 9

به لطف یک نمایشگر 5.1 اینچی، گوشی هواوی پی 10 بسیار راحت در دست جای می‌گیرد و حتی سبک‌تر از پی 9 است. بنابراین اگر دستان بزرگی دارید، خیلی آسوده می‌توانید با یک دست با گوشی کار کنید، نوتیفیکیشن‌ها را به سمت پایین بکشید، تایپ کنید و غیره.

برخلاف پی 9، اسکنر اثر انگشت پرچمدار جدید هواوی اینک به زیر یک کلید هوم چند کاربردی آمده است؛ این کلید در زیر نمایشگر اصلی گوشی تعبیه شده است. هرچند این کلید قابل کلیک نخواهد بود و به لطف یک بازخورد Taptic مصنوعی دقیقا مشابه گوشی های آیفون 7 (iPhone 7) و آیفون 7 پلاس، احساس یک کلیک واقعی را به شما القا خواهد کرد. این اسکنر در نسل قبلی این گوشی، بر روی قاب پشتی قرار داشت.

نمایشگر

هواوی پی 10 و پی 9

همانطور که گفته شد این گوشی دارای یک نمایشگر 5.1 اینچی است. این نمایشگر ارائه کننده رزولوشن Full HD بوده تراکم پیکسلی بسیار مناسب 431ppi را به ارمغان آورده است. این نمایشگر شفافیت قابل قبول و بسیار خوبی را ارائه خواهد داد تا مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد. حداکثر شفافیت این نمایشگر به نظر خوب است و شما مشکلی در دیدن محتویات زیر آفتاب نخواهید داشت.

در این میان گوشی پی 9 از یک نمایشگر 5.2 اینچی Full HD بهره‌مند بود که مشکلاتی را به همراه داشت. رنگ‌ها بیش از حد معمول پرجنب و جوش بودند و به طرز محسوسی سرد به نظر می‌رسیدند، اما اکنون دیگر این مشکلات در پی 10 وجود نداد و هواوی گام درستی در مسیر برداشته است.

رابط کاربری و قابلیت‌ها

به طور سنتی، هواوی از یک رابط کاربری ساخت داخل این شرکت به نام EMUI بهره بر روی گوشی های خود استفاده می‌کند. گوشی هواوی پی 10 نیز از این قاعده مستثنا نبوده و از تازه‌ترین نسخه آن، EMUI 5.1 بهره می‌برد. این رابط کاربری، یکی از جذاب‌ترین و غنی‌ترین کاستوم رام‌های اندرویدی است که با هدف راحتی استفاده کاربران، بدون هرگونه اضافه کاری طراحی شده است. این رابط کاربری مبتنی بر اندروید 7 نوقا، در اغلب موارد به نسخه خام اندروید گوگل نزدیک است. به طور مثال یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های نرم افزاری آن، توانایی اجرای دو اپلیکیشن در کنار یکدیگر است که این قابلیت را از نوقا به ارث برده است.

هواوی پی 10 و پی 9

علاوه بر این، هواوی از امکانات و قابلیت‌های سودمندی در رابط کاربری این گوشی استفاده کرده است. نور آبی یا Blue Light که با فیلتر نورهای آبی ساطع شده از نمایشگر، خواب شب شما را بهبود می‌بخشد – دکمه‌های ناوبری نرم افزاری که می‌توانید در صورت گم کردن مسیر خود بر روی نمایشگر آن‌ها را فعال کنید و همچنین دیجر مواردی که در اختیار کاربران قرار می‌گیرند مجموعه‌ای از امکانات این رام سفارشی هستند.

اما از همه مهم‌تر، باید به بهبود بازخورد لمس همراه با یک درایور کنترل لمس سریع‌تر و رندر موازی گرافیکی اشاره کرد که همگی تجربه کاربری بسیار بهتری نسبت بع گذشته را تضمین می‌کنند. در اغلب موارد دیگر این گوشی مشابه با نسل گذشته خود نشان داده است.

سخت افزار و عملکرد

این گوشی واقعا سرحال به نظر می‌رسد. P10 ارائه کننده یک چیپست کایرین 960 همراه با 4 گیگابایت رم است که نسبت به نسل گذشته با کایرین 955 و 3 گیگابایت رم بهبودیافته‌تر شده است. هرچندبا توجه به این که چیپست جدید هواوی در فرآیند 16 نانومتری تولید شده است، می‌تواند یک نقطه ضعف برای ان محسوب شود، اما ما هیچ تردیدی نداریم که این چیپست قادر به ارائه قدرتی کافی و خوب است.

حدود 10 ثانیه به طول می‌انجامد تا گوشی روشن شود. اپلیکیشن‌ها سریع اجرا می‌شوند، ناوبری در رابط کاربری با ملایمت و خوب انجام می‌شود و کار با این گوشی حس خوب یک پرچمدار را به شما منتقل خواهد کرد. هرچند P9 کمی در این موارد مشکلاتی را داشت، اما نسل جدید آن به خوبی موفق شده آن مشکلات را پوشش دهد. مقایسه بنچمارک‌های گرفته شده از این دو چیپست به خوبی گویای میزان پیشرفت کایرین 960 نسبت به 955 است.

نسخه پایه گوشی هواوی پی 10 مجهز به حافظه داخلی 64 گیگابایتی است و اگر این میزان جوابگوی حجم اطلاعاتی شما نیست، می‌توانید نسخه 128 گیگابایتی آن را برگزینید. حتی اگر فضایی بیشتر از این مقدار نیازمندید هم می‌توانید به لطف یک اسلات کارت میکرو اس دی آن را با یک کارت حافظه خارجی افزایش دهید. باتری 3200 میلی آمپری این گوشی نیز به نظر مقدار مناسبی است و با توجه به چیپست کم مصرف همراه با نمایشگر فول اچ دی آن، می‌تواند مدت زمان زیادی از روز را بدون نیاز به شارژ، به شما خدمت رسانی کند. البته وقتی که نیاز به شارژ هم داشتید نگران نباشید، چرا که هواوی از تازه‌ترین تکنولوژی شارژ سریع خود به نام SuperCharge در این محصول استفاده کرده است.

دوربین

هواوی پی 10 و پی 9

اما به یکی از مهم‌ترین موارد موجود در این گوشی رسیدیم. درست همانند پی 9، گوشی هواوی پی 10 نیز از دوربین دوگانه کالیبره شده توسط شرکت لایکا بر روی قاب پشتی خود بهره می‌برد. اگر با این دوربین آشنا نیستید، لازم به ذکر است که دوربین پشتی گوشی پی 9 از یک لنز معمولی با قابلیت تهیه تصاویر رنگی و گشودگی f/2.2 همراه با یک لنز مونوکروم f/2.2 برخوردار است که وظیفه تهیه تصاویر سیاه و سفید را دارد. وقتی که شما با گوشی پی 9 تصویری را ثبت می‌کنید، این دو لنز با یکدیگر ادغام می‌شوند تا تصویر نهایی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار باشد و جزئیات بیشتری را به نمایش بگذارد. دوربین پی 10 نیز دقیقا چنین عملکردی را ارائه خواهد کرد.

در واقع این دوربین، دومین نسل از دوربین های لایکا است که هواوی آن را Dual Camera 2.0 صدا می‌زند. این نسل از یک دوربین مونوکروم 20 مگاپیکسلی با گشادگی f/2.0 و یک دوربین 12 مگاپیکسلی رنگی با همین میزان گشودگی برخوردار است که می‌تواند جزئیات بیشتری را نشر دهد. در کنار این جهش سخت افزاری، قابلیت‌های نرم افزاری جذابی نظیر عکاسی حالت پرتره (Portrait Mode) نیز به نرم افزار دوربین این گوشی اضافه شده‌اند. به کمک این قابلیت، شما می‌توانید عکس‌های پرتره حرفه‌ای با بکگراند طرح بوکه تهیه کنید. این اپلیکیشن به لطف الگوریتم‌های جدید خود، رنگ پوست انسان را نیز بسیار زنده و شبیه به واقعیت نشان می‌دهد. و البته که شما می‌توانید با این دوربین به فیلمبرداری 4K بپردازید.

یک دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی نیز بر روی قاب جلویی این گوشی نقش بسته است که آن هم ارائه کننده حالت پرتره خواهد بود. در زیر می‌توانید نمونه عکس‌های گرفته شده توسط این دو گوشی را کنار یکدیگر مشاهده کنید.

برای تماشای اندازه واقعی تصاویر، بر روی آنها کلیک کنید

انتظارات از هواوی پی 10

برخلاف برخی از تولیدکنندگان دیگر، هواوی آگاه است که تنها یک راه برای بهبود تمامی جنبه‌های یک گوشی وجود دارد. هیچوقت دست به ترکیب تیم برنده نزن!

در اکثر موارد ما می‌توانیم بگوییم که هواوی پی 10 نسخه بهبودیافته‌ی پی 9 است. اینک در سال 2017، هواوی امیدوار است که پرچمدار جدیدش همراه با عمر باتری بیشتر، طراحی زیبا و تجربه استفاده از دوربین‌هایی جذاب بتواند به یکی از محبوب‌ترین‌های بازار تبدیل شود.

فروشگاه جانبی، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه MWC 2017.فروش ویژه انواع لوازم جانبی Huawei و لوازم جانبی گوشی p10 از بهترین برند ها و لوازم جانبی mate 9 عرضه شده در فروشگاه جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*