بررسی اولیه دوربین ال جی جی 6

بررسی اولیه دوربین ال جی جی 6 ؛ با تمام قابلیت‌های جدید دوربین پرچمدار ال جی آشنا شوید

در زیر به بررسی اولیه ای از دوربین ال جی جی 6 (LG G6) خواهیم پرداخت و با تمامی قابلیت‌های جدید، ویژگی‌ها و مشخصات فنی آن آشنا می‌شویم. علاوه بر این تصاویری گرفته شده با این دوربین را نیز می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

کنگره جهانی موبایل امسال نیز ساعات پایانی خود را در بارسلون می‌گذراند. یکی از مورد بحث‌ترین گوشی های هوشمند این دوره از MWC گوشی ال جی جی 6، پرچمدار جدید کمپانی ال جی بود. سال گذشته جی 5 (LG G5) چالش نصفه و نیمه‌ای را تجربه کرد، اما در سال 2017 بار دیگر ال جی سعی کرده محصولی کاربرپسند روانه بازار کند و توجه ویژه‌ای به قابلیت‌های آن شده است.

بر خلاف گوشی جی 5 که از طراحی ماژولار (بلااستفاده‌ای) برخوردار بود، گوشی جی 6 مجهز به نمایشگر 5.7 اینچی را باید نسخه‌ی مدرن و جمع و جور V20 بدانیم. در واقع ال جی از نمایشگری هم اندازه با گوشی V20 در بدنه‌ای هم اندازه با G5 که یک گوشی 5.3 اینچی بود استفاده کرده است. نمایشگر پرچمدار جدید ال جی اینک نخستین گوشی هوشمند دنیاست که قادر به پخش محتوای HDR (با پشتیبانی از HDR10 و Dolby Vision) است. علاوه بر این، شاهد عرضه نخستین گوشی هوشمندی در دنیا هستیم که از نسبت ابعاد متفاوت 18:9 بهره می‌برد و به نظر می‌رسد گوشی گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) نیز دومین گوشی پس از ال جی باشد که از این ابعاد بهره می‌برد. در کنار این شاهد حضور دوربین دوگانه‌ای شبیه به جی 5 و وی 20 در قسمت پشتی این گوشی هستیم. اگرچه اینک با توجه به بازخورد گرفته شده از کاربران تغییراتی بر روی آن اعمال شده است.

اما به راستی دوربین ال جی جی 6 همراه با این نسبت ابعاد جذاب و جدید صفحه چه دستاوردهایی به همراه دارد و از چه قابلیت‌هایی برخوردار است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا نگاه نزدیکتری به این بخش از گوشی پرچمدار جدید شرکت ال جی داشته باشیم.

بررسی اولیه دوربین ال جی جی 6

مشخصات فنی دوربین ال جی جی 6

پیش از این که ما بخواهیم در مورد کارهایی که این دوربین قادر به انجام آن‌ها است صحبت کنیم، باید به مشخصات فنی آن اشاره کنیم. برخلاف نسل گذشته این دوربین که از دو لنز متفاوت استفاده شده بود، این بار ال جی از دو دوربین 13 مگاپیکسلی بهره می برد که یکی از آن‌ها مسئول ثبت تصاویر معمولی بوده و دیگری می‌تواند تصاویری عریض را به ثبت برساند. تصمیم ال جی مبنی بر استفاده از دو لنز با رزولوشن یکسان، با توجه به بازخوردهای دریافت شده از سوی مخاطبان ال جی گرفته شده است. بسیاری از کاربران با رزولوشن پایین دوربین عریض گوشی های ال جی V20 و G5 مشکل داشتند و کیفیت مورد نظر آن‌ها را ارائه نمی‌کرد.

بررسی اولیه دوربین ال جی جی 6

با ال جی جی 6، اینک هر دو دوربین اصلی می‌توانند بدون هرگونه از دست دادن کیفیتی به ثبت تصاویر بپردازند. سخت است بخواهیم در مورد تفاوت کیفیت این دو لنز در فیلم‌برداری و عکاسی را تشخیص دهیم، اما نتیجه نهایی کاملا راضی‌کننده و کاربرپسند است. یکی از این لنزها قادر به ثبت تصاویری با عمق دید 125 درجه‌ای است و دیگری می‌تواند تصاویری 71 درجی را به ثبت برساند. گشادگی لنز واید دوربین ال جی جی 6 در حدود f/2.4 بوده و گشادگی لنز اصلی آن نیز f/1.8 است که می‌تواند به تهیه تصاویری با افکت بوکه کمک شایانی کند. هر دو لنز دارای اندازه 1.12 میکرون پیکسل هستند که هم اندازه با دوربین 5 مگاپیکسلی 100 درجه‌ای سلفی در قسمت جلویی این گوشی است.

رابط کاربری به‌روز شده

تغییر نسبت ابعاد گوشی به 18:9 چالش جدیدی را برای ال جی به وجود آورد، اما آن‌ها رابط کاربری نرم افزار دوربین را تغییر دادند تا نه تنها مشکلی وجود نداشته باشد، بلکه آن جذاب‌تر از گذشته شود.

بررسی اولیه دوربین ال جی جی 6

اینک تمامی تصاویر گرفته شده به صورت گالری یا تک عکس در قسمت چپ اپلیکیشن دوربین قابل مشاهده هستند که البته می‌توانید با کشیدن آن به سمت بالا و پایین، عکس‌های بیشتری را نیز مشاهده کنید. این قابلیت لذت‌بخشی است که شما بتوانید در کمترین زمان ممکن به عکس‌های گالری گوشیتان دسترسی پیدا کنید.

علاوه بر این قابلیت، تغییرات زیادی در اپلیکیشن دوربین ال جی جی 6 نسبت به نسل گذشته مشاهده نمی‌شود. حالت‌های مختلف عکاسی در زیرمجموعه گزینه‌ای به نام “Mode” قرار دارند؛ شما می‌توانید با ضربه زدن به آیکون دوربین در سمت چپ بین دوربین‌های پشتی و یا دوربین سلفی جابجا شوید؛ فعال‌سازی HDR کمی مشکل است و باید حتما به بخش تنظیمات گوشی رفته و از آنجا آن را فعال کنید، اما اگر بخواهید می‌توانید حالت خودکار اچ دی آر به نام “Auto HDR” را فعال کنید تا خود گوشی برای استفاده از آن تصمیم بگیرد.

قابلیت‌های جدید دوربین 18:9 ال جی

بدون تعارف، نمایشگر 18:9 ال جی جی 6 باعث شده تا قابلیت‌های جذابی به دوربین این گوشی اضافه شود، به خصوص زمانی که شما می‌توانید دو تصویر مربعی عالی در کنار یکدیگر داشته باشید. در این جا 4 حالت عکاسی جدید وجود دارد که برای لذت بردن هرچه بیشتر از عکاسی همراه با نسبت ابعاد جدید ال جی توسعه پیدا کرده است.

بررسی اولیه دوربین ال جی جی 6

  • Snap Shot – گرفتن یک عکس و تماشای آن در سمت راست
  • Match Shot – گرفتن دو عکس و قرار دادن آن‌ها در کنار هم
  • Grid Shot – گرفتن چهار عکس و قرار دادن آن‌ها کنار هم به شکل یک مربع کامل
  • Guide Shot – گرفتن یک عکس مطابق ترکیب بندی عکسی دیگر

Snap Shot

این حالت برای کسانی توسعه پیدا کرده است که می‌خواهند یک عکس را گرفته و فورا عکس دیگری را در حالی که پیش‌نمایشی از عکس قبلی قابل مشاهده است به طور همزمان بگیرند.

Match Shot

حالت Match Shot نیز یکی دیگر از حالت‌های جذاب دوربین ال جی جی 6 است که کمی با خلاقیت آمیخته است.

شما می‌توانید دو عکس را گرفته و در زیر یک دیگر قرار دهید. آن چیزی که قابلیت فوق را جذاب می‌کند، توانایی کاربران در اضافه کردن یک عکس از گالری گوشی به یکی از دو عکس است و یا استفاده به صورت همزمان از دو دوربین عقب و سلفی است. این قابلیت جذاب وقتی به درد شما می‌خورد که مشغول تماشای یک مسابقه فوتبال هستید و میخواهید به صورت همزمان ری اکشن چهره خودتان را نیز از دیدن آن ضبط کنید. دوربین جلو در قسمت بالایی صفحه قرار می‌گیرد و شما می‌توانید حتی در قسمت پایین از دوربین عریض ال جی جی 6 نیز استفاده کنید.

Grid Shot

اخیرا تصاویر کلاژ برای استفاده در اینستاگرام محبوبیت بالایی پیدا کرده‌اند و اپلیکیشن‌های زیادی برای ساخت اینگونه تصاویر جذاب پدید آمده‌اند. حالا اپلیکیشن دوربین ال جی جی 6 حالت عکاسی جذابی به نام Grid Shot را به کاربران خود ارائه می‌کند تا تهیه اینگونه تصاویر را سهولت ببخشد. اگر نمی‌دانید تصاویر کلاژ چیست، باید بگوییم که این تصاویر متشکل از مجموعه‌ای تصاویر کنار هم قرار گرفته هستند. این اپلیکیشن به شما اجازه تهیه 4 عکس و قرار دادن آن‌ها کنار یکدیگر به شکل یک مربع را می‌دهد.

Guid Shot

حالت عکاسی Guid Shot یکی از منحصر به فردترین قابلیت‌های دوربین ال جی جی 6 است که ما پیشتر آن را در هیچ گوشی ندیده‌ایم. این قابلیت مختص بلاگرهای غذایی طراحی شده است. برای اینکه شما اطمینان پیدا کنید چندین عکس را در حالتی مشابه تهیه می‌کنید، این قابلیت به شما اجازه می‌دهد یک عکس را از گالری گوشی خود انتخاب کنید، سپس آن به صورت نیمه محو به نمایش درمی‌آید تا شما بتوانید عکس جدیدتان را نیز از همان زاویه و با همان ترکیبات تهیه کنید. بدون شک اگر شما یک بلاگر غذایی باشید و بخواهید از ظرف غذای تهیه کرده خود عکس بگیرید، این ویژگی فوق‌العاده سودمند خواهد بود. علاوه بر این، قابلیت Guid Shod به کاربران اجازه‌ی گرفتن چند عکس پشت سر هم و سپس تبدیل آن‌ها به یک فایل GIF را می‌دهد.

تصاویر گرفته شده با G6

اما شاید برای شما هم جذاب باشد نگاهی به عکس‌های گرفته شده توسط دوربین های این گوشی هوشمند کره‌ای بیاندازید. در زیر می‌توانید این مجموعه تصاویر را مشاهده کنید.

نتیجه‌گیری

دوربین دوگانه پشتی ال جی جی 6 جدید نیست، اما ال جی با استفاده از دو لنز جدید همراه با رزولوشنی یکسان آن را بهبود بخشیده است. علاوه بر این نرم افزار دوربین ال جی جی 6 نیز با توجه به نسبت ابعاد جدید این گوشی اینک به‌روز شده و قابلیت‌های جدیدی را به کاربران خود ارائه می‌کند که می‌تواند از جذابیت خاصی برخوردار باشد.

فروشگاه جانبی، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه MWC 2017. خرید انواع لوازم جانبی LG و همچنین لوازم جانبی LG G6 با بهترین قیمت و انواع لوازم جانبی V20 از بهترین برند های جهان عرضه شده در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. والا چی بگم من الان سومین روز خریدم.باطریش خوبه اثر انگشتش خوب ولی واقعا بخاطر کیفیت بد عکسش میخوام بفروشمش.اگه با اس 8 کنار هم بگیرید و کار کنید اون وقت متوجه میشین و مثل من باعث نمیشید گول این حرف ها وا تبلیغات سایت ها رو بخورید.فقط عکس بگیرید بعد کافیه یکم عکس رو زوم کنید اون وقت میبینید که چقدر کیفیت اشغالی داره.خلاصه من که پشیمونم.

  2. گوشی های سامسونگ هم عالیه
    ولی همش با تقلب کردن معروف شد
    مثلا اثر انگشت ماله ایفونه وطراحیش هم مثل آیففونه
    ضد آب بودنش مثل سونیه

  3. دو دوربین 13 مگاپیکسلی نه 3 مگا پیکسلی
    لطفا اصلاح کنید

  4. رنگا طبیعیتر،اما دوربینش خارق العاده نیست،
    و خدایش مقایسه دوربین جی6 با xzp احمقانست
    دوربین xzp بسیار سرتره
    من نمونه عکس گرفته شده با xzp رو دان و بررسی کردم اکثرا از ایزو 100یا 200استفاده شده
    که قبلا اکثرا از 8000استفاده میکرد
    و درکل مشکل لرزشگیر آپتیکال با اضافه کردن dram حل شده