جاسوسی سیا

جاسوسی سیا از گوشی های اندروید و آیفون؛ افشاگری بی‌سابقه ویکی لیکس علیه CIA

سایت ویکی لیکس در بزرگ‌ترین افشاگری خود، بیش از 8 هزار سند محرمانه از آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) را منتشر کرد. این اسناد منتشر شده بیان‌گر جاسوسی سیا از گوشی های اندروید و آیفون کاربران از طریق آلوده کردن آن‌ها به بدافزارها است. همچنین ویکی لیکس افشا کرد که سازمان CIA به صورت مخفیانه دوربین و میکروفون تجهیزات الکترونیکی را فعال می‌کند و علاوه بر آن، نرم افزارهای پیام رسان مانند واتس اپ و تلگرام نیز در معرض جاسوسی قرار دارند.

امروز سایت ویکی لیکس 8 هزار و 761 سند آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا را منتشر کرد که ابعاد تازه‌ای از روش‌های جاسوسی سیا را روشن می‌کرد. این اسناد با کد Year Zero منتشر شده و اولین سری از یک مجموعه بزرگ با کد «والت 7» است. ویکی لیکس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «سال صفر»، جزئیاتی را در مورد برنامه جاسوسی سیا از گوشی های اندرویدی و آیفون و هک کردن مخفیانه در سراسر جهان فاش می‌کند. نفوذ به محصولات گوشی های اپل، گوشی های اندرویدی گوگل، ویندوز مایکروسافت و تلویزیون های سامسونگ و تبدیل آن‌ها به ابزاری برای شنود و کنترل افراد از جمله فعالیت‌های جاسوسی سیا است.

جاسوسی سیا

ویکی لیکس در روز سه شنبه در یک پیام توییتری اعلام کرد که این اسناد از شبکه‌ای درون مرکز اطلاعات سایبری CIA در لانگلی ایالت ویرجینیا به دست آمده است. سازمان سیا از سال 2001 یک واحد هکری را در رقابت با آژانس امنیت ملی آمریکا راه‌اندازی کرد. بر اساس آماری که در سال 2016 منتشر شد، این واحد بیش از 5 هزار عضو دارد و بیش از هزار سامانه جاسوسی، تروجان، ویروس و سایر بدافزارهای مخرب را تولید کرده است. این اسناد زمانی به دست آمد که سازمان CIA کنترل خود را بر روی برخی از ابزارها، ویروس‌ها، تروجان‌ها و بدافزارهای طراحی شده برای جاسوسی از دست داد و این کدها به دست چند مقام اطلاعاتی سابق افتاد.

شنود مکالمات از طریق تلویزیون های هوشمند سامسونگ

یکی از ابزارها با مشارکت MI5 انگلستان ساخته شده بود که با نفوذ به تلویزیون های هوشمند سامسونگ، این دستگاه‌ها را به یک وسیله شنود تبدیل می‌کرد. در این حالت، حتی در صورت خاموش بودن تلویزیون نیز تمامی مکالمات داخل اتاق ضبط و از طریق اینترنت به سرور مخفی سیا ارسال می‌شد.

کنترل سامانه ناوبری خودروها

سازمان جاسوسی آمریکا از ماه اکتبر 2014 برای آلوده کردن سامانه‌های کنترل خودروها و کامیون‌های مدرن تلاش می‌کرد. گفته شده که هدف سیا از این کار، به دست گرفتن کنترل خودرو و نابودی سرنشینان با یک تصادف ساختگی بوده است.

کنترل کاربران از طریق نفوذ به سیستم عامل‌ رایانه‌ها

یکی دیگر از روش‌های جاسوسی سیا نفود به سیستم عامل رایانه‌ها و کنترل کاربران از طریق آلوده کردن آن با بدافزارهاست. این بدافزارها به وسیله نرم افزارهای ضبط شده بر روی سی دی، دی وی دی یا یو اس بی، سیستم عامل را آلوده کرده و تحت کنترل می‌گیرند. این حملات بدافزاری بر روی سیستم عامل ویندوز، مک او اس 10، سولاریس و لینوکس انجام شده است.

جاسوسی سیا

هک کردن گوشی های هوشمند تلفن همراه

طبق اسناد منتشر شده، چندین حمله برای هک کردن از راه دور و کنترل تلفن های هوشمند مراکز شناخته شده توسط واحد دستگاه‌های تلفن همراه سیا صورت گرفته است. تلفن‌هایی که با بدافزارهای سیا آلوده می‌شدند، موقعیت مکانی کاربر، ارتباطات صوتی و متنی آن‌ها را برای CIA ارسال می‌کردند و حتی دوربین‌ها و میکروفون‌های آن‌ها نیز فعال می‌شد.

واتس اپ و تلگرام در معرض جاسوسی سیا

ویکی لیکس همچنین افشا کرد که برنامه‌های واتس اپ، تلگرام، سیگنال، ویبو، کانفاید و کلاکمن نیز در معرض جاسوسی سیا قرار دارند و این سازمان می‌تواند از طریق هک کردن گوشی های هوشمند، اطلاعات صوتی و متنی آن‌ها را به راحتی جمع‌آوری کند.

کنسولگری آمریکا در فرانکفورت به پایگاه مخفی جاسوسی سیا تبدیل شده است

ویکی لیکس در گزارش خود مدعی شده است که سیا علاوه بر مرکز ویرجینیا، کنسولگری آمریکا در فرانکفورت آلمان را نیز به پایگاه مخفی خود تبدیل کرده و برای فعالیت‌های سایبری در اروپا، خاورمیانه و آفریقا از آن استفاده می‌کند. هکرهای این سازمان، گذرنامه‌های دیپلماتیک دارند و در پوشش وزارت خارجه آمریکا بدون آن که تحت کنترل‌های مرزی قرار بگیرند به 25 کشور اروپایی عضو منطقه شنگن از جمله فرانسه، ایتالیا و سوییس رفت و آمد می‌کنند.

یکی دیگر از روش‌های حملات الکترونیکی سیا، نفوذ به صورت فیزیکی است؛ به این صورت که افسر سیا یا عامل اطلاعاتی وارد محل هدف شده و دستگاه USB حاوی بدافزار را به رایانه موجود متصل می‌کند و ویروس‌ها را انتقال می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام ببخشید پس اون وقت کلمه ای تحت عنوان حریم خصوصی رو باید کجا ی این قضیه قراربدیم❤❤ً.