گلکسی S8

آیا لو رفتن مشخصات گلکسی S8 به نفع سامسونگ است؟

آیا تاکنون در هنگام رونمایی از پرچمداران معروف تولیدکنندگان شناخته شده، آنچنان غافلگیر شده‌اید؟ پاسخ بسیاری از علاقه‌مندان حوزه فناوری و تلفن‌‌های هوشمند به این سوال منفی است. عموما تا قبل از رونمایی و معرفی اولیه از هر محصول پرچمدار و یا حتی میان رده‌ای، اطلاعات زیادی از آنها در فضای مجازی لو می‌رود. به عنوان مثال قبل از رونمایی آیفون 7 اپل (Apple iPhone 7) بیشتر ویژگی‌های این محصول مشخص شده بود. اتفاقی که برای پرچم دار جدید سامسونگ نیز در حال رخ دادن است. اما آیا لو رفتن اطلاعات و ویژگی‌های جدید گلکسی S8 سامسونگ به نفع کره‌ای‌هاست؟

همانطور که گفتیم، مشخصات مختلف محصولات شناخته شده شرکت‌های بزرگ از قبیل نام، طراحی، ویژگی‌های جدید و حتی قیمت، عموما قبل از معرفی آنها لو می‌روند. با اینکه تولیدکنندگان معمولا واکنشی به انتشار این شایعات و خبر‌ها نمی‌دهند اما همیشه شاهد به واقعیت پیوستن خیل عظیمی از این اطلاعات لو رفته هستیم. برخی کارشناسان معتقدند لو رفتن این اطلاعات قبل از موعد رونمایی، تلاش‌های سامسونگ یا دیگر تولیدکنندگان را در غافلگیری خریداران بی‌نتیجه می‌گذارد. اما برخی دیگر نیز لو رفتن این اطلاعات را کاملا موافق با سیاست‌های این شرکتها می‌دانند.

اول از همه باید این نکته را در نظر داشته باشیم که انتشار شایعات و گزارشات مکرر، توجه عموم به پرچمدار جدید کره‌ای‌ها – گلکسی S8 – را همچنان در حد بالایی نگه می‌دارد. درست است که میلیون‌ها خریدار هر ساله در انتظار معرفی پرچمداران جدید سامسونگ هستند اما به هر حال تمامی این رندرهای لو رفته، شایعات، گزارشات، تصاویر منتشر شده از وب سایت‌ها، وبلاگ‌ها و کانال‌های یوتیوب – آن هم به صورت روزانه یا هفتگی – شور شوق مردم جهت از راه رسیدن این محصولات جدید را بالا می‌برد.

رقبای اصلی شرکت سامسونگ ماه گذشته از بیشتر پرچمداران اصلی خود در کنگره جهانی موبایل 2017 در شهر بارسلونا رونمایی کردند. اما با این حال کره‌ای‌‌ها هنوز هم عجله‌ای برای این کار ندارند و همین موضوع می‌تواند در کنار انتشار شایعات بیشتر، هیجان مردم برای از راه رسیدن گوشی گلکسی S8 سامسونگ (Samsung Galaxy S8) را بیش از پیش بالا ببرد؛ چرا که حالا کاربران از ویژگی‌های پرچمداران شرکت‌های دیگر آگاه شده‌اند و حالا منتظر پاسخ کره‌ای‌ها با محصولات جدیدشان هستند.

حتی ممکن است برخی خریداران، پیش‌خرید پرچمداران جدید شرکت ال‌جی و هواوی را به عقب بیاندازند تا گوشی گلکسی S8 سامسونگ نیز از راه برسد و بدانند که پول خود را برای کدام یک از این محصولات خرج کنند. هر کاربری همیشه با تعصب خرید نمی‌کند! خریداران مقایسه می‌کنند…

میلیون‌ها خریدار به دور از تعصب، همیشه می‌خواهند پول خود را به بهترین شکل ممکن خرج کرده و بهترین محصول را خریداری کنند؛ از چه برندی؟ هیچ فرقی ندارد! این‌ها همان خریدارانی هستند که قبل از خریداری گوشی خود، پروژه گشت و گذار در کانال‌های یوتیوب و وبلاگ‌های مختلف را آغاز کرده و به خوبی تمامی ابعاد مختلف محصولات را می‌سنجند. بنابراین انتشار این گزارشات و شایعات به سامسونگ کمک می‌کند تا کماکان توجه این دسته از خریداران بازار را به خود جلب نماید.

پرداخت هزینه‌های حدود 700 الی 800 دلاری دلیل کاملا عقلانی برای خریداران است که بخواهند بدون تعصب خاصی محصولات مختلف را مورد بررسی قرار دهند. این اطلاعات جذاب لو رفته از گلکسی اس 8 سامسونگ به خوبی می‌تواند این دسته از خریداران را به خود جلب کنند.

حتی گاهی اوقات این فرضیه پیش می‌آید که انتشار تمامی این گزارشات به اصطلاح لو رفته با اجازه مقامات اصلی شرکت‌ها صورت می‌گیرد و خود تولید‌کنندگان بزرگ همچون اپل و سامسونگ از ایجاد این جو داغ و بحث‌برانگیز قبل از رونمایی پرچمداران خود استقبال می‌کنند؛ اصلا شاید منبع اصلی تمامی این شایعات خود سامسونگ باشد! کاملا مشخص است که میلیون‌ها کاربر سالانه در انتظار گوشی‌های جدید این کمپانی هستند و سابقه نشان می‌دهد همه مردم دوست دارند اطلاعات جدید محصول مورد نظر را قبل از انتشار آن در فضای مجازی مطالعه کنند.

تا رونمایی رسمی سامسونگ از گوشی گلکسی S8 حدود چند هفته باقی مانده است و جریان انتشار اطلاعات مربوط به این محصول در فضای مجازی کماکان ادامه دارد. طی روزهای گذشته تصاویر مختلفی از این پرچمدار جدید در فضای مجازی منتشر شده‌اند و مطمئنا گزاراشات بیشتری تا قبل از مراسم رونمایی کره‌ای‌ها از راه خواهند رسید.

نظر شخصی ما در پاسخ به تیتر این مقاله مثبت است و کره‌ای‌ها به هیچ وجه مشکلی با لو رفتن اطلاعات مربوط به محصولات جدید خود ندارند. شما نیز ما را از نظرات خود مطلع نمایید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*