بهترین مقاصد گردشگری اروپا

راهنمای سفرهای نوروزی، قسمت اول: بهترین مقاصد گردشگری اروپا

چند روزی بیشتر تا آغاز سال نو شمسی باقی نمانده و مسلما افراد بسیاری به دنبال یافتن مکان‌های مناسب با توجه به بودجه و علایق خود برای گذران تعطیلات نوروزی هستند. به همین علت در گجت‌نیوز قصد داریم طی چندین مقاله تحت نام «راهنمای سفرهای نوروزی» بهترین مقاصد گردشگری در نقاط مختلف ایران و جهان را به شما معرفی کنیم. با ما نگاهی داشته باشید به بخش اول بهترین مقاصد گردشگری اروپا برای سفرهای نوروزی.

بهترین مقاصد گردشگری اروپا

هلسینکی، شهری گران قیمت و بسیار زیبا که گشت و گذار در آن بیش از آنچه که تصور کنید خاطره‌انگیز خواهد بود. اگر مسائل مالی چندان برایتان مهم نیست، سفر به پایتخت فلاند را در میان گزینه‌های اول لیستتان قرار دهید.

۱۰- فلاند

شهر پیشنهادی: هلسینکی

فلاند کشوری سردسیر در شمال اروپاست که یکی از مرفه‌ترین و آرام‌ترین مناطق این قاره نیز قلم داد می‌شود. هشتمین کشور وسیع اروپا که با جمعیت ۵.۵ میلیون نفری‌اش از لحاظ جمعیتی در زمره کم تراکم‌ترین کشورهای اروپایی قرار می‌گیرد. ویژگی متمایز شهر هلسینکی بی‌تردید معماری خاص و شب‌های زیبای آن است. این روزها فلاند چند درجه‌ای از کشور ما سردتر بوده و اگر دوست دارید تعطیلات سال نو را با حال و هوایی زمستانی سپری کنید، تردید نداشته باشید که هلسینکی مکان بسیار مناسبی برای برآورده شدن این خواسته شماست. از مکان‌های ممتاز این شهر برای گردشگری می‌توان به موزه ملی فلاند، کانال Ruoholahti و پارک Kaivopuisto اشاره کرد. به شخصه منظره دل‌انگیز غروب‌های بهاری/زمستانی کانال Ruoholahti با هیچ منظره دیگری عوض نخواهم کرد! البته پیش از هر چیز توجه باشید که در حال سفر به یک کشور در ناحیه اسکاندیناوی هستید؛ مردمانی متمول که از کلاس اجتماعی بسیار بالایی برخوردارند پس اگر با کرایه تاکسی‌هایی ۱۰۰ هزار تومانی برای مسافت‌های نه چندان طولانی در شهر مواجه شدید، چندان تعجب نکنید! در نتیجه اگر قصد ندارید خیلی برای سفر نوروزیتان هزینه کنید دور فلاند و جاذبه‌های گردشگری آن خط بکشید!

بهترین مقاصد گردشگری اروپا

استانبول، شهری سراسر زببایی و یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای سفرهای نوروزی است. پایتخت اقتصادی ترکیه خواهر خوانده شهر تبریز ایران نیز به شمار می‌رود.

۹- ترکیه

شهر پیشنهادی: استانبول

استانبول، پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۰ و سومین شهر گردشگر پذیر این قاره است. استانبول در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد که بزرگ‌ترین شهر ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن نیز محسوب می‌شود. یکی از مزیت‌های پایتخت اقتصادی/توریستی ترکیه این است که اگر اندکی توقعتان را کاهش دهید، می‌توانید با صرف هزینه‌ای معقول، تعطیلات نوروزی به یاد ماندنی در استانبول داشته باشید. بی‌تردید مکان‌های لوکس و وسوسه برانگیزی در این شهر خصوصا در ابتدای بهار که آب و هوا معتدل است، وجود دارد اما خوب این نکته را به خاطر داشته باشید که این امکانات لوکس بسیار گران قیمت هستند! از مکان‌های دیدنی استانبول می‌توان به کاخ توپ‌قاپی، مسجد رستم پاشا، ایاصوفیه و بازار ادویه اشاره کرد. اگر به استانبول سفر کردید به هنگام غروب آفتاب تماشای ایاصوفیه را از دست ندهید. یکی از نکات مثبت دیگر ترکیه این است که هزینه وعده‌های غذایی و حمل و نقل در این کشور چندان بالا نیست و با آرامش خاطر بیشتری می‌توانید در استانبول جا به جا شوید و میان هتل‌های مختلف حق انتخاب داشته باشید.

بهترین مقاصد گردشگری اروپا

مسکو شهری که کمتر از آنچه که لایقش است مقصد سفرهای نوروزی بوده است. اگر به دنبال شهری پر جنب و جوش هستید پایتخت روسیه جز انتخاب‌های اصلیتان برای سفرهای نوروزی باشد.

۸- روسیه

شهر پیشنهادی: مسکو

شک نداشته باشید اگر لیستی از شهرهای جهان که کمتر از استحقاقشان مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند تهیه شود، مسکو پایتخت کشور روسیه در رده‌های بالایی این لیست قرار خواهد گرفت. شهری با ۱۱ میلیون و ۵۰۳۳ هزار نفر جمعیت که پرجمعیت‌ترین شهر روسیه و اروپا به شمار می‌رود. جاذبه‌های گردشگری این شهر بسیار زیاد و خوش قیمت هستند. یکی از این مکان‌ها کاخ کرملین بوده که شامل پنج کاخ و چهار کلیسای جامع می‌شود که دور تا دور آن‌ها توسط دیوار و برج‌های کرملین محاصره شده است. بزرگترین بنای مجموعه، کاخ بزرگ کرملین است که دارای 700 اتاق بوده و مربوط به قرن 19 میلادی می‌شود. دیگر مکان سیاحتی زیبای مسکو میدان سرخ است. مکانی که همان جلال و زیبایی بخش وردی آن کافیست تا شما در صورت سفر به مسکو بارها از آن دیدن کنید! بازدید از پارک گورکی که برای احترام به ماکسیم گورکی به این نام خوانده می‌شود نیز مسلما خاطره‌انگیز خواهد بود. فقط این نکات را به خاطر داشته باشید که علارغم هزینه مناسب بخش حمل نقل شهری و مکان‌های تفریحی مسکو، هتل‌ها و رستوران‌های این شهر سردسیر چندان ارزان قیمت نیستند. در نتیجه اگر برای نوروز امسال قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، پیش از هرچیز هتل و مدت زمان اقامتتان را تعیین نمایید.

بهترین مقاصد گردشگری اروپا

بی‌شک رم یکی از بهترین شهرها برای سفرهای نوروزی است.

۷- ایتالیا

شهر پیشنهادی: رم

وقتی اسم ایتالیا و رم می‌آید صحنه‌هایی از بناهای تاریخی، سلحشوران رومی و مکان‌هایی چشم‌نواز و خاص در ذهنمان تداعی می‌شود. پایتخت کشور ایتالیا که در کنار ونیز به دو شهر اروپایی بدل می‌شوند که آرزوی هر گردشگری سفر به این دو نقطه از جهان است. یکی از ویژگی‌های متمایز رم نسبت به بیشتر شهرهای حاضر در این لیست، هزینه حمل و نقل پایین در آن است. برخلاف شهر هلسینکی که ممکن است هزینه‌های جا به جایی درون شهری عامل سفر نکردن شما به فلاند باشد، حمل و نقل عمومی خوش قیمت یکی از مزایای رم است. در مورد غذاها نیز خوب به خاطر داشته باشید که ایتالیا سرزمین غذاهای متنوع و خوشمزه بوده که قیمت‌های بسیار متفاوتی دارند. اگر اندکی اقتصادی عمل کنید با ساکن شدن در حومه شهر و صرف غذا در رستوران‌های متوسط تا حد بسیار زیادی می‌توانید در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید. بی‌تردید واتیکان باید نخستین قسمتی باشد که به بازدید از آن خواهید پرداخت. مکانی شلوغ و زیبا که هرچه از هنر و تاریخی که در آن به چشم می‌خورد گفته شود کم است. همچنین گشت و گذار در ویرانه‌های استیا آنتیکا و معبد/کلیسای پانتئون می‌بایست انتخاب‌های بعدی شما باشند. پانتئون مربوط به بیش از دو هزار سال پیش بوده و معماری خاص آن قادر است نظر هر گردشگری را به خود جلب کند. بازدید از تماشاخانه کولوسئوم، بزرگ‌ترین تماشاخانه رومیان نیز بسیار مفرح و لذت بخش خواهد بود. در نمای داخلی کولوسئوم از بالا سه ردیف طاق‌های گنبدی شکل رو در روی ستون‌ها و سر ستون‌ها قرار گرفته‌اند، در ستون‌های طبقه اول سبک معماری سبک دوریکا، در طبقه دوم سبک ایونیک، و در طبقه سوم سبک قرنتی که نزدیک به سبک کلاسیک یونان بود، به کار رفته‌ است. این بنا به دلیل عبور و مرور آسان جمعیت به داخل و خارج میدان یکی از شاهکارهای مهندسی باستانی محسوب می‌شود. در بالای این سه طبقه اصلی، طبقه زیرشیروانی شامل ستون‌های مستطیل شکل سبک قرنتی قرار دارد، فضای بین ستون‌ها با ۴۰ عدد پنجره کوچک مستطیل شکل پر شده‌ است.

بهترین مقاصد گردشگری اروپا

آمستردام شهری زیبا، آرام و دوست‌داشتنی.

۶- هلند

شهر پیشنهادی: آمستردام

آمستردام پایتخت کشور هلند با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر که اگر آن را شهر کافی‌شاپ‌ها و بارها نیز بخوانیم چندان بی‌راه نگفته‌ایم. شهری که بخش عمده‌ای از جمعیتش را مهاجران کشورهای مختلف تشکیل می‌دهند و به واسطه وسعت کم آن حتی می‌توان با پای پیاده به گشت و گذار در آمستردام پرداخت. آمستردام شهریست با آب و هوای معتدل که در فروردین ماه با هوایی لطیف و دلنواز میزبان گردشگران خواهد بود. متاسفانه هزینه هتل‌ها در این شهر کمی بالا بوده و هتل‌ها و مسافرخانه‌های کم کیفیت‌تر پایتخت هلند نیز چندان مناسب نیستند. در نتیجه پیش از بستن چمدان‌ها برای سفر به آمستردام تکلیفتان را با هزینه و نوع اقامتتان در این شهر مشخص کنید. خوشبختانه لازم نیست هزینه حمل و نقل خاصی برای گردش در آمستردام صرف کنید و از سوی دیگر قیمت غذاها و کافی‌شاپ‌های پایتخت هلند بسیار مناسب است؛ با صرف ۵ تا ۱۰ یورو می‌توانید یک عصرانه دلچسب میل کنید. بازار گل آمستردام احتمالا یکی از مکان‌های اصلی موجود در لیست هر گردشگر خواهد بود. با توجه به اینکه این روزها فصل رویش گل‌های مختلف است حتمی وقت مناسبی را به بازدید از این مکان اختصاص دهید. کاخ آمستردام نیز یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری هلند بوده که با سر زدن به این بنا می‌توانید بیش از پیش با معماری‌های قرن ۱۷ میلادی آن هم از نوع فرانسوی‌اش آشنا شوید. همچنین بازدید از موزه رایکس میوزیوم (موزه امپراطوری) نیز به شما پیشنهاد می‌شود.

بهترین مقاصد گردشگری اروپا

برلین یکی از بهترین مقاصد گردشگری اروپا.

۵- آلمان

شهر پیشنهادی: برلین

برلین پایتخت، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر آلمان محسوب می‌شود که پس از جنگ جهانی دوم به یکی از قطب‌های گردشگری قاره اروپا تبدیل شده است. شرایط آب و هوایی برلین به گونه‌ای است که زمستان‌هایی سرد و تابستان‌های اندکی مرطوب را در این شهر به وجود می‌آورد. به همین علت بهترین زمان برای سفر به پایتخت آلمان مهر ماه و فروردین ماه است. اگر تصمیم گرفتید به این شهر سفر کنید حتمی لباس گرم به همراه داشته باشید. بزرگ‌ترین مزیت برلین نسبت به اکثر شهرهای صاحب نام اروپا قیمت‌ بسیار مناسب هتل‌هایش است. شما با هزینه‌ای معادل ۲۰۰ هزار تومان می‌توانید در یک مکان مناسب خوابی راحت داشته باشید. اما قیمت غذاها در این شهر با اینکه نسبت به بسیاری از دیگر شهرهای توریستی اروپا پایین‌تر بوده، بازهم پیشنهاد ما به شما این است که خیلی دنبال غذاهای خوش مزه نباشید! و سعی کنید طی مدت سفرتان فست‌فودها یا غذاهای سنتی آلمان را تجربه کنید. هزینه حمل نقل خصوصا با وسایل نقیه عمومی بسیار مناسب بوده و شما با خرید یک بلیط ۷ روزه می‌توانید با صرف مبلغ کمتری به مکان‌های مورد نظرتان بروید. یکی از سازه‌های زیبای این شهر برج برلین به ارتفاع ۳۶۸ متر، با کاربری‌های مختلف است که در شب نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. دیگر مکانی که در صورت سفر به برلین می‌بایست از آن دیدن کنید دروازه‌ی براندنبورگ است. این دروازه در قسمت غربی شهر و در تقاطع دو خیابان ابرت و اونتر دن لیندن واقع شده و جالب‌ است بدانید از میان دروازه‌های متعدد برلین در زمان قدیم، تنها دروازه براندنبورگ باقی مانده است. دروازه براندنبورگ، درب ورودی عظیم‌الجثه خیابان معروف اونتر دن لیندن بوده که به قصر شهری پادشاهی پروس ختم می‌شود. همچنین بازدید از موزه آلمان و تماشای اشیا تاریخی حاضر در آن بسیار لذت‌بخش است.

بهترین مقاصد گردشگری اروپا

ونیز یکی از آن شهرهای خاص جهان است که باید از آن دیدن کرد! هزینه یک شب اقامت در شهر و مرکز آن بالاست و پیشنهاد ما به شما این است که برای اقامت به هتل‌هایی مراجعه کنید که چند کیلومتری از مکان‌های دیدنی دورتر هستند.

۴- ایتالیا

شهر پیشنهادی: ونیز

ونیز، جزیره‌یست خوش آب و هوا در شمال ایتالیا که به واسطه شرایط جغرافیایی خاصش به یکی از بهترین مقاصد گردشگری اروپا بدل شده است. شهر ونیز به خاطر شکل عجیب و همچنین تعدد آثار تاریخی، هنری و معماری در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته که همین امر موجب شده سالانه میلیون‌ها نفر از سر تا سر جهان برای دیدن این شهر زیبا به ایتالیا سفر کنند. آب و هوای ونیز چندان قابل پیش‌بینی نیست اما حداقل می‌توان این اطمینان را داد که در فروردین ماه هوا لطیف و مطبوع باشد و یحتمل شاهد بارش باران نیز باشیم. یکی از معایب سفر به ونیز این بوده که هزینه یک شب اقامت در شهر و مرکز آن بالاست و پیشنهاد ما به شما این است که برای اقامت به هتل‌هایی مراجعه کنید که چند کیلومتری از مکان‌های دیدنی دورتر هستند. اما قیمت هتل‌ها هرچه که باشد در مقابل مبالغ کرایه قایق‌ها هیچ است! شما تنها برای رفتن از فرودگاه به اسکله ونیز باید چیزی در حدود ۱۵۰ هزار تومان هزینه تاکسی آبی پرداخت کنید! در نتیجه بهتر است با پای پیاده در شهر گشت و گذار کنید و به دنبال غذاهای ارزان قیمت باشید. از مکان‌های گردشگری ونیز می‌توان به قصر دوک اشاره کرد. این قصر یکی از نشانه‌های مهم شهری ونیز و شمال ایتالیا محسوب می‌شود. قصر دوک یا Doge’s Palace محل سکونت دوک ونیز، بالاترین مقام جمهوری ونیز بوده که در سال ۱۹۳۵ میلادی به موزه تبدیل شده است. اگر به ونیز سفر کردید بازدید از کافه فلورین که اتمسفر شگرف آن بی‌تردید شما را مجذوب خواهید کرد را از یاد نبردید. میدان سنت مارکز و قایقرانی در شهر نیز از دیگر جذابه‌های گردشگری این بخش از ایتالیا محسوب می‌شوند.

بهترین مقاصد گردشگری اروپا

بی‌شک اگر پاریس را زیباترین شهر برای گذران تعطیلات نوروزی انتخاب نکنیم، پایتخت فرانسه یکی از بهترین مقاصد گردشگری اروپا در فصل بهار است.

۳- فرانسه

شهر پیشنهادی: پاریس

پاریس را می‌توان شهر مد، آزادی و هنر دانست. اگر علاقه خاصی به مدهای غربی و یک حال و هوای هنری دارید، تمامی گزینه‌های پیشنهادی این لیست را کنار بگذارید و یک راست بلیط پاریس را رزرو کنید! اما بهتر است قبل از این کار به نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود، توجه نمایید. قیمت هاستل‌ها در پاریس اصلا ارزان نیست و برای یک شب اقامت در یک اتاق دو نفره باید چیزی معادل ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان هزینه کنید! پیشنهاد گجت‌نیوز به شما این است که اگر نوروز امسال پاریس را از میان بهترین مقاصد گردشگری اروپا مناسب‌تر ارزیابی کردید، طی مدت حضورتان در این شهر هتل‌های دو یا سه ستاره را برای اسکان برگزینید و هرگز به سراغ مکان‌های بهتر نروید. برای صرف ناهار و شام نیز مطلقا به نقاط شلوغ شهر نروید، زیرا در آن صورت باید چندین یورو بیشتر پرداخت کنید. در نتیجه بهتر است به سراغ رستوران‌های حومه شهر بروید و یا خودتان آشپزی کنید. از مکان‌های توریستی پاریس که می‌بایست از آن‌ها دیدن کنید می‌توان موزه لوور که در مرکز شهر واقع شده‌است را نام برد. موزه لوور از سال ۱۷۹۳ میلادی تا امروز به عنوان «موزه عمومی» فعال بوده‌ و تمرکز آن روی هنر، تاریخ بشر و فرهنگ است و آثار بسیاری در این زمینه‌ها در این موزه جای گرفته‌اند که از آن جمله می‌توان به لوح حمورابی، تابلوی بانوی صخره‌ها و تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی اشاره کرد. پس از موزه لوور می‌رسیم به برج ایفل. مگر می‌شود اسمی از فرانسه و پاریس آورده شود و پس از آن تصویری از این سازه عظیم در ذهن مخاطب نقش نبندد؟ برج ایفل یکی از دیدنی‌های پایتخت فرانسه محسوب می‌شود که حتی دیدن عکس‌های آن دل‌انگیز است چه برسد به تماشای ایفل از نزدیک! بازدید و گشت و گذار در کاخ شایو و باغ باغ لوکزامبورگ نیز هیچ‌گاه از خاطر گردشگران پاک نخواهد شد.

بهترین مقاصد گردشگری اروپا

بارسلون پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر بخش خودمختار کاتالونیا محسوب می‌شود و پس از مادرید پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیا و مهم‌ترین بندر این کشور است.

۲- اسپانیا

شهر پیشنهادی: بارسلون

بارسلون شهریست با انواع کلیساها، موزه‌ها، بناهای رنگارنگ و رستوران‌های سنتی و مدرنی که نظر هر فردی را به خود جلب می‌کنند. این شهر پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر بخش خودمختار کاتالونیا محسوب می‌شود و پس از مادرید پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیا و مهم‌ترین بندر این کشور است. جدای از اهمیت بخش توریستی بارسلون که آن را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری اروپا تبدیل کرده، این شهر اهمیت بالایی در بخش‌های اقتصادی، هنری و سیاسی اسپانیا نیز دارد. هزینه هتل‌ها در بارسلون کمی بالاست و پیشنهاد ما به شما این است که به هاستل‌ها بروید، زیرا در این شهر هاستل‌های باکیفیت و مقرون به‌صرفه بسیاری وجود دارد. هزینه غذا و رستوران‌ها در پایتخت هنری اسپانیا چندان بالا نیست و با صرف ۱۵۰ هزار تومان می‌توانید یک غذای خوشمزه در یک رستوران شیک میل کنید. خوشبختانه هزینه حمل و نقل درون شهری در اسپانیا چندان بالا نبوده و با حدودا ۱۰ تا ۱۵ یورو می‌توانید اکثر مسیرهای خود را با مترو یا اتوبوس طی کنید. از مکان‌هایی که در صورت سفر به بارسلون می‌بایست از آن‌ها دیدن کنید می‌توان به موزه تاریخ بارسلون، فواره‌ی گادی و آکواریوم بزرگ این شهر اشاره کرد. فواره گادی در پارک Parc de la Ciutadella قرار دارد و در حقیقت نمادی برای گرامیداشت نپتون، خدای آب و دریا در اساطیر روم باستان است. همچنین در شب‌ها و خصوصا در فروردین ماه که بار گردشگری خاصی بر روی شهر نیست، بد نیست سری به سواحل زیبای بارسلون بزنید.

بهترین مقاصد گردشگری اروپا

پایتخت انگلستان نه تنها یکی از بهترین مقاصد گردشگری اروپا به شمار می‌رود، بلکه جز ۵ شهر رویایی جهان برای زندگی و مسافرت نیز دسته‌بندی می‌شود.

۱- انگلستان

شهر پیشنهادی: لندن

می‌رسیم به لندن، پیشنهاد نخست گجت‌نیوز از میان بهترین مقاصد گردشگری اروپا برای گذران تعطیلات نورزوی. لندن پایتخت انگلستان و پادشاهى متحد بریتانیا است. این شهر بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در بریتانیا و بزرگترین ناحیه شهری از نظر مساحت در اروپا محسوب می‌شود. پیش از سفر به لندن خیلی خوب می‌بایست میزان بودجه خود را مشخص کنید، زیرا در عرض چند ساعت ممکن است تمامی پول‌هایتان خرج شود! البته اگر کمی وقت بگذارید و به نقاط مختلف شهر سر بزنید هنوز هم موارد ارزان و مناسب بسیاری در پایتخت انگلستان پیدا می‌شود. نکته‌ای که لندن را از سایر انتخاب‌های ما به عنوان بهترین مقاصد گردشگری اروپا متمایز می‌کند وضعیت هتل‌های این شهر است. اگر قصد دارید حسابی خرج کنید و به هتل‌های چند ستاره بروید باید به شما بگوییم ساعات رویایی را در این مکان‌ها تجربه خواهید کرد، اما اگر قصد دارید با صرف هزینه‌ای اندک در یک هتل مناسب و ارزان ساکن شوید باید بدانید چنین موردی بسیار کم پیدا می‌شود. زیرا برای یک شب اقامت در یک هتل سه ستاره در لندن می‌بایست چیزی در حدود یک میلیون تومان پرداخت کنید! در نتیجه پیشنهاد ما به شما ساکن شدن در هاستل‌های حومه شهر است که با کمی وقت گذاشتن می‌توانید موارد خوش قیمت و مناسبی پیدا کنید. قیمت غذا و خوراکی‌ها نیز در لندن بسیار بالاست. شما برای سه وعده غذایی اصلی در روز حداقل می‌بایست ۳۵ تا ۴۰ پوند خرج کنید که همین امر باعث می‌شود گردشگرانی که بودجه محدودی دارند اغلب با تهیه مواد غذایی مورد نیاز خودشان آشپزی کنند. هزینه حمل و نقل درون شهری لندن برخلاف موارد قبلی آنچنان بالا نیست و اگر اتوبوس‌ها انتخاب اصلی شما برای جا به جایی در شهر باشند، می‌توانید در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید. از مکان‌های زیبای لندن که در صورت سفر به این شهر می‌بایست از آن‌ها دیدن کنید می‌توان به تاور بریج به معنای پل برج، پارک هاید، موزه ملی بریتانیا و کلیسای سنت مارگریت، وست‌میسنتر اشاره کرد. پل برج نام یکی از مشهورترین سازه‌ها و پل‌های لندن است که بر روی رود تیمز ساخته شده است. این پل که کار ساختش در ۱۸۸۶ آغاز و در ۱۸۹۴ به پایان رسید در نزدیکی پل و برج لندن قرار دارد. برج‌های این پل دارای معماری گوتیک بوده و بخشی از مسیر جاده‌روی آن را می‌توان در مواقع لزوم بالا کشید تا کشتی‌های بزرگ بتوانند به‌راحتی از زیر آن عبور نمایند. در موزه ملی بریتانیا نیز می‌توانید تاریخ را ورق بزنید و موارد جالب بسیاری را در این موزه شاهد باشید. همچنین بازدید کاخ وست‌مینستر خصوصا در شب خالی از لطف نیست.

به پایان نخستین بخش از بهترین مقاصد گردشگری اروپا و جهان از نظر گجت‌نیوز برای گذران یک نوروز به یادماندنی رسیدیم. با ما در بخش‌های بعدی سری مقالات «راهنمای سفرهای نوروزی» همراه باشید. لازم به ذکر است که این شهرها پیشنهاد گجت‌نیوز بوده و بی‌تردید مکان‌های مناسب دیگری نیز برای مسافرت در ایام نوزور وجود دارند. مقاصد گردشگری پیشنهادی شما کجاست؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. گجت نیوز عزیز . مردم تو نون شب موندن . شما حرف از سفر اروپا میزنی ؟؟ این سفرها مال اوناس که یکسال ملت رو چپاول کردن و حق مردم رو خوردن و الان میرن اروپا یه آبم روش میخورن . بشوره ببره . میدونم تایید نمیکنین . ولی حرف دلم بود .

    • سلام میثم جان

      راستش بعضی از شهرهای اروپایی اونقدر هم گران قیمت نیستند و برای بخشی از مردم سفر به اونا از نظر هزینه‌ای خیلی دشوار نیست. جامعه هدف این مطلب هم اون دست از افراد هست و ما در مقاله‌های بعدی این بخش به شهرهای داخل ایران و سایر شهرهای جهان پرداختیم.

      ممنون از نظرت.

  2. دوست عزیز مطالب سایت شما بیشتر مواقع فقط خودباختگی و القا میکنه
    بجای اینکارا مناطق دیدنی کشور و معرفی کنید.بجاش نقشه و نرمافزارهای مسافرتی معرفی کنید.
    مطمئن باشید ترویج ایران گردی همین ک مردم از ی استان برن ی استان دیگه خیلی رو زندگی اقتصادی مردم تاثیر داره.
    من این همه اومدم تو این سایت شما ی بار از دست اور های شرکت جی ال ایکس نگفتین.
    ؟؟؟؟
    ایرانی بودن بی کلاسی نیست امیدوارم بهش برسی

    • سلام عزیز

      راستش شما خیلی کم لطفی کردید! باید عرض کنم خدمتتون این سری مقالات در چهار بخش تهیه شده که بخش سوم اون مربوط به ایران‌گردی میشه. به زودی مقاله ایران و سایر قاره‌ها هم روی سایت میره.

      موفق و پیروز باشید.