فصل پنجم سریال فرار از زندان

هرآنچه که باید در مورد فصل پنجم سریال فرار از زندان بدانید

شش سال قبل را نمی‌توان فراموش کرد؛ زمانی که همه از فرار از زندان حرف می‌زدند. در سال 2010 و پس از پایان غم‌انگیز این سریال، مرگ مایکل و اتفاقاتی که در قسمت‌های پایانی افتاد همه را شوکه کرده بود.  اما این پایان غیرمنتظره و دراماتیک هرگز از محبوبیت و زیبایی سریال Prison Break کم نکرد. حالا نیز سازندگان این مجموعه قصد دارند با فصل پنجم سریال فرار از زندان دوباره یاد و خاطره آن روزها را زنده کنند.

پس از مرگ مایکل در قسمت آخر سریال – The Final Break – کورسوی امید همه طرفداران برای فصل پنجم سریال فرار از زندان نابود شد. حتی میلر – بازیگر شخصیت مایکل اسکوفیلد – نیز بازگشت سریال با فصلی دیگر را بعید می‌دانست:

به نظرم هرآنچه که باید را گفتیم. چیزی که کمتر در تلوزیون وجود دارد – رسیدن به یک انتها و ما به این انتها رسیدیم – ونتورت میلر ، 2010

با توجه به مرگ محبوب‌ترین شخصیت سریال در قسمت آخر فصل چهارم، حرف‌های ونتورت در سال 2010 کاملا منطقی به نظر می‌رسید.

اما پنج سال بعد ونتورت میلر (مایکل) دوباره با زوج هنری اصلی خود دومینیک پرسل (لینکین) در سریال فلش (The Flash) بازی کرد. همین دیده شدن این دو شخصیت در کنار هم کافی بود تا حرف و حدیث‌ها پیرامون فصل پنجم سریال فرار از زندان آغاز شود. پرسل در اینباره می‌گوید:

به نظر من استودیو همیشه نیم‌نگاهی به ادامه سریال Prison Break داشت اما مخالفت‌های ونتورت تا حدی مانع از روی دادن این مهم میشد.

موافقت اولیه ونتورت میلر کافی بود تا همه چیز دست به دست هم دهد و موافقت پرسل هم بدست آید. در ادامه رسانه Fox در انتشار اطلاعیه رسمی پیرامون این موضوع ذره‌ای صبر نکرد. در ماه آگوست این شبکه از سفارش 10 قسمت برای فصل پنجم سریال فرار از زندان خبر داد – که چندی بعد این عدد به 9 تغییر کرد. پاول اسکورینگ – نویسنده اصلی این سریال در این زمینه می‌گوید:

من نقشه راهی برای 10 قسمت جدید فرار از زندان را نوشته‌ام، اما پس از جلسات مختلف به این نتیجه رسیدیم که وقت کافی نداریم و دو قسمت را در یک قسمت گنجاندیم.

دلیل اصلی این کمبود وقت، عدم دسترسی کامل به بازیگران سریال بود، به هر حال اکثر بازیگران این سریال محبوب بسیار پر کار هستند و سریال‌های دیگری در دست ساخت دارند.

زمان پخش: فصل پنجم سریال فرار از زندان چه زمانی بر روی آنتن خواهد رفت؟

تاریخ فیلمبرداری سریال برای بهار سال 2016 میلادی تعیین شده بود؛ زمانی که میلر و پرسل سکانس‌های خود در فصل اول سریال Legends of Tomorrow را بازی کردند – سریالی که از همان فلش شاخه گرفته و این دو بازیگر نیز در آن حضور دارند.

اما فصل پنجم سریال فرار از زندان در شبکه Fox در ایالات متحده آمریکا پخش می‌شود. زمان پخش؟ سه‌شنبه چهارم آوریل سال 2017 (سه شنبه , 15 فروردین 1396) به عنوان بخشی از برنامه میان فصلی شبکه فاکس. بنابراین حدود بیست روز تا پخش اولین قسمت از سریال فاصله داریم!

بازیگران سریال: کدام یک از شخصیت‌ها برمی‌گردند؟

میلر و پرسل – مایکل اسکوفیلد و برادر بزرگترش لینکن باروز – اولین شخصیت‌هایی بودند که به صورت 100 درصد حضور آنها در فصل پنجم سریال فرار از زندان تایید شده بود. پرسل که در ماه می 2016 در یکی از سکانس‌ها صدمه دیده بود، خوشبختانه مشکلی برای ادامه کار نداشت و این جراحت به داخل سریال نیز کشیده شد.

سارا واین کالیز – معشوقه مایکل اسکوفیلد در سریال (سارا تانکردی) – نیز در جولای 2015 از پیشنهاد رسمی سازندگان جهت حضور در سریال خبر داد. شش ماه بعد سارا در مصاحبه‌ای عنوان کرد که هنوز در حال مذاکره با سازندگان بوده، اما تعهد او به سریال آمریکایی Colony کمی مشکل‌ساز شده است.

پس از بسیاری حرف و حدیث، او نیز بالاخره در مارس 2016 قرارداد رسمی خود را برای حضور در سریال امضا کرد تا از به هم رسیدن زوج جذاب مایکل / سارا در فصل پنجم مطمئن شویم.

بازگشت آماری نولاسکو – شخصیت محبوب هواداران به عنوان دوست صمیمی و مهربان مایکل ( فرناندو سوکره) – اولین بار در پست اینستاگرامی پرسل تایید شد. وی تصویری از خود با این بازیگر را در اینستاگرام با هشتگ به زودی قرار داد – این پست چندی بعد از این شبکه اجتماعی پاک شد.

فرار از زندان

نولاسکو چندی بعد در یک پست اینستاگرامی حضورش در فصل پنجم سریال را تایید کرد. اما از همه این‌ها بگذریم، فرار از زندان بدون شخصیت منفورش یعنی تی بگ (Theodore Bagwell) ارزش آنچنانی ندارد. بنابراین تایید شدن نام این بازیگر برای فصل پنجم آنچنان دور از انتظار نبود.

فرار از زندان

از پائول سکورینگ خواستم: امکان دارد چیز جدیدی بنویسیم؟ کاری کنیم که با سریال 6 سال قبل متفاوت باشد؟

در این شش سال چه به سر تدی آمده است، هنگامی که در زندان بود؟ امکانش هست این فرد تغییر کند؟ چگونه می‌تواند تغییر کند و تا چه حد؟

ایده‌های زیادی به ذهنم رسید که با پائول در موردش بحث کردیم و او به خوبی از آن‌ها استفاده کرده است.

فرار از زندان

یکی دیگر از شخصیت‌های تاثیرگذار سریال پائول ادلستین – آقای کلرمن، مامور نترس و جدی – که آخر سریال به قهرمانان آن کمک کرد نیز برای فصل پنجم قرارداد امضا کرده و در آن حضور دارد. اما کلرمن حالا طرف چه کسی است؟

اما شاید عدم حضور یکی از شخصیت‌های اصلی سریال در فصل جدید شما را هم همچون ما متعجب کند؛ الکساندر ماهون (ویلیام فیچنر) جایی در فصل پنجم فرار از زندان ندارد! نویسنده در این باره می‌گوید، نمی‌خواستم وضعیتی باشد که همه بازیگران به یک‌باره برگردند و در فیلم‌نامه من جایی برای ماهون نبود.

فرار از زندان

در کنار شخصیت‌های قدیمی، کارکترهای جدیدی هم در فصل پنجم معرفی خواهند شد که هنوز اطلاعات زیادی از آنها نداریم و باید منتظر غافلگیری سازندگان سریال باشیم.

فرار از زندان

فیلم‌نامه فصل پنجم: ماجرا از چه قرار است؟

در ژانویه سال 2015، یکی از مسئولان شبکه تلویزیونی فاکس – گری نیومن – اعلام کرد با اینکه هنوز اخبار موثقی در مورد بازگشت سریال وجود ندارد، اما تصمیم به تولید و پخش فصل پنجم این سریال محبوب را در عرض یک چشم به هم زدن خواهد گرفت.

فرار از زندان

پنج ماه بعد خبر رسید مسئولان شبکه فاکس به صورت جدی به دنبال بازگشت این سریال برای چند قسمت محدود هستند.

پرسل در مورد فیلم‌نامه سریال در فصل جدید اینطور می‌گوید:

بله هر دو برادر حضور ویژه‌ای دارند. ایده اصلی داستان این فصل را شنیدم و برایم بسیار جذاب بود، مطمئنم مردم هم همین حس را خواهند داشت.

در فصل پنجم سریال به صورت کاملا عقلانی دلیل زنده بودن کارکتر‌ها و راه رفتنشان بر روی کره زمین ترسیم خواهد شد.

فرار از زندان

وقتی تی‌بگ خبر زنده بودن مایکل را برای سارا می‌آورد، او اول دچار شک و تردید می‌شود اما علاقه به مایکل سارا را مجاب می‌کند تا با لینکن دست به دست هم داده و بزرگترین فرار این سریال را ترتیب دهند. تمامی اینها را می‌توان در اولین تیزر تبلیغاتی فصل پنجم سریال متوجه شد.

اسکوفیلد در این فصل به زندان بسیار خطرناک‌تری برده شده و حالا با ارسال پیام‌های مخفیانه به لینکن و بقیه دوستانش در حال طراحی نقشه فرار جدیدی است.

اما تیزر دوم که در ژانویه سال 2017 منتشر شد نشان می‌دهد مایکل در تمامی این مدت سالم بوده و حواسش به سارا و پسرش بود. شبکه فاکس در حین سوپربال 2017 تیزر دیگری را منتشر کرد که در آن مایکل شخصیت جدیدی داشت و با تمام وجود برای زنده ماندن تلاش می‌کرد.

خب حالا مایکل چرا دوباره پشت میله‌ها گرفتار شده است؟ فصل چهارم سریال به نحوی به اتمام رسید که مخاطبان از مرگ مایکل اطمینان یافتند. اما مایکل در واقع زنده مانده است و در طی این چند سال برای سازمان خاصی کار می‌کرد.

این سازمان یک گروه تروریستی است و در این سریال با شبکه ISIS دست و پنجه نرم می‌کنیم. در واقع داستان این فصل سریال به اتفاقات تروریستی این روزهای جهان ارتباط دارد.

فرار از زندان

فصل ششمی در کار هست؟ بازگشتی دیگر؟

یک فصل آخر؟ یک پایان دیگر؟ در جولای 2016 اسکورینگ نویسنده سریال اعلام کرد که بازگشت دومی برای فرار از زندان پس از فصل پنجم در کار نیست.

بنابراین کمتر از یک ماه دیگر منتظر یک پایان دیگر برای این سریال خواهیم بود. به امید پایانی دوست‌داشتنی و زیباتر برای فصل پنجم Prison Break!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. واقعا ممنونم از سریال خودتون واز اونها یی که واسه دوبله و پخش تصویر زحمت کشیدن ممنونم

  2. جون مادرتون فصل شش هم درس کنین

  3. سلام. من نه قسمت رو دانلود و نگاه کردم. تا قسمت 6 بصورت دوبله توی سایتها موجوده و از قسمت 7 تا نه فعلا فقط زیرنویس هستن. واقعا سریال جذابی بود. نسبتا پایان خوشش دل انگیز بود. رهایی از دردسر و رسیدن به آرامشی که سالها این چند نفر به دنبالش بودن. حیف که دیگه دنباله نخواهد داشت. البته معلوم نیست. با توجه به برداشتهای پایانی سریال من احساس کردم مجددا یه جریانی باید پیش بیاد و ادامه پیدا کنه. علاوه بر همه اینها پسر مایکل هم یه توی این فصل نابغه به تمام معنا معرفی شده و بعید میدونم اینها بی دلیل بوده باشه. امیدوارم سریالهای مشابه هم منتشر بشه. واقعا بعضی جاهاش غیرقابل حدس زدن بود و حس کنجکاوی آدم رو خیلی تحریک میکرد جوری که همش منتظر انتشار قسمت بعدی بودم

  4. فقط مایکل کلا چند قسمته

  5. من. هیچ. فیلمیو. ب اندازه. فرار. از زندان. دوس. ندارم باشنیدنه فصل. جدید. سریال فرار از. زندان خیلییی. خوشحال شدم ولی. وقتی. فهمیدم. فقط. یک. فصل. داره و. اونم. کوتاس خیلی ناراحت شدم لطفا. فصل. جدبدترم انتشار بدین

  6. بهترین و زیباترین سریالی که دیدم