سیستم reCAPTCHA جدید گوگل عبور ربات ها را سخت‌تر از قبل می‌کند

سیستم reCAPTCHA جدید گوگل عبور ربات ها را سخت‌تر از قبل می‌کند

سیستم های کپچا (CAPTCHA) طی چند سال گذشته به یکی از پرکاربردترین ابزارهای صاحبان سایت ها و مدیران سرویس های اینترنتی برای جلوگیری از ورود ربات ها به سایت و مصرف منابع سایت به طور بی‌رویه، تبدیل شده‌اند. گوگل یکی از خلاق‌ترین کمپانی های نرم افزاری در ارائه‌ی سیستم های کپچا بوده است و سیستم reCAPTCHA گوگل طی یکی دو سال گذشته، به آسانی و تنها با یک تیک زدن توسط کاربران، تشخیص می‌دهد که آنها ربات نیستند و ورودشان به سایت و صفحه‌ی مربوطه، مشکلی نخواهد داشت.

حالا گویا همین تیک زدن ساده نیز قرار است از سر راه کاربران واقعی برداشته شود تا عملا دیگر شاهد صفحه‌ای برای تایید هویت توسط سیستم reCAPTCHA نباشیم؛ آن هم در حالی که این سیستم در پشت صحنه فعال خواهد بود و به همان وظیفه‌ی همیشگی‌اش که جدا کردن ربات‌ها از کاربران واقعی است، ادامه خواهد داد.

طی مدت زمانی که از سیستم reCAPTCHA در سراسر جهان استفاده شده است، روزانه میلیون‌ها تعامل مختلف توسط کاربران و ربات‌ها با این سیستم انجام می‌گیرد که اطلاعات آنها برای گوگل فرستاده می‌شود تا مهندسان این کمپانی بهتر بتوانند تفاوت میان رفتار ربات‌ها و کاربران معمولی را هنگام درخواست برای ورود به یک صفحه‌ی اینترنتی آنالیز کنند و نتایج دقیق‌تری بگیرند. حالا گویا تحقیقات بر روی این نتایج پس از ماه‌ها سرانجام به نتیجه رسیده است و گوگل به حدی از عملکرد سیستم تایید هویت خود مطمئن است که حتی بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات یا انجام کار خاصی توسط کاربر، می‌تواند بر مبنای رفتارهای انجام شده، تفاوت یک شخص واقعی از یک ربات اتوماتیک را تشخیص دهد و مجوز ورود به آن صفحه از وب‌سایت را صادر نماید.

سیستم reCAPTCHA جدید گوگل عبور ربات ها را سخت‌تر از قبل می‌کند

بنابراین بعد از عملی شدن استفاده از سیستم reCAPTCHA جدید گوگل، کاربران می‌توانند بدون این که لازم باشد وقتشان را هدر دهند، یک تست تایید هویت نامرئی را پشت سر بگذارند و بدون هیچ مشکلی، وارد صفحه‌ی اینترنت مورد نظر خود شوند. این موضوع به خصوص بر روی موبایل و با توجه به این که نمایشگر اکثر تلفن های همراه هوشمند بسیار کوچک‌تر از رایانه‌های شخصی و لپ تاپ‌‌ها است، باعث می‌شود که دیگر مشکلاتی نظیر پوشیده شدن تمام صفحه از کادر کپچا و سردرگمی کاربران در رابط کاربری آن وب‌سایت برطرف شود.

چگونه از سیستم reCAPTCHA جدید گوگل در سایت خود استفاده کنیم؟

گفتنی است که وب مسترها و صاحبان وب‌سایت‌ها و سرویس‌های اینترنتی می‌توانند با مراجعه به این صفحه بر روی سایت رسمی گوگل، تمام توضیحات و آموزش‌‌های لازم درباره‌ی سرویس reCAPTCHA جدید گوگل را بخوانند و نحوه‌ی تعبیه‌ی آن برای تشخیص و جلوگیری از ورود ربات‌های مزاحم به وب‌سایت مورد نظر خود را متوجه شوند. بعد از انجام این کار و زمانی که سیستم با موفقیت درون وب‌سایت قرار بگیرد، دیگر موانعی برای کاربران واقعی وجود نخواهد داشت و آنها می‌توانند سریع‌تر از قبل، به محتوای مورد نظر خود بر روی آن صفحه و لینک دسترسی پیدا کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*