نسل سوم تلفن همراه

وزیر ارتباطات از سراسری شدن نسل سوم تلفن همراه تا پایان دولت خبر داد

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در جدیدترین اظهارات خود به ارائه توضیحاتی در مورد اجرای طرح تفکیک اینترنت از اینترانت و برنامه‌های آتی این وزارت‌خانه پرداخت. واعظی همچنین از سراسری شدن نسل سوم تلفن همراه تا پایان دولت یازدهم خبر داد.

تکمیل پوشش نسل سوم تلفن همراه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در مراسم اهدای جایزه کیفیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آن‌ها پاسخ داد. محمود واعظی اعلام کرد که پوشش نسل سوم تلفن همراه تا پایان دولت یازدهم در تمامی شهرهای کشور تکمیل خواهد شد و همین‌طور بیش از 750 شهر نیز به نسل چهارم تلفن همراه مجهز می‌شوند.

وی در ادامه به اهدای جایزه کیفیت به شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد و گفت:

شرکت‌هایی که کیفیت بالاتری دارند در این رویداد شناخته می‌شوند و تعامل و نوع نگاه ما نیز نسبت به آن‌ها متفاوت خواهد بود. علاوه بر آن، ارزیابی‌های صورت گرفته در مورد عملکرد این شرکت‌ها موجب بالا رفتن نگاه مردم به آن‌ها می‌شود.

واعظی در خصوص اقدامات انجام شده طی یک سال اخیر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد که ما هزینه خدمات این بخش را در چند مرحله کاهش دادیم و طبق مصوبه چند روز پیش کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، هزینه پهنای باند برای شبکه انتقال در داخل کشور را 20 درصد ارزان کردیم. این موضوع با هدف کاهش هزینه‌ها برای استفاده از شبکه ملی اطلاعات ایجاد شده تا اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات به جای فروش حجم اینترنت، اقدام به فروش سرویس و خدمات کنند و نگران اتمام پهنای باند نباشند.

نسل سوم تلفن همراه

وزیر ارتباطات در رابطه با اجرای طرح تفکیک اینترنت از اینترانت اظهار کرد:

در حال حاضر شاهد هستیم که شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت، یکی پس از دیگری این مصوبه را اجرایی کرده‌اند. چگونگی محاسبه ترافیک اینترنت از اینترانت و تفکیک قیمت ترافیک استفاده از سایت‌های داخلی نسبت به اینترنت بین‌الملل بر روی سایت این شرکت‌ها اعلام شده است.

واعظی تاکید کرد که این مصوبه باید توسط همه شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت اجرا شود و این موضوع به اپراتورهای موبایل نیز تعمیم داده شده و در بسته اپراتورهای موبایلی نیز دیده می‌شود. اگر مشترکی در این زمینه شکایت داشته باشد می‌تواند آن را به سامانه 195 شکایات وزارت ارتباطات گزارش کند.

افزایش ظرفیت پهنای باند در ایام نوروز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان اعلام کرد که مانند هر سال، نقاط پرترافیک زیارتی و گردشگری کشور شناسایی شده و ظرفیت پهنای باند شبکه انتقال ارتباطات داخلی در این نواحی افزایش پیدا کرده تا مسافران در ایام نوروز از این نظر مشکلی نداشته باشند. همچنین شیفت 24 ساعته برای کنترل شبکه ارتباطی کشور در نوروز 96 ایجاد می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*