عرضه آی او اس 11 و حذف اپ های 32 بیتی

هم زمان با عرضه آی او اس 11 حدود 200 هزار اپلیکیشن از اپ استور اپل حذف خواهد شد

با توجه به برآورد تازه‌ای که از سوی وب سایت تحلیل اپلیکیشنی Sensor Tower انجام گرفته است، به روزرسانی بزرگ بعدی شرکت اپل، سیستم عامل آی او اس 11 (iOS 11) احتمالا 187 هزار اپلیکیشن را به تباهی خواهد کشاند. این امر در واقع به خاطر علاقه‌ی تیم کوک و کمپانی تحت مدیریت آن به قطع پشتیبانی از اپلیکیشن های 32 بیتی از ماه سپتامبر و همزمان با عرضه نسخه پیشنمایش آی او اس 11 است.

شرکت معتبر Sensor Tower عنوان می‌کند که این ارقام در مورد 8 درصد تمامی اپلیکیشن های حال حاضر اپ استور است. البته اپل همراه با آی او اس 10.3 به توسعه دهندگان هشدار داده است که در آینده‌ای نزدیک اپلیکیشن آن‌ها توسط سیستم عامل موبایلی اپل دیگر پشتیبانی نخواهد شد و آن‌ها باید هر چه زودتر اقدام به بهبود سازش پذیری اپلیکیشن خود کنند. تصویری از این اخطار را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

عرضه آی او اس 11 و حذف اپ های 32 بیتی

پردازنده های 64 بیتی برای نخستین بار همراه با آیفون 5 اس (iPhone 5s) توسط این کمپانی کوپرتینویی معرفی شدند، اما آن‌ها پشتیبانی از اپلیکیشن های 64 بیتی را در ماه ژوئن سال 2015 به توسعه دهندگان اپلی اعلام کردند. از این قرار ممکن است تعداد اپلیکیشن های ساخته شده مبتنی بر ساختار 32 بیتی به مراتب بیشتر از آن چیزی باشد که شرکت Sensor Tower برآورد کرده است؛ زیرا آن‌ها تنها عناوینی را به حساب آورده‌اند که تا سال 2013 عرضه شده‌اند و از آن زمان هیچ به روزرسانی توسط توسعه دهندگان برای آن‌ها منتشر نشده است.

عرضه آی او اس 11 و حذف اپ های 32 بیتی

نسخه پیشنمایش آی او اس 11 سپتامبر آینده عرضه خواهد شد

با این حال، ما نمی‌توانیم تا زمان عرضه نسخه اولیه آی او اس 11 در کنفرانس توسعه دهندگان اپل (WWDC 2017) که در ماه ژوئن برگزار می‌شود با اطمینان کامل در این مورد سخن بگوییم. اگرچه به روزرسانی بزرگ سالانه این سیستم عامل پایانی بر پشتیبانی از اپلیکیشن های 32 بیتی بوده و اپل در تصمیم خود مصمم به نظر می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*