کوالکام:‌ اسنپدراگون تنها یک پردازنده نیست، یک پلتفرم است

کوالکام امروز با انتشار یک بیانیه از برنامه‌های آینده خود سخن گفت و در مورد تغییر جایگاه محصولاتش توضیحاتی را ارائه کرد. این کمپانی در ابتدا با پردازنده اسنپدراگون (Snapdragon) خود شروع کرد. کوالکام کمی در مورد استفاده از واژه پردازنده به صحبت پرداخت و گفت که چیپ های اسنپدراگون چگونه قدرت دستگاه های پیشرفته را تامین می‌کنند، اما این شرکت ادعا می‌کند که دیگر واژه پردازنده برای اسنپدراگون کافی نیست و آن فراتر از یک پردازنده عمل می‌کند.

اسنپدراگون مجموعه‌ای از فناوری‌ها شامل سخت افزار، نرم افزار و خدماتی است که در یک کلمه نظیر پردازنده نمی‌گنجند – کوالکام

چیپست اسنپدراگون متشکل از بخش‌های نرم افزاری و سخت افزاری مختلفی بوده که پردازنده تنها جزئی از آن است

بنابراین اینک باید به جای یک پردازنده، از اسنپدراگون باید به عنوان یک پلتفرم نام برد. آن سیستمی روی یک چیپ شامل پردازنده (CPU)، پردازشگر گرافیکی (GPU)، پردازشگر سیگنال دیجیتال (DSP) و همچنین یک مودم یکپارچه است. پلتفرم موبایلی اسنپدراگون شامل قابلیت های دیگری مربوط به تکنولوژی مورد نیاز برای دریافت یک سیگنال، گشت و گذار در اینترنت و همچنین برقراری یک تماس تلفنی نیز هست. همچنین در این گروه باید شارژ سریع، اسکنر اثر انگشت، دک صوتی کوالکام، وای فای و کنترلرهای لمسی را نیز اضافه کرد. تمامی این‌ها برای یک تجربه دلپذیر و بدون مشکل از استفاده گوشی هوشمند، در کنار یکدیگر کار می‌کنند.

به عبارت دیگر، کوالکام می‌گوید کلمه پلتفرم تعریفیست که برای تجربیات استفاده کاربران از قابلیت‌هایی نظیر دوربین، ارتباطات، عمر باتری، امنیت و غیره استفاده می‌شود و این تجربیات تنها به گوشی های هوشمند مرتبط نیستند؛ مشتریان کوالکام همان تجربیات را بر روی دیگر لوازم پشتیبانی کننده نظیر اتومبیل ها، رایانه های شخصی و اینترنت اشیا نیز در اختیار خواهند داشت.

در حقیقت اسنپدراگون بیش از یک سیستم تک جزئی، یک قطعه سیلیکون و یا به تفسیر اشتباهی یک پردازنده است؛ آن مجموعه‌ای از فناوری ها شامل سخت افزار، نرم افزار و سرویسهایی است که نمی‌تواند یک پردازنده به تنهایی آن‌ها را انجام دهد. به همین دلیل است که ما ترجیح می‌دهیم به جای اصطلاح پردازنده، از پلتفرم اسنپدراگون استفاده شود – کوالکام

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*