دستیار مجازی بیکسبی

با ویژگی‌های اساسی دستیار مجازی بیکسبی آشنا شوید

اگرچه هفته گذشته سامسونگ به صورت رسمی از دستیار مجازی بیکسبی (Samsung Bixby) رونمایی کرد، اما بسیاری از قابلیت‌ها و ویژگی‌های اساسی این سیستم جدید مخفی باقی ماند و حتی خبری از نمایش لوگوی آن نیز نبود. اما این موضوع با معرفی گوشی های هوشمند گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8) تغییر کرد؛ حالا بسیاری از ویژگی‌های مهم این دستیار شخصی مشخص شده که درادامه به تشریح آنها می‌پردازیم.

با اینکه هنوز دستیار مجازی بیکسبی به صورت کامل توسط رسانه‌های مختلف آزمایش نشده، اما برنامه‌های سامسونگ برای این پروژه جاه‌طلبانه از امید بسیار آنها به پیروز شدن در برابر دیگر شرکت‌های فعال در این زمینه خبر دارد. درواقع سامسونگ تمام تلاش خود را داشته تا با توسعه سیستمی پیشرفته، ارتباطی هوشمند میان دیگر دستگاه‌ها به جز تلفن های همراه را ایجاد کند.

لازم به ذکر است که فعلا بیکسبی با تعداد محدودی از اپلیکیشن های اختصاصی گوشی های جدید سامسونگ سازگار بوده و می‌توان آن را نوعی برنامه آزمایشی برای محک زدن عملکرد این دستیار صوتی در نظر گرفت.

کلیدی مخصوص برای دستیار مجازی بیکسبی

همان‌طور که احتمالا شنیده‌اید، گلکسی اس 8 اولین تلفن هوشمند مجهز به دکمه‌ای اختصاصی برای دستیار مجازی است. اگرچه اولین‌بار نیست که کاربران با سیستمی همچون بیکسبی رو به رو هستند، اما داشتن کلیدی مخصوص روی بدنه اصلی دستگاه، علاوه بر پر رنگ کردن نقش آن، ارتباط بیکسبی با کاربران را نیز افزایش می‌دهد.

دستیار مجازی بیکسبی

این در حالی‌ست که کاربران برای استفاده از دیگر دستیارهای شخصی باید مدت زمانی طولانی کلید هوم را نگه داشته و یا با دستور صوتی آن را فعال کنند.

فهم زبان

بیکسبی همانند برخی از دستیارهای دیگر به واژگان یا عبارت‌های مشخصی محدود نشده و درعوض تلاش دارد تا زبان کاربران را درک کند. در این صورت اگر کاربر هنگام استفاده از این دستیار مجازی اطلاعات کافی را در اختیار آن قرار ندهند، بیکسبی سوالات مختلفی را برای رسیدن به هدف، مطرح خواهد کرد.

دستیار مجازی بیکسبی

خوشبختانه این کار به صورت کاملا خودکار انجام می‌شود.

کارها را به بیکسبی بسپارید

دستیار مجازی بیکسبی

یکی از بزرگترین ویژگی‌هایی که هر دستیار مجازی باید داشته باشد، تعویض سیستم ورودی لمسی با انجام خودکار کارها است. به بیان دیگر، با وجود دستیارهای صوتی، کاربران نباید مثل قبل برای انجام کارهای خود مجبور به لمس صفحه یا کارهای مشابه باشند؛ درعوض دستیار مجازی باید تمام کارهایی که کاربران توانایی انجام آن را دارند، با دستور گرفتن انجام دهد!

تشخیص اشیای مختلف

یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار خوب دستیار شخصی “Bixby”، توانایی آن در تشخیص اشیای مختلف است؛ مشابه کاری که دستیار الکسا (Amazon Alexa) انجام می‌دهد. در این صورت کارایی گوشی های جدید سامسونگ به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

دستیار مجازی بیکسبی

علاوه بر تشخیص اشیا، بیکسبی توانایی شناسایی متون مختلف را نیز داشته و همانند بسیاری از اپلیکشن های موبایلی، از طریق دوربین به صورت زنده همه‌چیز را ترجمه می‌کند.

سیستم یادآوری

همان‌گونه که از دستیارهای مجازی و هوشمند امروزی انتظار می‌رود، بیکسبی قابلیت‌های فراوانی در ثبت یادآوری‌ها و ذخیره رویدادهای مختلف با توجه به زمان و مکان آنها دارد.

دستیار مجازی بیکسبی

علاوه بر این، کاربران می‌توانند در کنار مدیریت یادآوری‌ها، به صورت کاملا صوتی نیز آنها را کنترل کنند.

صفحه مرکزی

صفحه اصلی بیکسبی با هدف جمع‌آوری اطلاعات ساده در مورد دستگاه و خود کاربر و همچنین نمایش آنها در محلی مناسب طراحی شده است.

دستیار مجازی بیکسبی

کارهایی که با گوشی انجام می‌دهید تاثیر بسیاری روی این صفحه و نمایش اطلاعات داشته و حتی از آن می‌توان به عنوان نقطه‌ای مرکزی برای دسترسی به اطلاعات Bixby استفاده کرد.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*