نزدیک شدن به آتشفشان فعال با سرویس Street View گوگل

نزدیک شدن به آتشفشان فعال و گدازه‌های در حال جوشش با سرویس Google Street View

نزدیک شدن به آتشفشان فعال و سنگ‌های مذاب آن، تجربه‌ای شگفت انگیز است که احساس هیجان بی‌همتایی را به وجود می‌آورد. تجربه‌ای که بسیار خطرناک است و علاوه بر دل و جرأت فراوان، توانایی تحمل گرمای شدید و بوی زننده گوگرد را می‌طلبد. به همین دلیل است که نزدیک شدن به آتشفشان فعال ، تجربه ایست که برای کمتر کسی اتفاق می‌افتاد؛ اما به لطف سرویس Street View کمپانی گوگل، این امکان برای عموم مردم فراهم شده است.

نزدیک شدن به آتشفشان فعال با سرویس Street View گوگل

قابلیت Google Street View زیر مجموعه‌ای از سرویس Google Maps کمپانی گوگل است که تصاویری پانوراما از مناطق مختلف جهان را فراهم می‌کند. در تازه‌ترین اقدام Street View گوگل، تیمی دو نفره به آتشفشان فعال امبریم (Ambrym) در کشور وانواتو (Vanuatu) در جنوب اقیانوس آرام، اعزام شده‌اند. این تیم شامل دو مکتشف علاقه‌مند و با دل و جرأت است که برای تهیه تصاویر 360 درجه از دهانه آتشفشان امبریم و دریاچه گدازه‌اش، خطر زیادی را به جان خریده‌اند تا امکان نزدیک شدن به آتشفشان فعال را برای تمام افرادی که به این سرویس گوگل دسترسی دارند، فراهم کنند.

یکی از اعضا این گروه، کریس هورسلی (Chris Horsley)، تجربه خود را این‌گونه توصیف می‌کند:

ایستادن در دهانه آتشفشان در حال جوشش و لمس گرمای گدازه‌ها که پوست را داغ می‌کنند، فوق العاده است. امیدواریم که با اضافه شدن تصاویر آتشفشان امبریم به سرویس Street View گوگل، زیبایی جهانی که در آن زندگی می‌کنیم برای مردم قابل لمس تر شود.

دهانه آتشفشان امبریم تقریبا به بزرگی دو زمین فوتبال است.

نزدیک شدن به آتشفشان فعال با سرویس Street View گوگل

ماموریت نزدیک شدن به آتشفشان فعال امبریم علاوه بر اهداف اکتشافی، جنبه علمی هم دارد

این سفر اکتشافی که توسط کمپانی گوگل پشتیبانی شده، در راستای اقدامات کمپانی‌های بزرگ، برای مطالعه دقیق‌تر آتشفشان های فعال با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها است؛ در تابستان گذشته کمپانی جنرال الکتریک تیمی را برای مطالعه بیشتر آتشفشان ماسایا (Masaya)، به کشور نیکاراگوئه فرستاد. این تیم سنسورهایی را در نزدیکی این آتشفشان نصب کردند که به پیش بینی زمان فوران گدازه‌ها توسط دانشمندان کمک می‌کند.

شما نیز می‌توانید اینجا کلیک کرده و نزدیک شدن به آتشفشان فعال را تجربه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*