8 قابلیت برتر گلکسی اس 8

مروری بر 8 قابلیت برتر گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ

گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8) بدون شک در حال حاضر دو مورد از بهترین تلفن‌های هوشمند بازار شناخته می‌شوند. سال 2017 آغاز شده است اما پس از رونمایی از این دو پرچمدار می‌توان مطمئن بود بخش قابل توجهی از بازار امسال در تسخیر کره‌ای‌ها خواهد بود؛ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8) نیز در این راه کمک حال کره‌ای‌ها بوده و مشکلات برادر قبلی خود را به فراموشی می‌سپارد. در این مطلب به بررسی 8 قابلیت برتر گلکسی اس 8 و نسخه پلاس آن خواهیم پرداخت.

در این لیست با در نظر گرفتن جوانب مختلف توانستیم 8 قابلیت برتر گلکسی اس 8 و +Galaxy S8 را انتخاب کنیم. با این حال اگر فکر می‌کنید موردی از قلم افتاده است، حتما آن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

8 قابلیت برتر گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ

صفحه نمایش کیو اچ دی پلاس (آمولد) با حاشیه کم

مهمترین ویژگی پرچمداران سری اس سامسونگ در سال 2017 صفحات نمایش کم‌حاشیه آنهاست. گلکسی اس 8 سامسونگ از صفحه نمایش 5.8 اینچی خمیده (سوپر آمولد) بهره می‌برد، در حالی که در نسخه پلاس آن از صفحه 6.2 اینچی خمیده (سوپر آمولد) استفاده شده است. به لطف نسبت ابعاد جدید این پنل‌ها (9:18.5 به جای 9:16) حالا صفحه نمایش پرچمداران سامی به نسبت آیفون های رقیب کمی بزرگتر است، بدون اینکه شاهد بزرگتر شدن بدنه آنها باشیم.

علاوه بر این در زمینه کیفیت تصویر، کانتراست، روشنایی و زاویه‌های نمایش عملکرد این صفحات نمایش بسیار عالیست. سرویس DisplayMate پس از بررسی صفحه نمایش این پرچمداران، آنها را بهترین مدل در عرصه گوشی‌های هوشمند برشمرد؛ این اتفاق سال قبل برای خانواده گلکسی اس 7 کره‌ای‌ها نیز رخ داد. اگر به تماشای ویدیوهای HDR علاقه دارید، باید بگوییم که این مورد یکی از همین 8 قابلیت برتر گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس است که گواهی رسمی در این زمینه دریافت کرده‌اند.

دکمه هوم این محصولات نیز حالا مجازی بوده و حساس به فشار است؛ همچنین دکمه‌های نوار Navigation اندروید حالا قابلیت شخصی‌سازی دارند. این دکمه هوم در حالت صفحه نمایش همیشه روشن نیز فعال است تا خلا دکمه فیزیکی قدیمی کهکشانی‌ها کمتر حس شود.

پردازنده هشت هسته‌ای قدرتمند 10 نانومتری

یکی دیگر از 8 قابلیت برتر گلکسی اس 8 و +Samsung Galaxy S8 پردازنده 8 هسته‌ای آنهاست. این هشت هسته 64 بیتی بسته به بازار فروش، از تراشه اسنپدراگون 835 SoC یا اگزینوس 8895 بهره می‌برند. این پردازنده‌ها با فناوری جدید 10 نانومتری FinFET سامسونگ طراحی و تولید شده‌اند.

بهبود‌های بخش گرافیکی این چیپست‌ها در گلکسی اس 8 بسیار چشمگیر بوده‌اند، بنابراین عملکرد بسیار خوب آنها در حوزه گیمینگ یا گرافیک را می‌توان یکی از زیردسته‌های برتری‌های این گوشی ها در نظر گرفت. علاوه بر این، سیستم سخت‌افزاری این گوشی‌ها با Vulkan (پدیده‌‌ای جدید در صنعت گیمینگ) سازگاری دارد. یکی از مزیت‌های این مهندسی 10 نانومتری، مصرف بهینه باتری توسط آنهاست. بنابراین باید منتظر عمر شارژدهی بهتری در پرچمداران جدید سامی باشیم.

عملکرد بهبود یافته دوربین

8 قابلیت برتر گلکسی اس 8

اگر به خاطر داشته باشید، کره‌ای‌ها سال قبل از دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی در پرچمداران خانواده گلکسی اس 7 خود بهره گرفته بودند. اما امسال شاهد قرار گرفتن دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی با گشادگی لنز F1.7 در گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس هستیم. قابلیت ویژه و جدید این دوربین، فوکوس خودکار و هوشمند آن به شمار می‌رود. بدین ترتیب تصاویر سلفی ثبت شده توسط این پرچمداران جدید با نسل‌های قبلی سری اس و نوت سامسونگ تفاوت بسیاری خواهند داشت.

با اینکه به نظر می‌رسد سامی تغییرات زیادی در بخش دوربین عقب پرچمداران سری اس خود اعمال نکرده باشد، اما شاهد بهبود رسانی‌های متعددی در این بخش هستیم. سنسور 12 مگاپیکسلی جدیدی در این دوربین مورد استفاده قرار گرفته شده که از گشادگی لنز F1.7، فوکوس خودکار (پیکسل دوگانه) و فیلم‌برداری 4K پشتیبانی کامل دارد. قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K حالا به لطف پردازنده قوی‌تر، از EIS (تثبیت الکترونیکی تصاویر) بهره می‌برد و بدین ترتیب ویدیوهای بهتری به ثبت می‌رسند.

همچنین حالا به کمک تکنولوژی جدید چند فریمی در گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس ، این پرچمداران چند تصویر را به صورت همزمان ثبت کرده و در نهایت با ادغام آنها، خروجی بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این تصاویر جدید حالا به نسبت به گذشته پخته‌تر تولید می‌شوند.

خیل عظیمی از کاربران، اپلیکیشن اسنپ‌چت را جهت بهره‌مندی از فیلتر و استیکرهای جذاب آن مورد استفاده قرار می‌دهند. این برنامه که مصرف باتری نسبتا بالایی دارد، دیگر در خانواده Galaxy S8 سامی جایی ندارند چرا که تمامی این استیکر و قابلیت‌های جذاب، هم‌اکنون در بخش دوربین این محصول تعبیه شده‌اند و در کمترین زمان ممکن به آنها دسترسی خواهید داشت.

امنیت بالا با حسگر آیریس و تشخیص چهره

یکی دیگر از 8 قابلیت برتر گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را می‌توان استفاده کره‌ای‌ها از همین سنسورها در نظر گرفت. سامی طبق معمولا این موارد را در سری نوت امتحان کرده و سپس به خانواده سری اس خود اضافه کرد. جهت آنلاک کردن این دو پرچمدار چندین راه امن و مطمئن پیش رو دارید: تشخیص عنبیه چشم، تشخیص چهره، الگو، پسورد، پین کد و در نهایت حسگر اثر انگشت. پرچمداران جدید کره‌ای‌ها از این حیث به نسبت اکثر رقبای خود برتری دارند. کافیست یکی از موارد بالا را به دلخواه انتخاب کنید.

علاوه بر این قابلیت جدید Samsung Pass حالا به پرچمداران سری اس رسیده است؛ در اینجا می‌توانید اطلاعات محرمانه عضویت خود در سرویس‌های مختلف اینترنتی را ذخیره کنید تا دیگر با هر بار ورود به این سایت یا اپلیکیشن‌ها نیازی به وارد کردن اطلاعات نداشته باشید. همچنین اپلیکیشن Secure Folder حالا به کاربران امکان ذخیره فایل‌ها، تصاویر، ویدیو و اپلیکیشن‌های مهم را می‌دهد.

بیکسبی (Bixby)

دستیار هوشمند و جدید سامسونگ بدون شک یکی از شاخص‌ترین موارد لیست 8 قابلیت برتر گلکسی اس 8 به شمار می‌رود. این دستیار صوتی جدید حالا از هوش مصنوعی بهتری بهره می‌برد و برخلاف S Voice به خوبی از پس رقبای بزرگی همچون سیری اپل و دستیار گوگل برمی‌آید. در ساخت این دستیار هوشمند جدید از تکنولوژی سرویس Viv (که در گذشته به اپل در طراحی سیری کمک کرده بود) بهره گرفته است و گفته می‌شود به نسبت رقیبان بزرگ دیگر، عملکرد بهتری دارد.

کره‌ای‌ها ادعا دارند کاربران می‌توانند هر کاری که به کمک لمس صفحه نمایش بر روی گوشی انجام می‌دهند را حالا بدون لمس و تنها با فرمان صوتی به بیکسبی انجام دهند. این یک ادعای بزرگ است و باید دید آیا به سرانجام می‌رسد یا خیر. شایان ذکر است سامسونگ یک دکمه فیزیکی در سمت چپ دستگاه را به همین دستیار هوشمند جدید اختصاص داده است.

بیکسبی سامسونگ در حال حاضر با سرویس فلیپ‌برد هماهنگ است تا بتواند محتوی مهم کاربران را نمایش دهد؛ همچنین انتشار آلبوم‌های خواننده مورد علاقه کاربر در گوگل پلی و یا کارت‌های پیشنهادی Uber از جمله دیگر قابلیت‌های بیکسبی به شمار می‌رود. کره‌ای‌ها در حال مذاکره و کار با دیگر سرویس‌ها هستند تا بیکسبی در آینده از برنامه‌ و سرویس‌های بیشتری پشتیبانی داشته باشد و همچنین از زبان‌های مختلف بهتر استفاده کند. هم‌اکنون می‌توان بیکسبی را در خانواده گلکسی اس 7 سامی نیز امتحان کرد، اما تجربه کاربری کامل و حرفه‌ای این دستیار هوشمند تنها در پرچمداران جدید آنها در دسترس است.

مقاوم در برابر آب و گرد و غبار با IP68

همچون گلکسی اس 7 و اس 7 اج، حالا S8 و اس 8 پلاس نیز در برابر آب و گرد و غبار مقاومت دارند. ممکن است بگویید در این بخش شاهد بهبود یا ارتقا نیستیم، اما به هر حال نباید از این نکته بگذریم که IP68 در حال حاضر بالاترین استاندارد مقاومتی در بین تلفن‌های هوشمند بازار به شمار می‌رود و قطعا باید آن را یکی از 8 قابلیت برتر گلکسی اس 8 و نسخه پلاس آن در نظر گرفت. اگر این محصولات را خریداری کنید دیگر لازم نیست بابت باران یا پاشیده شدن آب بر روی آنها واهمه داشته باشید. علاوه بر این امکان استفاده از این پرچمداران در استخر و ثبت تصاویر و ویدیوهای یادگاری و جذاب وجود دارد.

وای‌فای و LTE یک گیگابایت بر ثانیه‌ای

چیپست‌های جدید به کار گرفته شده در اس 8 نه تنها عملکرد بسیار خوبی در عملیات‌های مختلف و سنگین دارند، بلکه از یکی از جدیدترین تکنولوژی‌‌ حوزه اتصالات پشتیبانی می‌کنند. این دو محصول اولین گوشی‌های سامسونگ با پشتیبانی از ال‌تی‌ای گیگابیتی (Cat 16 LTE) و وای‌فای گیگابیتی (1024QAM) به شمار می‌روند. بدین معنی که در اتصال به وای‌فای یا LTE با سرعت 1 گیگابایت بر ثانیه مشکلی نخواهید داشت. علاوه بر این سامسونگ ادعا می‌کند این پرچمداران به نسبت خانواده اس 7، در بهره‌گیری از اتصال وای‌فای 5 گیگاهرتزی حدود 20 درصد سریعتر هستند.

ایرفون‌های AKG در جعبه

8 قابلیت برتر گلکسی اس 8

این مورد بیشتر مورد توجه علاقه‌مندان به موسیقی قرار می‌گیرد. وقتی سامی سال گذشته شرکت تولیدکننده لوازم صوتی Harman را خریداری کرد، شایعاتی پیرامون قرار گرفتن اسپیکرهای استریو در اس 8 در فضای مجازی منتشر شدند. این اتفاق رخ نداد اما سامسونگ ایرفون‌های 32 بیتی AKG با کیفیت پخش بالای موسیقی را درون جعبه این محصولات قرار داد. ارزش این ایرفون‌های AKG حدود 99 دلار است و از جمله بهترین هدفون های توگوشی بازار به شمار می‌روند.

در بالا به 8 قابلیت برتر گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس اشاره کردیم. ممکن است برخی از موارد بالا بیشتر از بقیه مورد توجه شما قرار گرفته باشند؛ به عنوان مثال ایرفون‌های AKG برای دوست‌داران موسیقی. اما در نهایت به نظر ما صفحه نمایش جدید و کم حاشیه را می‌توان مهمترین گزینه در این لیست در نظر گرفت. آیا شما هم با ما موافق هستید؟ منتظر نظرات شما هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. با سلام همگی…عاقالطفا سعی نکنین با مقایسات بیهوده جلوه تاپ و عالیه سامسونگ رو پایین بیارین…البته جسارت ب دوستانی ک طرفدار سونی (مخصوصا) هستن نشه…ولی اگ سونی ویا هر برند دگ قابل قیاس با پرچم دارای سامسونگ بود همجا حرف از سامسونگ نبود…البت در اینکه پرچم دارایه سونی ویا الجی هم عالی هستن شکی نی…ولی((((هرجا سخن از بهترین هس نام سامسونگ میدرخشد))))) محمد 19 مشهد

  2. قیمت گوشی اس 8 گلکسی چقد میشود

  3. با سلام و احترام خدمت همه دوستان عزیز هیچ شکی در مورد خوب بودن گوشیهای سری z سونی نیست ولی چندتا دلیل هست که سامسونگ را تو رقابت از سایر کمپانی های رقیب در رده بالاتر نگه داشته گوشی های سونی از لحاظ عمر باتری ضعیف هستند و عیب دیگه ای که داره بعد از کار کرد متوالی از سرعت و کیفیت اولیه به صورت محسوسی کاسته مییشه عیب دیگر سونی واقعه ای نبودن کیفت فیلمبرداری و دوربین سلفی این برند است که با وجود این فدمت در بازار گوشی های هوشمند هنوز رفع نشده دیگر مشکل سونی داغ کردن بیش از اندازه و هنگ کردن تو استفاده مکرر هستش دور از انصافه که بخوایم به روز ترین گوشی دنیا رو زیر این مشکلات عدیده سونی له کنیم تا به امروز سری s سامسونگ تو بازار ایران لااقل از تمامی برندها سرتر و قدرتمندتر بوده البته این نظر شخصی من هستش و تمام نظرات دوستای عزیز هم برای من محترم است ولی هر طور که من مقایسه میکنم نمیتونم وجه خاصی تو سونی پیدا کنم که از سامسونگ بهتر باشه مثل مقایسه پراید با لامبورگینیه این کار

  4. دلمون خوش بود ترولا توی این سایت نیستن. مث اینکه دارن کم کم پیدا میشن. البته به خاطر سن و سالشونه. ما هم همسن اینا بودیم کل کلای بیهوده اینجوری داشتیم

  5. عین همین پستو برا xz پرمیوم و بقیه پرچمدارا بزارین بد نیست.تبعیض خوب نیست به هر حال هر برندی طرفدارایی داره

  6. برترین موبایل سال 2017 میشه…پارسال برترین گوشی جهان اس 7 اج شد و سال 2015 برترین گوشی جهان اس 6 و اس 6 اج شد و از همین حالا بدون شک کار برای داوران کنگره ی جهانی موبایل آسون شد که اس 8 رو برترین گوشی جهان انتخاب کنن…قابلیتهایی که عنوان کردین;مهمترینشون بودن و اگه بخواین کامل عنوان کنین;دو سه سال طول میکشه…
    با تشکر از گجت نیوز و سامسونگ عزیز