فضای سبزی زیباتر با Miimo، چمن زن رباتیک هوندا

فضای سبزی زیباتر با Miimo، چمن زن رباتیک هوندا

کمپانی ژاپنی هوندا به تازگی از میمو (Miimo)، ربات چمن زن خود رونمایی کرده است. این ربات شبیه ربات نظافتچی مشهور رومبا (Roomba)، ساخت کمپانی آمریکایی iRobot است، با این تفاوت که به جای تمیز کردن موکت و فرش، چمن‌ها را هرس می‌کند. با ما همراه باشید تا بررسی چمن زن رباتیک هوندا بپردازیم.

چمن زن رباتیک هوندا گجتی جالب و کارآمد است که به کمک سنسورهایش، به صورت اتوماتیک چمن‌ها را کوتاه می‌کند. با نصب سیم‌های مخصوص تعیین کننده مرز زمین چمن، در زیر خاک یا بالای آن، Miimo قادر است محدوده خود را تشخیص دهد. این ربات دارای باتری است و سیستم مخصوصی برای دور زدن دارد؛ به طوری که در موقعیت‌های خاص نیازی به حرکت به سمت عقب نداشته و به راحتی در زمین مانور می‌دهد. این سیستم باعث افزایش سرعت چمن زنی می‌شود. همچنین، تعداد دفعات و فواصل زمانی کوتاه کردن چمن هم به گونه‌ای قابل تنظیم است که با سرعت رشد چمن هماهنگ بوده و با تغییر فصل‌ها، تغییر کند.

فضای سبزی زیباتر با Miimo، چمن زن رباتیک هوندا

چمن زن رباتیک هوندا به سیستم ضد سرقت مجهز است

چمن زن رباتیک هوندا در دو مدل HRM 310 و HRM 520 عرضه می‌شود. هردوی این مدل‌ها در هنگام برخورد با اجسام مختلف، افراد و حیوانات توقف کرده و به لطف مکانیزم خاصی که در آن‌ها تعبیه شده، قابلیت دور زدن و تغییر مسیر دارند. در طراحی میمو ملاحظات امنیتی دیگری هم در نظر گرفته شده است؛ در این ربات آژیری وجود دارد که در هنگام بلند کردن آن از رو زمین، به صدا در می‌آید. علاوه بر این آژیر، ربات Miimo در این شرایط از کار می‌افتد و برای راه‌اندازی مجدد نیاز به وارد کردن کد پین دارد. به این ترتیب سرقت این ربات علاوه بر خبردار کردن همه، کاملا آن را بی‌استفاده می‌کند.

تفاوت دو مدل چمن زن رباتیک هوندا در ظرفیت باتری آن‌ها است؛ مدل HRM 310 دارای باتری 22.2 ولت و 1.8 آمپرساعتی است که با هر بار شارژ امکان استفاده مدام به مدت 30 دقیقه را فراهم می‌کند. مدل HRM 520 نیز باتری 22.2 ولت و 3.6 آمپرساعتی داشته و پس از شارژ کامل، ۶۰ دقیقه کار می‌کند. شارژ مدل‌های HRM 310 و HRM 520 به ترتیب ۳۰ و ۶۰ دقیقه طول می‌کشد و به صورت خودکار انجام می‌شود. کمپانی هوندا قصد دارد Miimo را در ماه ژوئن‌ در آمریکا عرضه کند؛ مدل HRM 310 قرار است به مبلغ 2,499 دلار و مدل HRM 520 به قیمت‌گذاری 2,799 دلار فروخته شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*