بازده اقتصادی پایین، اصلی‌ترین مانع بر سر ادغام تاچ آیدی با نمایشگر آیفون 8 !

بازده اقتصادی پایین، اصلی‌ترین مانع بر سر راه ادغام تاچ آیدی با نمایشگر آیفون 8 !

چندی پیش گزارشی درباره‌ی قابلیت‌های جدید آیفون 8 (Apple iPhone 8) از سوی تحلیل‌گران وال استریت منتشر شد که نشان می‌داد قابلیت تشخیص چهره به صورت سه بعدی که تا پیش از این به عنوان یکی از امکانات احتمالی پرچمدار جدید اپل از آن نام برده می‌شد، عملیاتی نخواهد شد و معرفی آن به زمان رونمایی از آیفون 8 اس در سال ۲۰۱۸ موکول شده است! عرضه‌ی این قابلیت که می‌توانست با استفاده از اسکن چهره به صورت سه بعدی و محسابه‌ی میزان عمق میدان، تایید هویت و باز کردن قفل امنیتی دیوایس را به راحتی و با سرعت بالا انجام دهد، به تعویق افتاده و پس از آن، حالا ادغام سنسور تاچ آیدی با نمایشگر آیفون نیز یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که احتمالا از دستور کار اپل برای نسل بعدی پرچمداران این برند کوپرتینویی خارج شود.

تیموتی آرکوری (Timothy Arcuri) از تحلیلگران Cowen & Co، به تازگی نتایج تحقیقات جدید خود را برای مشتریان این موسسه‌ی تحقیقاتی ارسال کرده و در آنها مدعی شده است که بازده اقتصادی پایین، مشکل بزرگی است که احتمالا اپل را از انجام این تغییر در طراحی آیفون جدید خود منصرف خواهد کرد. پیش از این گفته می‌شد که اپل به دلیل این که قصد دارد دکمه‌ی هوم فیزیکی آیفون را حذف کند و نمایشگری یک‌پارچه را برای تمام سطح پنل جلویی آن در نظر بگیرد. سنسور تاچ آیدی (اسکنر تشخیص اثر انگشت) نیز تغییر حالت خواهد و با انتقال به زیر قسمت شیشه‌ای نمایشگر، بخشی از تاچ اسکرین آیفون 8 خواهد بود.

اما این تحلیل‌گر بعد از بررسی منابع مطلع و زنجیره‌ی تامین قطعات سخت افزاری بازار، متوجه شده است که بازده اقتصادی شرکت AuthenTec technology که تحت مالکیت اپل قرار دارد، بسیار پایین بوده و این موضوع به بزرگترین مانع بر سر راه تغییر طراحی سنسور تاچ آیدی تبدیل شده است. گویا از طرفی اپل نیز علاقه‌ای ندارد که این کار را بر عهده‌ی موسسات و کمپانی‌های دیگر بگذارد و همین هم اوضاع را پیچیده‌تر کرده است:

برای مدل اولد دارای نمایشگر ۵.۸ اینچی آیفون، بزرگترین مشکل اپل به ادغام و تعبیه‌ی یک سنسور تشخیص اثر انگشت به زیر قسمت شیشه‌ای نمایشگر خلاصه می‌شود؛ بازده شرکت AuthenTec تحت مالکیت اپل همچنان پایین باقی مانده است و AAPL [نماد تجاری کمپانی اپل در بازار بورس وال استریت] تمایلی به استفاده از تولیدات دیگر کمپانی‌ها در این زمینه نشان نمی‌دهد. تیموتی آرکوری، تحلیلگر، Cowen & Co

اپل چگونه می‌تواند این مشکل در روند تولید آیفون 8 را حل کند؟

بازده اقتصادی پایین، اصلی‌ترین مانع بر سر ادغام تاچ آیدی با نمایشگر آیفون 8 !

به گفته‌ی این آنالیزور نام‌آشنای وال استریت، سه راه حل پیش رو اپل قرار دارد تا از آنها برای رفع این مانع استفاده کند. راه حل اول که احتمال به‌کارگیری آن از سوی اپل بسیار پایین است، حذف سنسور تاچ آیدی به طور کامل و استفاده از سیستم تشخیص چهره به طور انحصاری برای تایید هویت کاربران است. راه حل دوم این است که اپل بعد از حذف دکمه‌ی هوم، سنسور تاچ آیدی را به پنل پشتی منتقل کند تا دیگر مشکلی از بابت تعبیه‌ی آن در نمایشگر نداشته باشد. این راه حل نیز به دلیل این که با اصول زبان طراحی اپل مغایرت دارد و چندان کاربرپسند نیست، احتمالا به کار گرفته نخواهد شد.

راه حل نهایی نیز این است که اپل رونمایی از آیفون 8 به عنوان نسخه‌ی ویژه‌ی سالگرد ده سالگی اسمارت فون های محبوب خود را طبق همان برنامه‌ی قبلی و در کنار آیفون‌‌های ۷ اس و ۷ اس پلاس انجام دهد، اما عرضه‌ی آن را به تاخیر بیاندازد تا از فرصت کافی برای برطرف کردن مشکلات مالی مربوط به بازدهی پایین AuthenTec برخوردار باشد. نکته‌ی جالب اینجاست که همین حالا هم صحبت‌هایی مبنی بر تاخیر در عرضه‌ی مدل اولد آیفون‌های ۲۰۱۷ اپل به گوش می‌رسد و این راه حل نیز در صورت حقیقت داشتن آن صحبت‌ها، میتواند توسط اپل به کار گرفته شود.

گفتنی است که پیش از این نیز یکی از تحلیلگران وال استریت بیان کرده بود که تاخیر در عرضه‌ی آیفون 8 به بازار وجود خواهد داشت، اما این محصول تا زمان فرا رسیدن فصل تعطیلات و خریدهای زمستانی که نقش مهمی در مناسبات تجاری و اقتصادی کمپانی‌های سازنده بازی می‌کند، در بازار حاضر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*