مرکز فناوری سامسونگ

گزارش گجت نیوز از افتتاح مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر

مرکز فناوری سامسونگ – امیرکبیر به عنوان محلی برای حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های خلاقانه در حوزه‌های مختلف فناوری، در روز یکشنبه بیست و هفتم فروردین ماه با حضور مدیر عامل سامسونگ و همچنین اعضا ارشد دانشگاه امیر کبیر افتتاح شد. این مرکز تصمیم دارد با حمایت از افراد دارای ایده‌های نوآورانه و در ادامه پرورش آن‌ها با استفاده از دانش و تجربه شرکت سامسونگ و دانشگاه امیر کبیر، قدم‌های بلندی برای توسعه تکنولوژی و اقتصاد کشور بردارد.

مرکز فناوری سامسونگ – امیرکبیر از مدتی قبل پایه‌ریزی شده و امروز با حضور بام سوک هانگ مدیر سامسونگ ایران و همچنین دکتر احمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر به طور رسمی افتتاح شد. حوزه‌های مربوط به مسئولیت اجتماعی سامسونگ، از جمله دغدغه‌های اصلی مرکز فناوری سامسونگ – امیرکبیر هستند.

مرکز فناوری سامسونگ

به عنوان نمونه‌ای از این زمینه‌ها باید به بهداشت و سلامت، آموزش و پژوهش، انرژی و همچنین محیط زیست اشاره کرد. البته، از توسعه پروژه‌های کاربردی در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. مرکز فناوری سامسونگ – امیرکبیر با پشتیبانی‌ مالی و قرار دادن تجهیزات فنی و تکنولوژی لازم در اختیار افراد و شرکت‌های نوآور، به پروژه‌های خلاق جهت می‌دهد.

در ابتدا مراسم دکتر احمد معتمدی به تازه تاسیس بودن مرکز فناوری سامسونگ – امیرکبیر اشاره کرده و هدف از راه‌اندازی آن را حمایت از نوآوری در فناوری دانست. بر اساس گفته‌های وی، در این مرکز افراد و مخصوصا جوانان دارای ایده‌های خلاقانه و همچنین شرکت‌های نیازمند به حمایت فعالیت کرده و از حمایت مالی و فنی سامسونگ الکترونیکس و دانشگاه امیرکبیر بهره خواهند برد.

مرکز فناوری سامسونگ

احمد معتمدی با اشاره به اختصاص کل ساختمان مدیریت فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه امیرکبیر به این مرکز، ضرورت استفاده از تکنولوژی سامسونگ به عنوان یکی از چند شرکت برتر دنیا در حوزه‌های مختلف تکنولوژی را یادآور شد. وی یکی از مشکلات اصلی دانشگاه‌های ایران را عدم همکاری در سطح بین‌المللی دانست، مشکلی که دانشگاه امیرکبیر برای از بین بردن آن قدم برداشته است. احمد معتمدی از استقبال مدیران سامسونگ از ایجاد مرکز فناوری سامسونگ – امیرکبیر اظهار خوشحالی کرد. به عقیده وی، دانشگاه‌های ایران باید از شرکت‌های تکنولوژیک دارای بازار خوب در ایران نهایت استفاده را کنند.

تامین فضا و مکان مورد نیاز برای پیشبرد اهداف مرکز بر عهده دانشگاه امیرکبیر بوده و شرکت سامسونگ نیز وظیفه بسیار مهم تامین حمایت‌‌های لازم برای پیشبرد طرح‌ها را عهده‌دار است. وقتی طرحی به مرکز فناوری سامسونگ – امیرکبیر ارائه می‌شود، کارشناسان و مدیران دانشگاه امیرکبیر و سامسونگ ابعاد آن را بررسی کرده و نتیجه را اعلام می‌کنند. بر اساس گفته‌های دکتر احمد معتمدی، نظام آموزشی باید در سمتی حرکت کند که در کنار انجام کارهای تئوری، پروژه‌های عملی بیشتری انجام دهد.

مرکز فناوری سامسونگ

در مورد نحوه کار تیم‌های پذیرفته شده برای دریافت حمایت مرکز فناوری سامسونگ – امیرکبیر باید بدانید هر تیم پژوهشی مجاز خواهد بود برای سه دوره سه ماهه، از فرصت فراهم شده استفاده کند. تیم‌ها در انتهای هر دوره سه ماهه مجددا ارزشیابی شده و تنها برگزیدگان، وارد سه ماهه بعدی می‌شوند. به این ترتیب، از طرح‌های برتر، حمایت بیشتری می‌شود.

مرکز فناوری سامسونگ – امیرکبیر طرح‌های ایده‌آل را از تمامی ابعاد پشتیبانی می‌کند

در ادامه بام سوک هانگ مدیر سامسونگ ایران، با اشاره به نیاز بسیار مهم هر جامعه در حال رشد به توسعه فناوری و حمایت از تحقیق و نوآوری، نقش دانشگاه‌ها را برای رسیدن به این اهداف بسیار مهم و اساسی خطاب کرد. به گفته وی، مرکز فناوری سامسونگ – امیرکبیر دانش‌آموختگانی را به جامعه معرفی می‌کند که دارای مهارت و دانش فنی لازم برای تولید ثروت از دانش و فناوری هستند. آقای هانگ با اشاره به برتری شرکت سامسونگ الکترونیکس در حوزه فناوری، اعلام کرد این شرکت به حمایت از نوآوری و طرح‌های نوین علاقه زیادی دارد. مرکز فناوری سامسونگ – امیرکبیر دقیقا برای تحقق همین هدف افتتاح شده است.

مرکز فناوری سامسونگ

وی با وعده حمایت همه جانبه از ایده‌های خلاقانه افراد و شرکت‌های نیازمند پشتیبانی، پیشاپیش ورود مدیران نوآور آینده به مرکز فناوری سامسونگ – امیرکبیر را تبریک گفت و امیدوار شد آن‌ها با استفاده از توان علمی دانشگاه امیرکبیر، به اهداف خود دست پیدا کنند.

مرکز فناوری سامسونگ

گفتنی است در ابتدا انتشار فراخوان پذیرش طرح، این مرکز طرح‌های افراد و گروه‌ها را دریافت کرد و اکنون اولین گروه از تیم‌های پذیرفته شده به مرکز فناوری سامسونگ – امیرکبیر راه پیدا کرده‌اند. تیم‌های علاقه‌مند می‌توانند تقاضا خود را به آدرس info@samsung-aut-tech.ir ایمیل کنند. نکته بسیار مهم و ارزشمند درباره این اقدام بزرگ سامسونگ، آزاد بودن افراد و گروه‌ها بعد از دریافت حمایت این شرکت است.

به عبارت دیگر، در مرحله تولید محصول، دانشگاه امیرکبیر و شرکت سامسونگ الکترونیکس هیچ‌گونه مالکیتی بر روی شرکت‌ها و محصولات نخواهند داشت و آن‌ها می‌توانند بعد از اتمام دوره، در صورت عدم تمایل برای فعالیت تحت نظر سامسونگ الکترونیکس، راه خود را دنبال کنند. در انتها مراسم، توافقنامه‌ مشترک مرکز فناوری و شرکت سامسونگ الکترونیکس، توسط آقای بام سوک هانگ مدیر و همچنین آقای احمد معتمدی به امضا رسید.

مرکز فناوری سامسونگ

آخرین برنامه، به بازدید از محل استقرار تیم‌ها در برج فناوری دانشگاه امیرکبیر و صحبت با اعضا درباره طرح‌های آن‌ها اختصاص داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*