احتمالا باید برای خرید آیفون بعدی اپل کمی بیشتر از همیشه منتظر بمانید

احتمالا باید برای خرید آیفون بعدی اپل کمی بیشتر از همیشه منتظر بمانید

حالا که تقریبا به اواسط فصل بهار رسیده‌ایم، بسیاری از کمپانی های بزرگ اندرویدی از پرچمداران ۲۰۱۷ خود رونمایی کرده‌اند و با ورود محصولاتی نظیر ال جی جی ۶ و گلکسی اس ۸ به بازار، حالا طرفداران جبهه‌‌ی رقیب، یعنی آیفون های اپل، نیز به استقبال رونمایی از پرچمدار این برند کوپرتینویی در فصل تابستان می‌روند تا یک بار دیگر شاهد رقابت هیجان‌انگیز این سازندگان باشیم.

طبق گزارش‌هایی که تا به اینجا منتشر شده است، گویا اپل قصد دارد برای اولین بار در تاریخ آیفون، از سه مدل در یک کنفرانس رونمایی به عمل بیاورد تا به این ترتیب، مراسم سالگرد ده سالگی آیفون به جذاب‌ترین شکل ممکن برگزار شود. در واقع دو مدل از این سری قرار است مشابه سال‌های گذشته و تحت عنوان سری اس آیفون های ۷ معرفی شوند و یک مدل پریمیوم با نامی ویژه نیز قرار است نماینده‌ی تغییرات طراحی اپل در بدنه‌ی آیفون باشد.

اما به تازگی گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد علیرغم رونمایی همزمان اپل از این سه مدل، احتمالا برای خرید مدل پریمیوم آیفون بعدی باید کمی بیشتر از همیشه در انتظار بنشینید. بر طبق گزارش خبرگزاری بلومبرگ، مدل ویژه‌ی آیفون های ۲۰۱۷ اپل با تاخیری در حدود یک تا دو ماه نسبت به زمان‌بندی همیشگی اپل روانه‌ی بازار خواهد شد. خبرگزاری ژاپنی Mac Otakara نیز همین تاخیر را پیش از این تایید کرده بود و حالا بلومبرگ نیز مدعی شده است که به سبب دشواری‌های فنی در روند تولید این مدل، شاهد تاخیری نسبتا طولانی نسبت به دو مدل دیگر این سری خواهیم بود.

دلیل تاخیر در عرضه‌ی مدل ویژه‌ی آیفون چیست؟

احتمالا باید برای خرید آیفون بعدی اپل کمی بیشتر از همیشه منتظر بمانید

گویا دلیل اصلی این تاخیر، تغییر سبک طراحی این مدل ویژه نسبت به تمام نسل‌های قبلی گوشی های هوشمند اپل است. این مدل قرار است از یک نمایشگر بزرگ با لبه‌هایی خمیده برخوردار شود و پیکسل‌های نمایشگر، بخش زیادی از پنل جلویی را خواهند پوشاند. این لبه‌ها، در دو طرف نمایشگر و مشابه گلکسی اس ۸، کمی انحنا خواهند داشت تا اپل هم به جمع سازندگان دیوایس‌های لبه‌خمیده بپیوندد.

همچنین یکی دیگر از دشواری‌های فنی در روند تولید این مدل نیز این است که اپل به دنبال تعبیه‌ی سنسور تشخیص اثر انگشت در قسمت شیشه‌ای نمایشگر است تا بتواند دکمه‌ی هوم فیزیکی را از روی بدنه حذف نماید. سامسونگ نیز در گلکسی اس ۸ به دنبال چنین هدفی بود، اما در انتها تصمیم گرفت که قید این تغییر مهم را بزند و سنسور اثر انگشت را به پنل پشتی و در نزدیکی دوربین انتقال دهد.

دوربین سلفی این مدل به فناوری ویژه‌ای مجهز خواهد شد

احتمالا باید برای خرید آیفون بعدی اپل کمی بیشتر از همیشه منتظر بمانید

همچنین مدل ویژه‌ی آیفون های جدید اپل که نام‌هایی نظیر آیفون ادیشن، آیفون ۸ و آیفون ایکس به عنوان نام احتمالی آن حدس زده می‌شود، از یک دوربین سلفی جدید برخوردار خواهد بود که این دوربین با مجهز شدن به فناوری جدیدی تحت عنوان حس سه بعدی، می‌تواند چهره‌ی کاربر را تشخیص داده و با محاسبه‌ی عمق خطوط چهره و اعضای آن، مجوز باز شدن قفل دستگاه را صادر کند. البته هنوز به طور دقیق، تصور کاملی از این قابلیت وجود ندارد و در حالی که بلومبرگ معتقد است این دوربین دارای ساختاری دوگانه خواهد بود، مینگ چی کو، از تحلیل‌گران برتر حوزه‌ی محصولات اپل، باور دارد که این دوربین به سنسور مادون قرمز مجهز خواهد شد؛ به هر صورت این دوربین قادر خواهد بود سطح عکاسی سلفی آیفون بعدی اپل را به شدت افزایش دهد و قابلیت‌هایی نظیر ماسک‌های واقعیت مجازی و تشخیص دقیق بافت چهره در ویرایش تصاویر سلفی، به کمک آن محقق خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ابوهت ایفون از بین میره اگه این مدل ویژه شم از یک صفحه نمایش ۵.۸ استفاده کنه و از دو طرف انحنا داشته باشه اصلا تو سیستم عامل ios طراحی اج کاربرد نداره