نسخه جدید گوگل ارث

نسخه جدید گوگل ارث از این پس در دسترس تمام کاربران جهان خواهد بود

گوگل به مناسبت روز زمین، سرویش نقشه گوگل ارث را هم برای مرورگر دسکتاپ و هم برای دستگاه‌های اندرویدی مجددا طراحی کرد. در نسخه جدید سرویس نقشه گوگل، شاهد افزوده شدن ویژگی‌های جدیدی هستیم. به عنوان نمونه، این سرویس اکنون به کاربران اجازه می‌دهد نقشه‌ مکان‌های خاص را به صورت سه بعدی تماشا کنند. از دیگر قابلیت‌های نسخه جدید گوگل ارث می‌توان به فراگیری اطلاعات درباره مکان‌های مختلف جهان به صورت تصادفی و دریافت راهنمای تور از مرورگر کروم و یا گوشی های اندرویدی اشاره کرد.

راهنمای تورها به صورت فعل و انفعالی بوده و توسط دانشمندان، تهیه‌کنندگان مستند و افراد متخصص در زمینه‌های مختلف مدیریت می‌شود و هدف اصلی آن‌ها، کمک به کاربران برای شناخت بیشتر کره زمین است. بر اساس گفته‌های گوگل، در حال حاضر بیش از پنجاه راهنمای تور شامل پارک ملی گمب تانزانیا وجود داشته و تمامی آن‌ها توسط جین گودال (Jane Goodall) به عنوان یک کارشناس پستانداران و همچنین تیم همراهش مدیریت می‌شوند. همچنین در نسخه جدید گوگل ارث امکان سفرهای ویدیویی به شش زیستگاه مختلف توسط BBC Earth فراهم شده است.

نسخه جدید گوگل ارث

در نسخه جدید گوگل ارث یک دکمه تازه با عنوان I’m Feeling Lucky اضافه شده است، قابلیتی که از بزرگترین سرویس گوگل یعنی موتور جستجوی آن به امانت گرفته شده است. کاربران با زدن این دکمه به مکانی غیر منتظره برده می‌شوند، حال این مکان می‌تواند یک خانه اپرا در کشور ایتالیا و یا یکی از چشمه‌های آب گرم واقع در ژاپن باشد. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، بعد از نمایش هر مکان، به صورت تصادفی اطلاعات مرتبط با آن نیز نمایش داده می‌شود. نکته جالب‌تر اینجاست که کاربران می‌توانند در نسخه جدید گوگل ارث، مکان نمایش داده شده را به صورت سه بعدی تماشا کرده و به عمق آن سفر کنند. این کار با زدن دکمه 3D واقع در گوشه رابط کاربری مسیر می‌شود.

نسخه جدید گوگل ارث

نسخه جدید گوگل ارث در دیگر پلتفرم‌ها

به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های نسخه جدید گوگل ارث باید به امکان پرواز بر فراز آثار تاریخی، جغرافیایی و یا معماری سراسر دنیا با استفاده از یک پهپاد متحرک فرضی اشاره کرد. ارزش این نسخه بهبود یافته زمانی مشخص می‌شود که بدانید به گفته گوگل، توسعه آن دو سال زمان برده است. در حال حاضر تنها کاربران دستگاه‌های اندرویدی و همچنین کاربران مرورگر دسکتاپ گوگل کروم می‌توانند از نسخه جدید گوگل ارث استفاده کنند، اما به زودی دیگر مرورگرهای وب علاوه بر دستگاه‌های دارای سیستم عامل آی او اس نیز از آن پشتیبانی خواهند کرد. برای ورود به سرویس گوگل ارث از این لینک استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. نسخه دسکتاپ ویندوزش وجود داره دانلودش کنیم دنبالش گشتم پیدا نکردم اگه هست لینکشو هم بزارین