کالبدشکافی گلکسی اس 8

کالبدشکافی گلکسی اس 8 و کشف قابلیتی پنهان در آن (ویدیو)

در ادامه ویدیوی کالبدشکافی گلکسی اس 8 (Galaxy S8) را مشاهده می‌کنیم. این ویدیو از آنجایی جالب است که به وجود امکاناتی مخفی در این گوشی موبایل پی می‌بریم.

چند روز پیش تست مقاومت گلکسی اس 8 (Galaxy S8) را منتشر کردیم، آزمایشی که همانند همیشه توسط کاربری با نام زاک (Zack) و ادمین کانال محبوب JerryRigEverything در یوتیوب انجام گرفته بود. در ویدیوی این مطلب شاهد مقاومت بسیار خوب این گوشی موبایل در برابر صدمات مختلف بودیم. اکنون با تماشای ویدیوی کالبدشکافی گلکسی اس 8 به دلیل مقاومت آن پی برده و به روش مهندسی سامسونگ برای ساخت چنین محصول قدرتمندی پی می‌بریم.

سامسونگ مدت‌هاست روش ثابتی را برای خلق پرچمداران خود دنبال می‌کند این غول کره‌ای، در ابتدا چندید نمونه اولیه با شکل‌ها و طرح‌های مختلف ایجاد کرده و در نهایت یکی از آن‌ها را به عنوان طرح اصلی انتخاب می‌کند. بدون شک گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس که امروز کاربران آن‌ها را با این شکل و شمایل می‌بینند، در ابتدا ظاهر دیگری داشتند. به عنوان نمونه، مدتی قبل شاهد فاش شدن یک عکس بودیم که گلکسی اس 8 دارای دوربین دوگانه را به تصویر می‌کشید.

کالبدشکافی گلکسی اس 8

زاک به عنوان مدیر کانال JerryRigEverything در یوتیوب و مجری این کالبدشکافی گلکسی اس 8 به نکته بسیار جالبی حین انجام این کار برخورد کرد. اگرچه در مشخصات دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی پرچمدار جدید سامسونگ به جز فوکوس خودکار و قابلیت عکس‌برداری HDR ویژگی دیگری نمی‌بینیم، اما دوربین این گوشی موبایل به سخت افزار تثبیت‌کننده تصویر نوری (OIS –> Optical Image Stabilization) مجهز شده است.

مهمترین بخش کالبدشکافی گلکسی اس 8 کشف سخت افزار OIS بود

هنوز مشخص نیست آیا این طراحی به صورت کاملا تصادفی پیاده‌سازی شده و یا اینکه سامسونگ واقعا تصمیم داشت تثبیت‌کننده تصویر نوری را به دوربین سلفی پرچمدار جدید خود بیاورد. اگرچه در مشخصات نوشتاری دوربین سلفی گلکسی اس 8 قابلیت OIS دیده نمی‌شود، اما نکته جالب اینجاست که سخت افزار مورد نیاز برای پیاده‌سازی این ویژگی در ساختار دوربین پرچمدار جدید سامسونگ دیده می‌شود.

کالبدشکافی گلکسی اس 8

شاید مهمترین نکته کالبدشکافی گلکسی اس 8 را باید کشف همین قابلیت بدانیم. بعد از تماشای این ویدیو پیش‌بینی کردیم ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور، سامسونگ تثبیت‌کننده تصویر نوری را در قالب یک به‌روزرسانی نرم افزاری به دوربین سلفی پرچمدار جدید خود بیفزاید.

از آنجایی که سخت افزار مورد نیاز برای این ویژگی پیش از این پیاده‌سازی شده، همه چیز به مدیریت سخت افزار توسط نرم افزار گوشی موبایل بستگی دارد. البته، اهمیت نحوه طراحی دوربین سلفی برای افزودن این ویژگی را نباید فراموش کنیم. ممکن است برای افزودن قابلیت OIS به آن، مراحل بسیار بیشتری به جز ارائه یک آپدیت نرم افزاری نیاز باشد. گفتنی است بعد از انتشار ویدیوی کالبدشکافی گلکسی اس 8 ، اهالی رسانه درباره وجود و یا عدم وجود تثبیت‌کننده تصویر نوری در دوربین سلفی این گوشی موبایل از خود سامسونگ سوال کردند. به محض انتشار جواب شرکت سازنده، شما را در جریان آن قرار خواهیم داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. فقطططططططططط اپل

  2. زنده باد سامسونگ عزیز و معظم و بزرگ

  3. عجب جمله ی مسخره ایی
    هنوز مشخص نیست آیا این طراحی به صورت کاملا تصادفی پیاده‌سازی شده و یا اینکه سامسونگ واقعا تصمیم داشت تثبیت‌کننده تصویر نوری را به دوربین سلفی پرچمدار جدید خود بیاورد

    یعنی بصورت تصادفی تو چند میلیون گوشی یک قطعه سخت افزاری اضافه شده ؟؟ اینو کی گفته خدا شفاش بده ما کی هستیم همچین آدمی کارشناس ای تی هم هست

    • دوست عزیز در مطلب اصل عنوان شده ممکنه سخت افزار انتخاب شده برای دوربین سلفی گلکسی اس 8، بدون اصرار قبلی سامسونگ دارای قابلیت‌ OIS بوده باشه، ولی خود شرکت پیاده سازی چنین چیزی رو مد نظر نداشته و برای همین هم رابط نرم افزاری اون رو ننوشته