سرفیس لپ تاپ - Surface laptop

تصاویر سرفیس لپ تاپ ، نخستین کامپیوتر مجهز به ویندوز 10 اس لو رفت

مایکروسافت قصد دارد در رویداد فردای خود از سرفیس لپ تاپ (Surface Laptop)، یک کامپیوتر مجهز به ویندوز 10 اس و یک رقیب بسیار جدی برای کروم بوک ها رونمایی کند

به نظر می‌رسد مایکروسافت در رویداد فردای خود که در نیویورک سیتی برگزار خواهد شد، از یک کامپیوتر جدید خانواده سرفیس ، اما با پلتفرمی متفاوت رونمایی کند. یک کاربر توییتری به نام WalkingCat مجموعه تصاویری را منتشر کرده و در وصف نام آن‌ها تنها از عبارت سرفیس لپ تاپ (Surface Laptop) استفاده کرده است که ظاهرا پاسخ مایکروسافت به کروم بوک پیکسل گوگل خواهد بود.

سرفیس لپ تاپ - Surface laptop

این سرفیس لپ تاپ رویت شده حاوی یک نمایشگر پیکسل سنس 13.5 اینچی است و در چهار رنگ پلاتینی (Platinum)، قرمز کبود (Burgundy)، آبی لاجوردی (Colbat Blue) و طلایی گرافیت (Graphite Gold) به فروش خواهد رسید.

سرفیس لپ تاپ - Surface laptop

مشخصات فنی سرفیس لپ تاپ مایکروسافت

لپ تاپ جدید مایکروسافت همچنین شامل یک کیبورد آلکانترا، دقیقا مشابه کیبورد پریمیوم تبلت سرفیس پرو 4 (Microsoft Surface Pro 4) خواهد بود. هنوز مشخص نیست سرفیس لپ تاپ از چه پردازنده و یا سایر مشخصات فنی قدرت می‌گیرد، اما تصاویر به بیرون درز پیدا کرده از آن خبر از مجهز بودن آن به یک پورت استاندارد USB، مینی دیسپلی پورت و پورت پاور مرسوم دستگاه‌های سرفیس می‌دهد. بنابراین احتمالا مایکروسافت قصد ندارد از پورت مدرن USB نوع C در این لپ تاپ استفاده کند.

وزن این لپ تاپ 1 کیلو و 200 گرم است، ضخامت پشت آن 14.47 میلی‌متر بوده و ضخامت جلوی آن نیز 9.8 میلی‌متر است. نمایشگر آن شامل 3.4 میلیون پیکسل است که نشان می‌دهد این کمپانی از یک پنل Full HD با نسبت ابعاد 3:2 در اندازه‌ی 13.5 اینچ بر روی آن استفاده خواهد کرد. WalkingCat همچنین ادعا می‌کند این لپ تاپ از پلتفرم ویندوز 10 اس (Windows 10 S) بهره می‌برد که جایگزین جدی برای سیستم عام کروم گوگل است. ما انتظار داریم مایکروسافت در رویداد فردای خود توضیحات جامعی از این پلتفرم، نظیر قابلیت دسترسی آن به تنها فروشگاه اپلیکیشن های مایکروسافت را ارائه کند. این لپ تاپ در رده‌ی خود (لپ تاپ های مجهز به ویندوز 10 اس) به عنوان یک پرچمدار شناخته می‌شود، اما قطعا نباید انتظار داشت مشخصات فنی آن هم سو با کامپیوترهای مجهز به نسخه اصلی ویندوز 10 باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*