ویندوز 10 اس

ویندوز 10 اس مایکروسافت رسما معرفی شد

مایکروسافت از نسخه مخصوص دانش آموزان ویندوز 10 با نام ویندوز 10 اس (Windows 10 S) رونمایی کرد. قابلیت های رقیب جدید سیستم عامل کروم گوگل را در ادامه ببینید.

در رویداد #MicrosoftEDU که در نیویورک سیتی برگزار شد، مایکروسافت سرانجام نسل جدید ویندوز 10 خود را معرفی کرد. این نسخه جدید از مجموعه سیستم عامل های ویندوز که ویندوز 10 اس نام گرفته است، پیشتر از این به عنوان ویندوز 10 ابری یا Windows 10 Cloud شناخته می‌شد.

ویندوز 10 اس نسخه جدیدی از ویندوز 10 مخصوص مشتریان محصل کمپانی مایکروسافت است و حرف S آن نیز از School یا مدرسه گرفته شده است. بنابراین این نسخه از ویندوز آمده تا با کروم بوک های گوگل به رقابت بپردازد. Windows 10 S اساسا یک نسخه سبک‌تر و کوچکتر از خود ویندوز 10 است که شما در آن تنها قادر به ارتباط با فروشگاه اپلیکیشن های مایکروسافت و دانلود برنامه ها از آن طریق هستید. کاربران می‌توانند نسخه‌ی 32 بیتی و اپلیکیشن های مدرن ویندوز 10 را از این طریق بر روی کامپیوتر مجهز به ویندوز 10 اس خودشان دانلود و نصب کنند، اما هیچ راهی وجود ندارد تا بتوانید به جز فروشگاه اپلیکیشن‌ها اقدام به نصب برنامه ها کنید.

ویندوز 10 اس

 

با این حال، یکی از قابلیت‌های کلیدی ویندوز 10 اس آن است که کاربران می‌توانند آن را به نسخه‌ی معمولی ویندوز 10 یعنی Windows 10 Home یا Windows 10 Pro بسته به سلیقه خود ارتقا ببخشند. البته که باید برای این جریان هزینه‌ای را نیز پرداخت کنند، اما هنوز هیچ اطلاعاتی از آن در دست نیست. تعجب نکنید، این نسخه چندان هم با ویندوز 10 اصلی مایکروسافت متفاوت نیست. از رابط کاربری گرفته تا قابلیت‌های معمولی همگی بین این دو نسخه از ویندوز یکسان است، بنابراین نباید نگرانی از این بابت داشته باشید.

ویندوز 10 اس

قابلیت ارتقا از ویندوز 10 اس به ویندوز 10 اصلی

لازم به ذکر است که قیمت دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 اس مایکروسافت از 189 دلار آغاز می‌شود که بسیار مقرون به صرفه و جذاب می‌تواند باشد. مایکروسافت همچنین حق اشتراک رایگان استفاده از بازی Minecraft Education Edition را نیز به کاربران این ویندوز می‌دهد و آن را به صورت رایگان در اختیار بسیاری از مدارس در سراسر جهان قرار خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*