طولانی ترین تک چرخ

ثبت رکورد طولانی ترین تک چرخ به وسیله یک اسکوتر 125 سی‌سی

یک موتورسوار ژاپنی توانست رکورد طولانی ترین تک چرخ را بشکند. ویدیوی بیشترین ترین تک چرخ تا به امروز را در ادامه مشاهده می‌کنید.

برای موتورسواران حرفه‌ای تک چرخ زدن یکی از مهارت‌های پایه و مهم به شمار می‌رود که جذابیت و لذت خاص خود را دارد. البته نباید این عمل را با رفتار پرخطر در داخل شهر اشتباه گرفت که توسط افراد غیر حرفه‌ای و بدون تجهیزات ایمنی لازم انجام می‌شود. مهمترین فاکتور برای اجرای این حرکت نمایشی، داشتن یک موتورسیکلت مناسب است.

شاید یک موتورسوار، حین داشتن لباس‌های مخصوص، بهترین موتورسیکلت و مخصوصا در زمان عبور از یک جاده خوب و باکیفیت بتواند تا چند صد کیلومتر را طی کرده و از شهری به شهر دیگر برود، اما تک چرخ زدن عملی خسته‌کننده است که هر ثانیه آن به تمرکز احتیاج دارد و نمی‌توان بعد از بالا رفتن چرخ جلویی وسیله، آن را به حال خود رها کرد. کمی گاز دادن و یا از دست دادن تعادل سبب می‌شود تا موتورسوار از سمت عقب و با جلو به روی زمین پرتاب شود. با در نظر گرفتن این مشقت و سختی، به نظر شما رکورد طولانی ترین تک چرخ تا به امروز چقدر است؟

طولانی ترین تک چرخ

 

اگرچه ممکن است از نظر شما، دوستتان که توانسته ابتدا تا انتهای یک خیابان را با یک چرخ موتورسیکلت طی کند بهترین فرد در انجام این کار است، اما نظر گینس درباره رکورد طولانی ترین تک چرخ تا به امروز متفاوت است. یک فرد ژاپنی توانست به صورت مدام، 13 ساعت بر روی چرخ عقب یک اسکوتر دارای حجم موتور 125 سی‌سی حرکت کند و به این وسیله توانست رکورد طولانی ترین مسافت تک چرخ تا به امروز را به نام خود ثبت کند.

ماسارو ایب (Masaru Abe) فردی نیست که به یک باره برای شکستن رکورد تک چرخ زدن وارد میدان شده باشد. او یک موتورسواری ژاپنی بوده و لقب پادشاه ترک چرخ زن‌ها را از مدت‌ها قبل به دوش می‌کشد! وی تصمیم گرفتن تا رکورد طولانی ترین تک چرخ را که به یک موتورسوار از کشور خودش تعلق داشت بشکند. بیست و شش سال قبل، موتورسواری با نام یاسویوکی کودو (Yasuyuki Kudo) توانست 331 کیلومتر را بر روی چرخ عقب موتورسیکلت خود بپیماید و رکورد طولانی ترین تک چرخ را در دست بگیرد. ماسارو ایب اکنون توانست این رکورد را با اقتدار زیر پا بگذارد.

طولانی ترین تک چرخ

رکورد پیشین طولانی ترین تک چرخ نیز در اختیار یک موتورسوار ژاپنی بود

وی برای ثبت رکورد خود از یک Yamaha Jog 125 استفاده کرد. همین نکته ارزش کار وی را بالاتر می‌برد. برای موتورسواران، این دسته از موتورسیکلت‌‎های جمع و جور و کوچک بدترین وسیله ممکن برای تک چرخ زدن محسوب می‌شوند. البته، از مزیت آن برای تک چرخ زنی استقامتی نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. بدون شک بالا نگه داشتن یک موتورسیکلت مسابقه‌ای دارای حجم موتور هزار سی‌سی، وی را بعد از گذشت چند ساعت از پا در می‌آورد.

طولانی ترین تک چرخ

وی برای 13 ساعت مداوم و با میانگین سرعت 40 کیلومتر بر ساعت، یک مسیر بیضی شکل کوتاه را مرتبا پیمایش کرد. علاوه بر زمان خوردن و آشامیدن، حتی در زمان نیاز به سوخت‌گیری مجدد نیز وی چرخ جلوی موتور را بر روی زمین قرار نداد و در همان حالت تک چرخ سوخت‌گیری کرد. این روال تا زمان ثبت رکورد طولانی ترین تک چرخ تا به امروز به مسافت بیش از 500 کیلومتر ادامه پیدا کرد.

طولانی ترین تک چرخ

بعد از رسیدن به حد نصاب مورد نظر، وی از درد و خستگی بر روی زمین افتاد. به عقیده موتورسواران حاضر در محل، آن‌ها در حال مشاهده یک خدای از حال رفته بودند! به گفته خود ماسارو، بعد از گذشت دو ساعت از شروع حرکت کمر دردی با شدت کم به سراغ وی آمد و رفته رفته چنان تا رسیدن به ساعت سیزدهم زیاد شد که تحمل وی را از بین برد. پیش از تلاش برای شکستن رکورد طولانی ترین تک چرخ ، وی هدف خود را بر روی 600 کیلومتر قرار داده بود، اما کمر درد شدید به وی اجازه نداد تا بیشتر از 13 ساعت با یک چرخ رو به جلو حرکت کند. به گفته ماسارو، برای ثبت یک رکورد جدید و پشت سر گذاشتن رکورد پیشین طولانی ترین تک چرخ با اختلاف بسیار زیاد، وی باید مسافتی را طی می‌کرد که هر فرد از شنیدن آن مات و مبهوت بماند.

طولانی ترین تک چرخ

ماسارو همچنین به درد شدید خود اشاره کرد، به طوری که معتقد است در طول زندگی خود به این میزان درد نکشیده است. هر دو دست وی بعد از گذشت چند ساعت کاملا بی‌حس شده بودند، به طوری که ماسارو دیگر هیچ حس و لمسی بر روی آن‌ها نداشت. همچنین دید وی بعد از سپری کردن چند صد کیلومتر ابتدایی کاملا تار شده بود. از همه مهمتر، ماسارو رفته رفته در حال از دست دادن هشیاری خود بود، به طوری که در ساعات آخر آگاهی کمی از وضعیت محیط پیرامون خود داشت. تک چرخ زدن در چنین شرایطی تسلط محض وی را نشان می‌دهد. در ادامه می‌توانید ویدیوی طولانی ترین تک چرخ در گینس را مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه