خرید تسلا

خرید تسلا ، نت فلیکس یا والت دیزنی می‌تواند از اهداف بعدی اپل باشد

Citigroup به تازگی اعلام کرد که اپل در حال حاضر بیش از 250 میلیارد دلار پول برای کار کردن دارد و با این میزان سرمایه می‌تواند برای خرید تسلا ، نت فلیکس یا والت دیزنی اقدام کند.

تحلیلگران Citigroup بر این باورند که خرید تسلا و چند کمپانی بزرگ دیگر می‌تواند از اهداف آینده اپل باشد. هم‌اکنون این غول دنیای فناوری بیش از 250 میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارد که می‌‌تواند با استفاده از آن، شرکت‌های بسیار بزرگی را خریداری کند. تسلا، نت فلیکس و والت دیزنی از جمله اهداف احتمالی اپل هستند.

خرید تسلا

امکان خرید تسلا توسط اپل با سرمایه 220 میلیارد دلاری در خارج از آمریکا

در حال حاضر بیش از 90 درصد منابع اپل در خارج از آمریکا قرار دارد؛ اما با توجه به سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، ممکن است شرکت‌های چند ملیتی، منابع مالی خود را وارد خاک آمریکا کنند تا به جای نرخ مالیات 35 درصدی، تنها 10 درصد مالیات بپردازند. با این حساب شاید اپل چیزی حدود 220 میلیارد دلار سرمایه خود را وارد آمریکا کند و بهترین استفاده ممکن را از این فرصت داشته باشد.

یکی از تحلیلگران Citigroup در این رابطه اظهار کرد:

با توجه به آن که یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های دولت جدید ایالات متحده آمریکا، اجازه دادن به شرکت های آمریکایی برای بازگرداندن سرمایه خود به داخل کشور با نرخ مالیات کمتر است، شاید اپل نیاز بیشتری به استفاده بهینه از این منابع مالی داشته باشد.

خرید تسلا

البته اپل با سرمایه‌ای که در اختیار دارد می‌تواند به راحتی برای خرید تسلا اقدام کند اما به احتمال زیاد این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد. چند سال پیش نیز صحبت‌های مشابهی مطرح شده بود ولی در نهایت به نتیجه‌ای نرسید. مدیرعامل تسلا یعنی ایلان ماسک بر این باور است که کمپانی او می‌تواند در عرض یک دهه آینده حتی از اپل هم ارزشمند‌تر شود و با این حساب، امکان این که وی شرکت خود را از دست بدهد وجود ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عمرا ایلان ماسک شرکتشو بفروشه به تیم کوک