شارژ سریع در گلکسی اس 8

شارژ سریع در گلکسی اس 8 پس از خاموش شدن صفحه فعال می‌شود

این روزها یکی از ضرورت‌های تولیدی برای شرکت‌های مختلف، قرار دادن تکنولوژی شارژ سریع (Fast Charging) در تلفن‌های هوشمند است. بنابراین به کارگیری این فناوری در گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) آنچنان غافلگیرکننده نبود. اما متاسفانه شارژ سریع در گلکسی اس 8 با یک محدودیت مواجه است.

تکنولوژی شارژ سریع برای هواداران محصولات شرکت سامسونگ آنچنان جدید نیست، چرا که از آن در خانواده اس 6 و همچنین اس 7 استفاده شده بود. تکنولوژی شارژ سریع و انطباقی سامسونگ که در واقع همان شارژ سریع نسخه 2.0 کوالکام است، به نسبت سال‌های قبل تغییر قابل توجهی نداشته است، اما یک محدودیت در آن وجود دارد: امکان بهره‌گیری از این فناوری در زمانی که صفحه نمایش روشن باشد، وجود ندارد.

متاسفانه نه تنها شاهد بهبود عملکرد شارژ سریع در پرچمدار جدید سری اس سامی نیستیم، بلکه وجود این محدودیت در گوشی گران‌قیمت کره‌ای‌ها آنچنان به مزاق کاربران خوش نیامده است. در طرف مقابل، نسل چهارم از فناوری شارژ سریع کوالکام نه تنها چنین محدودیتی را شامل نمی‌شود، بلکه به نسبت گذشته سریعتر شده است. تراشه اسنپدراگون 835 در نسخه آمریکایی Galaxy S8، قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع کواکام را دارد، اما مدل بین‌المللی این گوشی با تراشه اختصاصی اگزینوس 8895 چنین قابلیتی ندارد. به همین دلیل کره‌ای‌ها از تکنولوژی مذکور در تنها یک نسخه از پرچمدار خود استفاده نکردند تا از اعتراض خریداران جلوگیری کرده باشند.

سامسونگ محدودیت شارژ سریع در گلکسی اس 8 را مخفی کرده است

اما نکته مهم در این گزارش، سیاست سامسونگ در این زمینه است؛ آنها یا محدودیت مذکور در تکنولوژی شارژ خود را فراموش کرده‌اند یا به دنبال پوشاندن آن از چشم کاربران هستند. چرا که به این موضوع در دفترچه راهنمای کاربران یا صفحه رسمی گوشی اشاره نشده است. همچنین نوتیفیکیشن شارژ سریع در رابط کاربری اس 8 حتی به هنگام روشن بودن صفحه نمایش ظاهر می‌شود، در حالی که این فناوری تنها در صورت خاموش بودن صفحه گوشی فعال می‌شود.

اما از طرفی طبق گزارش منتشر شده از Phandroid، تفاوت شارژ این پرچمدار در حالت روشن و خاموش بودن صفحه نمایش حدود 15 دقیقه است؛ گلکسی اس 8 با صفحه نمایش خاموش در عرض 1 ساعت و 37 دقیقه و در حالت صفحه نمایش روشن پس از 1 ساعت و 57 دقیقه فول شارژ می‌شود. با این حال اگر به دنبال سریعتر شارژ شدن گوشی خود هستید، بهتر است در حین شارژ از آن استفاده نکنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خب سامی کار خوبی کرده که باید صفحه نمایش خاموش باشه اینجوری به گوشی اسیب نمیرسه به نظر من کا خوبیه