گوشی های پرچم دار اقتصادی

بهترین گوشی های پرچم دار اقتصادی بازار (اردیبهشت 96)

پرچمداران گوشی های هوشمند همیشه گران قیمت نیستند؛ در این مطلب بهترین گوشی های پرچم دار اقتصادی را معرفی خواهیم کرد. این محصولات در عین داشتن سخت افزاری قدرتمند، قیمت معقولی دارند.

واژه پرچمدار به گوشی موبایلی بالارده اطلاق می‌شود که در همان زمان، قدرت یک گوشی‌ساز را به نمایش می‌گذارد. یعنی یک کمپانی هر چه در توان دارد در ساخت یک پرچمدار استفاده می‌کند و آن محصول را باید نهایت تکنولوژی آن گوشی‌ساز دانست. کاربران همواره این چنین محصولات را بسیار گران قیمت می‌دانند، در حالی که با کمی جستجو می‌توان گوشی های پرچم دار اقتصادی را نیز پیدا کرد.

گوشی های پرچم دار اقتصادی

بهترین گوشی های پرچم دار اقتصادی

در اردیبهشت امسال بر آن شدیم تا برترین گوشی های هوشمند بازار را در دسته‌بندی‌های مختلفی معرفی کنیم. بعد از معرفی برترین گوشی های هوشمند متداول (پرچمداران) و سپس معرفی برترین فبلت‌های بازار، اکنون نوبت به معرفی بهترین گوشی های پرچم دار اقتصادی رسیده است. نکته جالب اینجاست که هر سه مورد از بهترین گوشی های پرچم دار اقتصادی معرفی شده در این مطلب، ساخت دست شرکت‌های چینی هستند. البته، این شرکت‌های چینی به داشتن محصولاتی باکیفیت و بسیار بادوام معروفند.

وان پلاس 3 تی

قیمت جهانی : 440 دلار / قیمت در ایران : 1 میلیون و هشتصد هزار تومان

گوشی های پرچم دار اقتصادی

صفحه نمایشپنل AMOLED، اندازه 5.5 اینچ، وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل
سخت افزارچیپست اسنپدراگون 821، حافظه رم 6 گیگابایتی
دوربیندوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و تثبیت‌کننده تصویر نوری، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی
باتری3 هزار و چهارصد میلی‌آمپر ساعتی

 

  • مزایا: طراحی بسیار شکیل و زیبا، قیمت فوق‌العاده مناسب، صفحه نمایش بسیار باکیفیت، عملکرد سخت افزاری بسیار سریع، حسگر اثر انگشت با سرعت بالا، 64 گیگابایت ظرفیت داخلی در نسخه پایه، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی
  • معایب: عدم امکان افزایش ظرفیت با کارت حافظه جانبی، رزولوشن پایین نمایشگر، دوام باتری نه چندان قابل قبول، عدم پشتیبانی رسمی در بسیاری از کشورهای دنیا و عرضه به صورت بدون گارانتی

وقت آن رسیده تا کاربران نظر خود را درباره واژه محصول چینی تغییر دهند و به جای بدون کیفیت خطاب کردن، آن‌ها را مقرون به صرفه بنامند. وان پلاس 3 تی (OnePlus 3T) را باید یکی از قدرتمندترین و بهترین گوشی های پرچم دار اقتصادی بازار دانست که نظر هر کاربری را نسبت به دستگاه‌های چینی تغییر می‌دهد.

پیش از هر چیز باید به طراحی زیبای این گوشی موبایل اشاره کنیم که نگاه هر کاربری را به خود جلب می‌کند. تنها ایرادی که می‌توان به طراحی این دستگاه گرفت برآمدگی دوربین پشتی آن است که البته ممکن است از نگاه برخی کاربران جالب و جذاب به نظر برسد. اگرچه از نظر قدرت سخت افزاری همه چیز به آمار و ارقام نیست، اما به هر حال نمی‌توان تاثیر سخت افزار بالارده وان پلاس 3 تی در عملکرد عالی آن را نادیده گرفت.

گوشی های پرچم دار اقتصادی

نه در برترین گوشی های هوشمند و نه در برترین فبلت‌های ماه جاری که قیمتی بین 600 تا 800 دلار دارند، محصولی با 6 گیگابایت حافظه رم مشاهده نکردیم. در عوض وان پلاس 3 تی به 6 گیگابایت حافظه رم مجهز شده و کاربر می‌تواند با خیال راحت بی‌شمار اپلیکیشن را به صورت همزمان باز نگه دارد، بدون اینکه نگرانی از بابت کاهش سرعت و یا مصرف انرژی بالا داشته باشد. این گوشی موبایل در بخش حافظه بی‌عیب و نقص است، چرا که نسخه پایه آن دارای 64 گیگابایت ظرفیت داخلی است.

همچنین در بین محصولات معرفی شده تاکنون، هیچ موردی دارای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی نبوده است. مجددا نمی‌توان داشتن دوربین پشتی و سلفی با رزولوشن بالا را دلیلی بر بهتر بودن تصاویر ثبت شده توسط این دو دوربین دانست، اما از طرفی نمی‌توان تاثیر وضوح تصویر بالا را نادیده گرفت. به عنوان یکی دیگر از مشخصه‌های سخت افزاری قابل توجه وان پلاس 3 تی باید به چیپست اسنپدراگون 821 اشاره کرد که سبب می‌شود عملکرد پردازشی این گوشی موبایل بدون عیب و نقص باشد. وان پلاس 3 تی با وجود داشتن سخت افزاری همچون گران قیمت‌ترین پرچمداران کنونی بازار، تنها 440 دلار قیمت دارد.

مشکل اصلی این گوشی موبایل عدم امکان دریافت خدمات از شرکت سازنده است، چرا که وان پلاس در بیشتر کشورهای دنیا نمایندگی رسمی ندارد. وان پلاس 3 تی انتخابی بسیار مناسب و عالی است، در صورتی که ریسک خرید آن را به جان بخرید. اگر دستگاه خریداری شده بدون ایراد کارخانه‌ای باشد، برد با شماست، وگرنه باید با مشکل آن سر کنید.

موتورولا موتو زد پلی

قیمت جهانی : 450 دلار / قیمت در ایران : 1 میلیون و هشتصد هزار تومان

گوشی های پرچم دار اقتصادی

صفحه نمایشپنل سوپر AMOLED، اندازه 5.5 اینچ، وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل
سخت افزارچیپست اسنپدراگون 625، حافظه رم 3 گیگابایتی
دوربیندوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار لیزری، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی به همراه فلاش LED
باتری3 هزار و پانصد و ده میلی‌آمپر ساعتی

 

  • مزایا: طراحی زیبا، دوم باتری بالا، دوربین اصلی باکیفیت، فیلم برداری 4K
  • معایب: دوربین سلفی متوسط، چیپست نه چندان قدرتمند، برآمدگی زیاد دوربین پشتی و امکان آسیب‌دیدگی آن

موتو زد پلی (Moto Z Play) را از آنجایی یک گوشی موبایل چینی خطاب کردیم که مدت‌هاست کمپانی موتورولا توسط شرکت لنوو خریداری شده و طراحی و ساخت محصولات این شرکت، توسط کمپانی چینی لنوو مدیریت و مهندسی می‌شود. اگر در بین بهترین گوشی های پرچم دار اقتصادی به دنبال محصولی با دوام باتری بالا می‌گردید، موتورولا موتو زد پلی بهترین گزینه پیش رو است. برخلاف دیگر محصولات، در این گوشی موبایل قدرتمندترین چیپست سال و همچنین حافظه رم با ظرفیت آن‌چنان بالا به کار نرفته است، اما هر کاربر می‌تواند برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌های موبایل و یا انجام دیگر اعمال نیازمند به پردازش‌های سنگین، بر روی موتو زد پلی حساب کند.

طراحی موتو زد پلی بسیار زیبا و شکیل است. تنها مشکل آن در بخش طراحی، برآمدگی دوربین پشتی است. این برآمدگی به مراتب از برآمدگی دوربین پشتی وان پلاس 3 تی بیشتر است و به همین دلیل ممکن در صورت عدم توجه کاربر، دوربین اصلی آسیب ببیند.

گوشی های پرچم دار اقتصادی

مهمترین ویژگی موتو زد پلی در مقایسه با سایر گوشی های پرچم دار اقتصادی و در کل دستگاه‌های رده بالا، عمر باتری آن است، به طوری که با یک بار شارژ حداقل تا دو روز نیازی به شارژ مجدد ندارد. یکی از دلایل این اتفاق را باید استفاده از چیپست اسنپدراگون 625 دانست که مصرف انرژی پایینی در مقایسه با سایر چیپست‌های رده بالای کوالکام دارد.

در بخش دوربین نیز شاهد قابلیت‌های خوب موتو زد پلی هستیم. دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی این گوشی موبایل قادر به فیلم برداری 4K است. همچنین اگرچه دوربین سلفی آن 5 مگاپیکسلی بوده و وضوح تصویر آن‌چنان بالایی ندارد، اما به لطف مجهز شدن به فلاش LED تصاویر خوبی را در شرایط نوری نامناسب ثبت می‌کند.

هواوی آنر 8

قیمت جهانی : 400 دلار / قیمت در ایران : 1 میلیون و سیصد هزار تومان

گوشی های پرچم دار اقتصادی

صفحه نمایشپنل LCD، اندازه 5.2 اینچ، وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل
سخت افزارچیپست کایرین 950، حافظه رم 4 گیگابایتی
دوربیندوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با طراحی دوگانه، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی
باتری3 هزار میلی‌آمپر ساعتی

 

  • مزایا: قیمت بسیار مناسب، دوربین اصلی دوگانه با توانایی ثبت تصاویر باکیفیت و اعمال افکت‌های خاص، طراحی بسیار زیبا و شکیل، حسگر اثر انگشت بسیار سریع، دوام باتری بسیار خوب
  • معایب: ظاهر نه چندان جالب رابط کاربری هواوی، عدم فیلم برداری 4K با توجه به ساختار خاص دوربین

گوشی های موبایل هواوی دارای قیمت‌های بسیار معقولی در تمامی کشورها مخصوصا در بازارهای ایران هستند. آنر را باید یک برند زیر مجموعه هواوی دانست که تمرکز اصلی آن بر روی بازارهای خارجی مخصوصا ایالات متحده آمریکا است. مدت‌هاست پرچمداران هواوی تحت دو سری Mate و P و همچنین تحت برند زیر مجموعه Honor عرضه می‌شوند.

هواوی آنر 8 را باید یکی از بهترین گوشی های پرچم دار اقتصادی حال حاضر دانست که با وجود داشتن مشخصه‌های سخت افزاری رده بالا و همچنین طراحی خاص، تنها 400 دلار قیمت دارد. کاربران ایرانی می‌توانند آنر 8 را با حدود قیمت 1 میلیون و سیصد هزار تومان خریداری کنند که با توجه به پرچمدار خطاب شدن این گوشی موبایل، بسیار مقرون به صرفه است.

گوشی های پرچم دار اقتصادی

پیش از همه باید به طراحی شکیل و بسیار زیبای این گوشی موبایل اعتراف کنیم که چشم‌نوازی خاصی دارد. در بخش سخت افزاری شاهد به کار رفتن قدرتمندترین چیپست موبایل هواوی در سال گذشته یعنی کایرین 950 هستیم. وجود 4 گیگابایت حافظه رم خیال هر کاربر را از بابت عملکرد این گوشی موبایل راحت می‌کند. دوربین دوگانه آنر 8 قادر به اعمال افکت‌هایی بسیار جذاب است. به عنوان نمونه می‌توان با اعمال افکت بوکه و مات کردن پس‌زمینه عکس، تصاویر پورتره بسیار حرفه‌ای با آن ثبت کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. داداش گوشی های zte axon 7 و umidigi و oppo را ننوشته اید.

  2. تو این موارد وان پلاس خوب بود فقط !